Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с турбокомпресора на Пунто 1.4 турбо бензин- РЕШЕН !

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с турбокомпресора на Пунто 1.4 турбо бензин- РЕШЕН !

    Здравйте на всички, по принцип съм от Мерцедес-Бенц клуба, но карам и един Фиат Дукато 2.5, а днес братовчед ми ми остави неговото Пунто ГТ със много прерязващ корема шум от към турбокомпресора. Свалих го и се оказа че има голяма хлабина в оста (и радиална и аксиална), губи мало от горещия охлюв (пуши повече от трабант). Та въпроса ми е от къде мога да си намеря читав турбокомпресор втора ръка.Иначе за ремонт смятам да отида до Реал Турбо на околовръстното или в сервиза на Борово. Чух и за един майстор в кв. Орландовци. Някакви отзиви за него? Лошото е че сваления днес компресор беше монтиран преди седмица в Пазарджик и още при първото палене почнал да вие (а се води рециклиран и беше доставен от гърция с/у няколко стотин евро). Освен това имам питане дали има и ако има каква е процедурата за четене и триене на грешки на системата за впръскване на гориво (до колкото разбрах става въпрос за Bosch LE 3.1 Jetronic) Надявам се да се намери решение на проблема , че иначе ми едно криво да гледам зверчето да седи безпомощно в гаража
    Fiat Ducato 2.5D
    Lancia Kappa 2.4TDS

    #2
    на никой ли не му се е случвало подобна грижа? На никой не го пожелавам м/у другото че досега добре се овътрихме с парички.
    Fiat Ducato 2.5D
    Lancia Kappa 2.4TDS

    Коментар


      #3
      колега за съжаление тук турбините са малко! което е странно, като се има предвид колко са разпространени. за комресора ще те ориентират по добре в tuning.bgотносно грешките.. трият ги в повецето сервизи!по принцип набутването с тея турбини не малко, но пък е сладко после като стане :D
      "То, правото, е като хубава кобила на пазара. Който има повече пари, той я купува..." Йордан Радичков.

      Коментар


        #4
        Колегата е прав! Иди в сервиз на Фиат, където имат диагностични уреди, ще ти изчистят грешката. На някои модели Фиат това става, като се откачи някоя клема на акумулатора за 10-15 минути (не съм сигурен за времето). Относно турбината... ако имам как им я върнете а гадните гърци да си я бият в главата! Доколкото знам ремонт на турбина излиза, колкото такава втора употреба... аз вече смених моята, която предполагам е била с "коксирали" лагери благодарение не загрижените шофери в Италия, които не са сменяли маслото, когато е трябвало!
        Frontera Sport, X20SE март 1998

        Коментар


          #5
          За съжаление сделката с турбината е станала в мое отсъствие и възможност за връщане не съществува. За да не изгорят и други като братовчед ми ще публикувам скоро координатите на измамника -търговец на рез. части от Пловдив.Иначе има развитие. Днес занесох компресора в Реал Турбо на околовръсното (без да го разглобявам предватително) и се оказа че лагерното тяло е повредено (дефектно си е било още от началото и явно некачествен ремонт в Гърция) а читаво такова нямат на склад. За късмет обаче си харесах една Гарет Т2.5 която с минимум преработка ще свърши работа (налага се да се направи преход за тръбичката за високото налягане на маслото и да се разширят отворите на кривката м/у компресора и ауспуха) Има близки характеристики до оригиналната.Цена на рециклиран компресор 800лв.Още една оферта получих обаче - Гарет Т3 (пак рециклирана и в гаранция на цена по споразумения (пъти по ниска))- изисква малко повече доработки, но пък направо е прасе в сравнение с неговата си. Характеристиките и са малко по-различни- поради по големите ротори , ще работи по-ефективно при по-високи обороти и по-осезаема ще е турбоямата, но това въобще не ме притеснява. Има ли достатъчно място ще я сложа нея. Все пак не съм я мерил на място и все още не съм сигурен.Утре ще гледам дебит и налягане на маслото към компресора и ще проверя системата за вентилация на картерните газове за неизправности.Имам и един въпрос обаче- като го разглобявах извадих из под акумолатора един ел. винтелатор с турбинна перка. Изходящия въздух се отвеждаше някъде към всмукателния колектор. Та питането ми е каква функция изпълнява въпросния винтелатор.При нов напредък ще пиша и ще го документирам на снимки
          Fiat Ducato 2.5D
          Lancia Kappa 2.4TDS

          Коментар


            #6
            A Punto GT is born...

            НОВИНИ:Пунтото заживя нов живот. Ново турбо, качествени грижи и мн други работи.Карам го вече от 1 седмица и съм доволен.Но нека споделя какво по-точно направих по него и за колко. Започнах от Турбокомпресора- Гарет Т25 - рециклиран, направо нов - избрах го заради няколко неща:доста по-разпространен от оригиналния ИХИ, ремонтопригоден, ниска цена в сравнение с оригиналния, по-голям (с по-голям дебит), има и водно охлаждане както оригиналния. Набавих си тръбичка за маслото-стана по-добра от оригиналната Разни консумативи и други и най накрая намерих време да почна да го сглобявам.Преди това извърших следните важни операции:-Промиване на всички тръбопроводи и маркучи за въздух и интеркулера до такава степен, че светеха от всякъде и сполкойно можех да ги оставя на килима в стаята- за целта ползвах пароструйка и подходящ препарат.-Промиване на цялата система за вентилация на картера- Гаранция, че няма друго пунто с по-чиста вентилация за маслените пари- всичко го мих n-на брой пъти, докато не светна и не стана като от магазина.-Подмяна на всички гадни скоби с винтови такива.-Пребандажиране на всички кабелни снопове в двигателния отсек, проверка за протрити кабели и др. нередности-Смяна на ремъка на хидравличната помпа, алтернаторния е като нов и не се наложи да го сменям.-Проверка на налягането на маслото с хидравличен манометър-всичко в нормата- на стартер след 10- сек въртене достига 2.8 бара :D -Смяна на маслото на двигателя и масления филтър- масло Форд(Мобил) 10W-40 и ф-р KNECHT от вносителя.-Промивка на охладителната система-Подмяна на антифриза със синтетичен такъв (Форд-Моторкрафт)- мн по добри характеристики- почистващо действие, корозионна защита, защита от прегряване, експлоатационен срок до 10 години. В момента съотношението му е за -40, -43 градуса.-Изработка на термоизолация на маслената тръбичка за турбокомпресота от алуминиев гофриран маркуч.-Регулиране на свободния ход на педала на съединителя-Подмяна на датчика за налягането на маслото (за манометъра) с чисто нов - утре ще ми го доставят, иначе във ВТА е към 160 лв - други разни дребни операции, за които не се сещамВ интерес на истината всички вложени части ми стъпват на около 1000лв (само турбото е 800), труд не включвам, защото всичко си правя сам в гаража.Времето за сглобяване възлиза на 2 пълни дни и половина за да стане всичко както някога е излязло от завода, без да се налага употребата на тел, сезали и др подръчни средства.Ефект: Колата оживя- върви, изстрелва си се, течове на масло (да чукна на дърво) няма, пика на въртящия момент е изнесен в по-високите обороти поради по-големите размери на турбината-все пак тази е с 2-пъти по-голям всмукателен отвор на охлюва за разлика от старата и е малко по-инертна. Лампата "чек енжин", която светеше в началото угасна след пробег от 3км- просто изгоряха наслоилите се въглеводороди по ламбда сондата, образували се при повредата на предишния явно ментуски турбокомпресор.Нямам намерение да ходя на Божура и в момента съм избрал по-оптимизиран режим на работа на турбокомпресора, при който двигателят е по-малко натоварен и с увеличен ресурс, но въпрос на желние и 15-30 минути е да го направя на схемата, която се управлява оригинално и колата да стане много зла. Но за момента така ме устройва напълно.Ето и снимки:Искам да изкажа и благодарността си за съдействието, което ми оказаха за да възстановя колата на следните хора:-Венци Пенов (колега от ТУ-София)-Персонала на сервиз РЕАЛ ТУРБО (София), и най-вече на Ники-Тихомир, Влади и Краси, както и на инж.Иван Иванов и Боби от Мото-Пфое Люлин-Доц. Хардалов и Гл. Ас. Михалев от ТУ-София-Краси (Integrale) от МБ-форума
            Fiat Ducato 2.5D
            Lancia Kappa 2.4TDS

            Коментар


              #7
              Колко ти излезе турбото, от где го купи?
              Frontera Sport, X20SE март 1998

              Коментар


                #8
                Brava 1.6 16v

                Коментар


                  #9
                  Vladim написа:
                  Колко ти излезе турбото, от где го купи?
                  От РЕАЛ ТУРБО на околовръсното- цената му е 800лв, но ми направиха отстъпка 100лв, за което съм им благодарен. Препоръчвам ги на всички- там имат от пиле мляко.
                  Fiat Ducato 2.5D
                  Lancia Kappa 2.4TDS

                  Коментар


                    #10
                    А другите процедури с промивките къде ги прави и колко ти излязоха?

                    Коментар


                      #11
                      Евалата пич шапка свалям на такива мераклии като тебе!
                      Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                      Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                      Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                      http://forum.fiat-bg.org

                      Коментар


                        #12
                        morg написа:
                        А другите процедури с промивките къде ги прави и колко ти излязоха?
                        В Мото-Пфое без пари - там работя само лятото, когато другите са в отпуск. Свалих кулера и всичките тръбопроводи в домашния гараж и ги занесох в МП където ги оправихме с пароструйката- т.е. Тишо (който бях споменал по-горе) ги изми под мое ръководство, иначе аз исках сам, ама не ми дава, че много съм му цапал с мръсни ръце ръкохватката на пароструйката :D . Той пръскаше, аз въртях джунджуриите.Вентилацията на картерните газове я мих вкъщи в банята (и после мих и банята)Охладителната система я промих 2-пъти с вода- не за друго а за да се отмият остатъците от стар антифриз и разни ръжди, които се утаяват в долните маркучи на охл. с-ма.
                        Fiat Ducato 2.5D
                        Lancia Kappa 2.4TDS

                        Коментар


                          #13
                          Dezki написа:
                          От РЕАЛ ТУРБО на околовръсното- цената му е 800лв, но ми направиха отстъпка 100лв, за което съм им благодарен. Препоръчвам ги на всички- там имат от пиле мляко.
                          А те ли ти го монтираха? И, колко гаранция дават за турбото?
                          Frontera Sport, X20SE март 1998

                          Коментар


                            #14
                            Аз сам си го монтирах, те се занимават само с ремон, диагностика и продажби на турбокомпресори.Гаранция дават няколко месеца- в интерес на истината не съм се поинтересувал колко точно (то дано не се налага по никаква причина да правя пак турбо). Познаваме се, един приятел ме насочи към тях, който работи с тях от одавна и е доволен)
                            Fiat Ducato 2.5D
                            Lancia Kappa 2.4TDS

                            Коментар


                              #15
                              Ето такъв турбокомпресор монтирахhttp://www.turbobygarrett.com/turbob...8_466755_3.htm
                              Fiat Ducato 2.5D
                              Lancia Kappa 2.4TDS

                              Коментар

                              Working...
                              X