Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Удар отзад, не-затварящ се капак отпред

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Удар отзад, не-затварящ се капак отпред

    Здравейте колеги,първо Честит Национален Празник на всички ! ! !Сега по темата. Накратко, преди 3 дни чакайки си чинно в колона на прибиране от училището на малкия, една колежка с (Голф 5) реши да спре в Пунтака. Ударът беше сравнително лек (не повече от 15-20км/ч), но ме изстреля около метър напред, където беше един Great Wall Ceed C5. Резултатът е по-трудно затваряща се 5-та врата и незатварящ се преден капак. Самият капак "ляга", но не "щраква" закопчалката. Не се само-отваря само заради "палецът", който ляга в леглото си и го държи (този, за който бъркаме при отварянето на предният капак).След консултация с няколко познати, подозрението е че предната греда в/у коят е механизмът за отключване е "хлътнала" леко навътре (може би с около 3-5мм. При поглед отгоре се вижда един каучуков пръстен, който е "отлепен" от гредата с около 3 мм - утре ще го снимам). При затворен капак 2-та фара видимо не са на линията на капака а са леко като "кривогледи" (фокусът им е затворен навътре).Въпросът ми е, дали някой може да ми каже ориентировъчна цена за изправянето? Казаха ми, че се правело с някаква хидравлика (извинявам се предварително за аматроските названия), както и че в последствие трябвало да се боядиса въпросната греда. Ако се стигне до боядисване, това свързано ли е с разкачане на нещо, т.к. самото боядисване предполагам е посредством пистолет, а там мястото си е тесничко и биха се "боядисали" редица други елементи?
    Fiat Punto MK1, 94', 75 h.p., MPI, 4/5 doors

    #2
    Re: Удар отзад, не-затварящ се капак отпред

    tstephanov_ написа:
    Здравейте колеги,първо Честит Национален Празник на всички ! ! !Сега по темата. Накратко, преди 3 дни чакайки си чинно в колона на прибиране от училището на малкия, една колежка с (Голф 5) реши да спре в Пунтака. Ударът беше сравнително лек (не повече от 15-20км/ч), но ме изстреля около метър напред, където беше един Great Wall Ceed C5. Резултатът е по-трудно затваряща се 5-та врата и незатварящ се преден капак. Самият капак "ляга", но не "щраква" закопчалката. Не се само-отваря само заради "палецът", който ляга в леглото си и го държи (този, за който бъркаме при отварянето на предният капак).След консултация с няколко познати, подозрението е че предната греда в/у коят е механизмът за отключване е "хлътнала" леко навътре (може би с около 3-5мм. При поглед отгоре се вижда един каучуков пръстен, който е "отлепен" от гредата с около 3 мм - утре ще го снимам). При затворен капак 2-та фара видимо не са на линията на капака а са леко като "кривогледи" (фокусът им е затворен навътре).Въпросът ми е, дали някой може да ми каже ориентировъчна цена за изправянето? Казаха ми, че се правело с някаква хидравлика (извинявам се предварително за аматроските названия), както и че в последствие трябвало да се боядиса въпросната греда. Ако се стигне до боядисване, това свързано ли е с разкачане на нещо, т.к. самото боядисване предполагам е посредством пистолет, а там мястото си е тесничко и биха се "боядисали" редица други елементи?
    занимаващ се с глупости намери си Стоманено въженце свали предната броня намери си подходящо дърво или стълб (по добре да е дърво че от енергото не ги обичат тия работи)закачи въжето за Дървото (стълба) и после за гредичката м/у роговете (най вероятно тя е мръднала) и лекичко на задна го изпъни (но ЛЕКО) може да си викнеш и помощник за да гледа колко е мърдането и после със спечелените пари се почерпи за здраве гредата на Пунтото е Тъничка и лесно поддава
    Шофирай разумно, на пътя не си сам.
    Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
    Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
    Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

    Коментар


      #3
      Re: Удар отзад, не-затварящ се капак отпред

      todorshalev написа:
      tstephanov_ написа:
      Здравейте колеги,първо Честит Национален Празник на всички ! ! !Сега по темата. Накратко, преди 3 дни чакайки си чинно в колона на прибиране от училището на малкия, една колежка с (Голф 5) реши да спре в Пунтака. Ударът беше сравнително лек (не повече от 15-20км/ч), но ме изстреля около метър напред, където беше един Great Wall Ceed C5. Резултатът е по-трудно затваряща се 5-та врата и незатварящ се преден капак. Самият капак "ляга", но не "щраква" закопчалката. Не се само-отваря само заради "палецът", който ляга в леглото си и го държи (този, за който бъркаме при отварянето на предният капак).След консултация с няколко познати, подозрението е че предната греда в/у коят е механизмът за отключване е "хлътнала" леко навътре (може би с около 3-5мм. При поглед отгоре се вижда един каучуков пръстен, който е "отлепен" от гредата с около 3 мм - утре ще го снимам). При затворен капак 2-та фара видимо не са на линията на капака а са леко като "кривогледи" (фокусът им е затворен навътре).Въпросът ми е, дали някой може да ми каже ориентировъчна цена за изправянето? Казаха ми, че се правело с някаква хидравлика (извинявам се предварително за аматроските названия), както и че в последствие трябвало да се боядиса въпросната греда. Ако се стигне до боядисване, това свързано ли е с разкачане на нещо, т.к. самото боядисване предполагам е посредством пистолет, а там мястото си е тесничко и биха се "боядисали" редица други елементи?
      занимаващ се с глупости намери си Стоманено въженце свали предната броня намери си подходящо дърво или стълб (по добре да е дърво че от енергото не ги обичат тия работи)закачи въжето за Дървото (стълба) и после за гредичката м/у роговете (най вероятно тя е мръднала) и лекичко на задна го изпъни (но ЛЕКО) може да си викнеш и помощник за да гледа колко е мърдането и после със спечелените пари се почерпи за здраве гредата на Пунтото е Тъничка и лесно поддава
      Здравей,благодаря ти за бързият отговор. Ще гледам да е тествано до края на седмицата и ще пиша за резултата.Лека вечер и спорана 4-дневна работна седмица.
      Fiat Punto MK1, 94', 75 h.p., MPI, 4/5 doors

      Коментар


        #4
        В случая става описаното от колегата но по-добре на равно място бутайте колата назад на изключена предавка и изгасен мотор, тоест засилвате я леко на ръка да опъне въжето за да върне гредата. Самата закопчалка трябва да има и реглаж напред-назад и наляво-надясно. При положение ,че ударът ти е бил в задницата на джип предполагам ,че гредата ти леко е потънала надолу (при дърпане с въже за дърво ще я извадите напред, но пак ще си остане ниско закопчалката).
        Фиат Крома 1.9 16v+
        Фиат Браво 1.6 16v
        Фиат Мареа 1.6 16v

        Коментар


          #5
          pi4_s_bravo написа:
          В случая става описаното от колегата но по-добре на равно място бутайте колата назад на изключена предавка и изгасен мотор, тоест засилвате я леко на ръка да опъне въжето за да върне гредата. Самата закопчалка трябва да има и реглаж напред-назад и наляво-надясно. При положение ,че ударът ти е бил в задницата на джип предполагам ,че гредата ти леко е потънала надолу (при дърпане с въже за дърво ще я извадите напред, но пак ще си остане ниско закопчалката).
          Здравей,наистина е възможно да е потънала леко надолу. Въпросният реглаж го опитах като пробвах крайни положения с разместване наляво, надясно, напред и назад, но не се получи. В крайна сметка останах с впечатлението, че частта която е с пружинката влиза в леглото, но не успява да закопчее. Въпросната част имаше и регулиране по "височина". Развих я леко за да удължа стеблото, но не беше достастъчно. Възможно е, комбинацията от изместване назад + потъване лшщеко надолу е да прави по-трудно нагласянето, но ще видим.Благодаря и на двама Ви за точните и бързи отговори.
          Fiat Punto MK1, 94', 75 h.p., MPI, 4/5 doors

          Коментар


            #6
            Леко с разпъването, че гредичката е доста мека. Да не търсиш после пак джипа! :D
            Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

            Коментар


              #7
              muns61 написа:
              Леко с разпъването, че гредичката е доста мека. Да не търсиш после пак джипа! :D
              Нали ще съм близо до стълб или дърво :P Спокойна вечер на всички.
              Fiat Punto MK1, 94', 75 h.p., MPI, 4/5 doors

              Коментар


                #8
                Какви въженца какви хидравлики.Тези кашкавалени греди се гънат на ръка.Опитай с издърпване ако не можеш намери някой по як и го напътствай.
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #9
                  Отвори си 5-тата врата.След това виж отсега за резервната гума. Пунтото е така устроено, че при заден удар се криви престилката зад задната броня и резервната гума обира енергията от удара. В повечето случаи на външен вид на колата и няма нищо.Резултата обаче е изкривен под на багажника. В повечето случай гредата на задния багажник хлътва малко на пред и 5-тата врата почва да се затваря трудно. Това се оправя като тампонте на 5-тата врата, които се опират в купето при затворена врата (два броя се от двете страни) се завинтват на вътре (те могат да се регулират). От пред вече не мога да кажа така какво е положението. Дано си викнал КАТ и да си вземеш пари от застраховката.
                  _/''''''''''''''''''''''''\_
                  //---------------\\
                  [( )== //// ==( )]
                  |_|'------------'|_| ....Punto

                  Коментар


                    #10
                    Tornado написа:
                    Какви въженца какви хидравлики.Тези кашкавалени греди се гънат на ръка.Опитай с издърпване ако не можеш намери някой по як и го напътствай.
                    Това е,не се престаравай да не търсиш нова греда.Рогата и тая " гредичка" на пунто, браво ,брава, марея са най слабите които съм срещал
                    FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                    Коментар


                      #11
                      MorningEnergy написа:
                      Отвори си 5-тата врата.След това виж отсега за резервната гума. Пунтото е така устроено, че при заден удар се криви престилката зад задната броня и резервната гума обира енергията от удара. В повечето случаи на външен вид на колата и няма нищо.Резултата обаче е изкривен под на багажника. В повечето случай гредата на задния багажник хлътва малко на пред и 5-тата врата почва да се затваря трудно. Това се оправя като тампонте на 5-тата врата, които се опират в купето при затворена врата (два броя се от двете страни) се завинтват на вътре (те могат да се регулират). От пред вече не мога да кажа така какво е положението. Дано си викнал КАТ и да си вземеш пари от застраховката.
                      Другото, което трябва да се знае, е, че бронята макар и вьншно здрава, вьтрешно е помляна и вече ще е напьлно декоративна.
                      Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

                      Коментар


                        #12
                        Здравейте,благодаря на всички за насоките и разясненията. Упражнението с гредата на ръка ще го опитам днес, ако не се справя сам, ще е с въже и дърво.Относно багажният отсек за който е писал колегата "MorningEnergy", ще проверя още днес, както и с навиването на 2-та тампона.Спорна седмица на всички.
                        Fiat Punto MK1, 94', 75 h.p., MPI, 4/5 doors

                        Коментар


                          #13
                          кола

                          Внимание с оптягане на ламарините да не стане по лошо те са много слаби Ако може пробвай на ръка
                          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                          Коментар


                            #14
                            Колега, иди на майстор...

                            Коментар


                              #15
                              Здравейте колеги,от вчера след обяд, след няколко "напъна" на ръка по Ваша препоръка, капакът вече се затваря .Благодарен съм на всички за дадените на време и на място съвети, препоръки и мнения.Както е писал колегата "MorningEnergy" (за съжаление се оказа прав), подът на багажника (в частност отделението за резерваната гума) има леко изкривяване. Здраве да е . Това обаче е полезно за мен, защото окончателно ме отказа от поставянето на тороидална бутилка при монтажът на АГУ (ще е малък "тумбак" пуричка).Пожелавам на всички, ако някога им се наложи, да получат така точни и добри съвети, каквито получих аз от Вас.
                              Fiat Punto MK1, 94', 75 h.p., MPI, 4/5 doors

                              Коментар

                              Working...
                              X