Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на ангренаж на Пунто 1.9 jtd - цени и водна помпа ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    icp73 написа:
    Интересно ми е каква отговорност ще поеме сервиза,ако ремъка се скъса след 2-3000км.
    Гаранцията е до напускане на сервиза,след това си я префорсирал,палил на скорост и затова е прескокнал зъб и тем подобни простотии типични за всеки сервиз.
    Bravo 1.9d 97г

    Коментар


      #32
      hsf написа:
      FGRC написа:
      hsf написа:
      Отклконихте се от темата. За смяната на водната помпа няма много мнения. От тези, които писаха за нея оставам с впечатление да не я сменям.
      Колега по принцип водната помпа би трябвало да се замени заедно с агренажния ремък,но тук в България вероятноста да махнеш качествената помпа и да сложиш аналогова боклук е много голяма.Ако си поръчаш оригинален комплект от Италия тогава само водната помпа ще ти струва около 180лв. и агренажния комплект 230,плюс 70лв смяна и отиваш на 480-500лв.Това е минимума в цените на качествения ремонт като цяло.Затова тук ако помпата е без луфтове и върти мазно не я сменяме при смяна на агренажа.Ако има проблеми с нея обаче задължително трябва да се смени,защото може да доведе до големи поразии особено при дизеловите двигатели и то с качествена помпа/Fiat,Hepu,Swag,Artex,Bugatti,Dolz/.
      FGRC - след твоето мнение вече ми стана напълно ясна картинката с водната помпа! Не мога да намеря мнението сега, но прочетох, че 2000 километра след смяната на ремъка, трябва да се отиде за проверка и донатягане - това вярно ли е и ако не го изискам от сервиза, ще ми кажат ли да мина пак до го погледнат или трябва аз да си ръчкам да се направи?А колко до спора, който се разрази за заплатите на лекарите и в сервиза - не мисля, че е нормално в сервизите в нашите условия да се взима повече от 25 - 30лв. за час работа, защото простата сметка показва:22 работни дни по 8 часа по 30лв. на час = 5280лв. - еми остава достатъчно и за заплата и за инструменти. Разбира се, не всички са заети толкова време на месец и един час завъртане на болтове, не е като един час смяна на ангренаж, но някъде там трябва да е границата според мен. А държава без лекари(здравеопазване) и без учители(образовение) няма бъдеще, а България е в една такава ситуация и всички виждаме на къде вървим. Разбира се цените и там трябва да са с някаква граница за да са достъпни, иначе какъв е смисъла, ако един час частен урок струва 50лв. и само децата на шефа на банката могат да ходят, а другите да тънат в простотия!?
      Да по принцип трябва да се погледне опъването на ремъка след определен пробег защото имаме автоматичен обтегач и може да се измени работното му положение в следствие на улягане и напасване на самия ремък и оптяжните ролки.Колкото до заплащането в сервиза цената е точно тази дето казваш около 25лв на час.Смяната на ремък на ЖТД е около 3ч. спокойна работа.Ако се бърза може и за 1,30-2ч,но нали се сещаш,че никой няма да галопира защото си ТИ или АЗ.Оторизираните сервизи го правят или са длъжни да го правят,особено на автомобилите,който имат досиета при тях ,то ест се ремонтират само при тях.Те самите се обаждат на клиентите си когато дойде време за периодично обслужване.
      Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

      Коментар


        #33
        FGRC написа:
        Да по принцип трябва да се погледне опъването на ремъка след определен пробег защото имаме автоматичен обтегач и може да се измени работното му положение в следствие на улягане и напасване на самия ремък и оптяжните ролки.
        Колега,ама ти найстина/сериозно ли мислиш така?След колко км се прави проверка?Улягане и напасване на ангренажен ремък! -това да не е трапецовиден ремък!
        Bravo 1.9d 97г

        Коментар


          #34
          това с напасването на рмъка не е вярно,просто производителя си е изчислил и именно затова канадската ролка си има ДИАПАЗОН НА ДЕЙСТВИЕ.Така,че след определения пробег,тя пак ще е в диапазона на действие

          Коментар


            #35
            Колегата FGRC е абсолютно прав.Ремъкът се променя с работата и с времето като леко се удължава и се сбиват зъбите му.Затова е препоръчително периодично да се проверява опъването му,по точно съвпадането на белезите на опъващата ролка.За този двигател проверката се извършва на всеки 60 000 км., а смяна на 120 000км или 60 месеца ,което настъпи първо.Аз лично не бих го сменил на повече от 100 000км.При смяната се прави пълен оглед задължително на зъбните колела.Миналата година правих една темпра на която много бързо и ефтино и бяха сменили ангренажния ремък , но никой не е погледнал ангренажните колела на които зъбите бяха жестоко износени и подострени.Резултата беше скъсан ремък в движение на 900 км след смяната.Направо зъбите бяха отрязани като с нож.Естествено това доведе до ремонт на главата и смяна на 6 криви клапана.По евтината с десетина лева смяна на ремъка доведе до сериозни разходи.Така че не е коректно да коментирате цени просто така в пространството без да са свързани с качеството на ремонта.За частите важи същото.По принцип за всяка операция има норматив в часове.Цената се определя по този норматив и се умножава по цената на сервизния час, а не по времето за реалния ремонт,което в повечето случаи е повече.Сервизния час на повечето малки сервизи варира между 30 и 38 лв.Времето за конкретния двигател е близо 2 часа.Така че 60-70 лв е нормална цена.
            brava 1.9.jtd 2001
            punto 1.2 sport 1994
            Максималната скорост с която можеш да излезеш от един завой е много близка до тази с която не можеш!

            Коментар


              #36
              Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

              Коментар


                #37
                Munari написа:
                Колегата FGRC е абсолютно прав.Ремъкът се променя с работата и с времето като леко се удължава и се сбиват зъбите му.
                Понеже и двамата говорите/пишете глупости,поне един от двамата да ми покаже УДЪЛЖЕН ангренажен ремък(не износени зъби) и моментално спирам да пиша във форума и да се занимавам с ремонтни дейности,а ако не ми покажете спирате да пишете вие-приемате ли?Никой ремък не се разтяга/удължава,просто трапецовидния се износва(става с по-малък трапец)и създава илюзията че се разтяга,а всъщност външната обиколка е една и съща.
                Bravo 1.9d 97г

                Коментар


                  #38
                  nsn написа:
                  BO написа:
                  nsn написа:
                  ivel написа:
                  абе ,човек,я слез и ти на земята-много били 60-70лв труд,ти имаш ли си хабер от цени и работил ли си в сервиз и знаеш ли каква е отговорноста,хайде да не се напъвам,поздрави на всички
                  Ти ако на пунто взимаш 60-70лв на ауди А4/6/8 150-200лв ли ще вземеш,или на всички по 60-70лв според колко ти е симпатичен клиента.За това пунто повече от 40лв за работа е престъпление.Ако не ти се носи отговорност си смени професията,а отговорност и способност са две различни понятия(способния не го е страх от отговорност) Хайде лека и доходна на всички,без значение кой къде,какво и защо работи.
                  За да не е престъпление, то ще го смениш ли за 20лв, защото това е по-човешка цена, за да не се доближаваш до престъплението?
                  Ще го смена за 20лв,само трябва да пътува до Пирдоп.
                  А ти с това ли се занимаваш по принцип? Демек това ти е основната дейност и разчиташ само на тези пари?
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #39
                    Обтегачът за ремък531 0275 30е заменен с обтегача за ремъкс индикатор за износване наремъка531 04Този индикатор за износване се състоиот щампована върху обтегача за ремъккръстна щриховка, която е близо досреза за регулиране на обтягането, виж
                    nsn написа:
                    Munari написа:
                    Колегата FGRC е абсолютно прав.Ремъкът се променя с работата и с времето като леко се удължава и се сбиват зъбите му.
                    Понеже и двамата говорите/пишете глупости,поне един от двамата да ми покаже УДЪЛЖЕН ангренажен ремък(не износени зъби) и моментално спирам да пиша във форума и да се занимавам с ремонтни дейности,а ако не ми покажете спирате да пишете вие-приемате ли?Никой ремък не се разтяга/удължава,просто трапецовидния се износва(става с по-малък трапец)и създава илюзията че се разтяга,а всъщност външната обиколка е една и съща.
                    SERWISE INFORMACION.
                    Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                    Коментар


                      #40
                      BO написа:
                      nsn написа:
                      BO написа:
                      nsn написа:
                      ivel написа:
                      абе ,човек,я слез и ти на земята-много били 60-70лв труд,ти имаш ли си хабер от цени и работил ли си в сервиз и знаеш ли каква е отговорноста,хайде да не се напъвам,поздрави на всички
                      Ти ако на пунто взимаш 60-70лв на ауди А4/6/8 150-200лв ли ще вземеш,или на всички по 60-70лв според колко ти е симпатичен клиента.За това пунто повече от 40лв за работа е престъпление.Ако не ти се носи отговорност си смени професията,а отговорност и способност са две различни понятия(способния не го е страх от отговорност) Хайде лека и доходна на всички,без значение кой къде,какво и защо работи.
                      За да не е престъпление, то ще го смениш ли за 20лв, защото това е по-човешка цена, за да не се доближаваш до престъплението?
                      Ще го смена за 20лв,само трябва да пътува до Пирдоп.
                      А ти с това ли се занимаваш по принцип? Демек това ти е основната дейност и разчиташ само на тези пари?
                      Занимавам се с друга дейност,а ремонти на коли само на познати(безплатно или нещо символично)
                      Bravo 1.9d 97г

                      Коментар


                        #41
                        Колега nsn ,за да ми кажеш че пиша глупости трябва да имаш необходимите познания и подготовка.От всичките ти постове и мнения,които сипеш ми става ясно ,че искаш просто да си похлупак на всяко друго мнение.Ясно ми е и на какво ниво са ти ремонтите,най вероятно съответстват на цените които обявяваш.Темпрата за която споменавам по горе беше правена от такъв майстор за 20лв и за половин час.Резултата е ясен.С ремонти на автомобили се занимавам няколко години преди да се родиш.Освен това съм автомобилен инженер и съм работил и с конструкции.Далеч не съм подготвен във всички области ,затова там се допитвам до хора които са подготвени и се уча от тях.Тук от форума също научавам някои неща.Не смятам да ти изнасям лекции,защото каквото и да кажа пак ти ще си правия.Дано този към когото са адресирани постовете ми да е разбрал за какво става дума.Бъди здрав.
                        brava 1.9.jtd 2001
                        punto 1.2 sport 1994
                        Максималната скорост с която можеш да излезеш от един завой е много близка до тази с която не можеш!

                        Коментар


                          #42
                          FGRC написа:
                          Обтегачът за ремък531 0275 30е заменен с обтегача за ремъкс индикатор за износване наремъка531 04Този индикатор за износване се състоиот щампована върху обтегача за ремъккръстна щриховка, която е близо досреза за регулиране на обтягането, виж
                          nsn написа:
                          Munari написа:
                          Колегата FGRC е абсолютно прав.Ремъкът се променя с работата и с времето като леко се удължава и се сбиват зъбите му.
                          Понеже и двамата говорите/пишете глупости,поне един от двамата да ми покаже УДЪЛЖЕН ангренажен ремък(не износени зъби) и моментално спирам да пиша във форума и да се занимавам с ремонтни дейности,а ако не ми покажете спирате да пишете вие-приемате ли?Никой ремък не се разтяга/удължава,просто трапецовидния се износва(става с по-малък трапец)и създава илюзията че се разтяга,а всъщност външната обиколка е една и съща.
                          SERWISE INFORMACION.
                          Колега,отново пишеш каквото ти е удобно!Износен ремък и удължен ремък(означава да се удължи обиколката му) са две различни работи.Ако ремъците се удължаваха/разтягаха и двамата знаем какво ще стане:разстоянието между зъбите на ремъка ще е по-голямо от разстоянието на зъбите на зъбните колела на валовете.
                          Bravo 1.9d 97г

                          Коментар


                            #43
                            всеки е прав за нещо,а за друго-не.ясно ви е защо сервизите вземат повече-гаранция и спокойствие(изключвам некоректните сервизи).относно ремъка-НЕ се разтяга,а всички които пишат глупости,че се разтягал да се замислят как старите ремъци с ексцентрични ролки биха се разтегнали,та нали ще прескочат зъби.поставянето на канадска ролка е положително,но не и задължително.какво е положителното разбиращите знаят.и друго-това пунто като излезе от завода му дават сервизен интервал за смяна на ремък примерно около 100к(не помня точно),и какво на 60к ще ходиш в сервиза да го проверяваш ли,не се излагайте и не пишете глупости,без да обиждам никой.предлагам да спрем темата,а и автора е сменил вече ремъка си навярно,докато ние тук спорим

                            Коментар


                              #44
                              Не съм още - чакам да се наспорите :Д. Разглеждайки из нета има доста теми за заминали ангренажи след около 500 до 800 километра, така че явно една проверка някъде около тези километри не е излишна! Каква е тази канадска ролка по желание?
                              Fiat Punto 1.9 JTD 2000 - ex
                              Fiat Stilo 1.9 JTD 115 - now

                              Коментар


                                #45
                                Ангренажен ремъкАнгренажен ремък, изработен от синтетични материали, който свързва коляновия с разпределителен вал, инжекционна помпа и плъзганеводна помпа.Напрежението се осигурява чрез автоматичен обтегач, който изпълняваконтрол и настройка на правилното напрежение.Честота на обслужване: контрол 60000 километра замяна120000km.SERWISE INFORMAТION ТОЧНО ЗА ЖТД МОТОР.Това го пускам в подкрепа на колегата Munari и дано колегата NSN се вразуми и седне да почете повече.
                                Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                                Коментар

                                Working...
                                X