Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пастиране

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пастиране

    Досега не съм правил такова нещо, но си направих труда да прочета темите за това в Tuning.bg. Ще ми се да споделите опита си.С две думи, разбрах следното:За пастите:WS Planinum е No. 1 /струва около 60 лв. в бензиностанции Shell, стига за 4 - 5 пастирания/;Turtle Wax, Sonax и STP са добри, но по-нетрайни и се полагат по-трудно /струват около 11 - 19 лв. в бензиностанции OMV, цената е за кутия 250 гр., стигат за около 7-10 пастирания/.За процеса:Автомобилът се измива идеално, полага се пастата и се трие с вълнен парцал. След това се сваля с вода. Това за ръчно. За машинно трябва машина, няколко различни шкурки /водни - 2500 - 3000/ и три пасти. Най-добрата за машинно пастиране е 3M.За годността /честотата/:Пастира се от седмично до 6-месечно при различните пасти и предпочитания на шофьора.Когато водата върху покритието седи на балончета /капки/ - боята е защитена, когато се стича на струйки и се ’разлива’ - необходимо е ново пастиране.За ефекта:Автомобилът става по-лъскав;Боята се поддържа и не застарява;Зацапва се много по-малко и по-лесно се почиства;Цялостният външен вид се подобрява.За цената:Ръчното излиза около 5 - 15 лв. на пастиране + много труд и мускулна треска;Машинното - също, но без последните две ’придобивки’, но пък, от своя страна, изисква опит и оборудване;Пастиране на някоя автомивка - струва от 30-35 /Люлин 7 и Радиал/, до 60 - 80 лв. в зависимост от доброто настроение на шефовете на автомивката. Освен цената, друг минус е, че невнимателното опериране с машините може да повреди покритието или дори боята - става на петна или т. нар. ’облаци’.Ако нещо съм пропуснал или недоразбрал - моля.....
    Alles in Ordnung

    #2
    Личен опит, със водна шкурка(2000 е достатъчно финна) се борави мнооого внимателно, особено ако нямате опит. Цялостно шкурене "на вода"-поне два дни с пастирането! Следва по-едра шлайф-паста, финна, и после полир. Това за много добри резултати. Шкурката премахва най-горния слой на боята(лака ако е металик), който се е набил със прах. Цялата кола става мат,ама абсолютен мат. За да стане хубаво трябва здраво да се измъчите. Аз имам машина, необходимо, но не задължително е да е със степени, първо се пастира на бавни обороти, после по-бързо. Не трябва да се задържа на едно място, защото боята се загрява и...Гаранция,че ако имате желание ще го направите по-добре от всяка автомивка!!! За марките не мога да коментирам, пазара е наситен с добри пасти, просто трябва да е за точния вид боя за най-добри резултати.

    Коментар


      #3
      И при мен от личен опит знам преди да отидете да пастирате кадето и да било първо вижте на някой друг автомобил как е пастиран в дадената ви автомивка.Или ходете някаде кадето ви препоръчат !!! Аз направих огромна грешка миналата година и закарах колата на кьораво при едни любезни пичове в последствие дълбоко съжалих за тъпотията която направих. На предния капак кадето имаше одарено от камъче остана от

      Коментар


        #4
        Аз веднъж на 2 седмици си я мажа със синя полир-паста "КОСТЕНУРКА" за металик.И ми отнема 30 мин.За 10мин. я намазвам,след още толкова е изсъхнала и още 10 мин. за вълненото парцалче :D . Най-добре се разбира дали е за пастиране,като леко с нокти се драсне боята-ако се плъзгат леко по повърхността е идеално покритието,но ако се усеща драскане-пак е за паста. А за броните ползвам една черна паста "МОТИП".Едно шишенце го ползвам от година и е наполовина.
        SKODA 105L '78
        PUNTO 1.2 MPI ELX '94
        FIAT 126p '89
        TEMPRA 1.6 i.e.SX '91
        GRANDE PUNTO 1.2 '06

        Коментар


          #5
          Аз лично си купувам бояджииска паста от един магазин за авто-бои - по бързо съхне и много по-лесно се полира от тези които продават по бензиностанциите. Доста по-скъпа е - около 40лв литъра (което се равнява на 20 лв за кутиика от нормалните) но хубавото е че поне тук я продават на грамаж - слагат ми в една чашка за кафе 50гр за 2-2,5лв и това количество ми е предостатъчно за едно пастирае. Така хем не давам много пари за паста в кутиика хем не ми съхне в гаража до следващото пастиране. Има три вида - според абразивноста: 1.само лак, 2.слабо абразиван, 3. силно абразивна.П.П. Внимавайте със силно абразивните пасти - много лесно правят "облаци" ако се търка на едно място. Ползвайте ги само за дълбоки драскотини и след това със неабразивната за по-добър лак.Аз обичам да си пастирам колата сам. Вярно е че се влага доста мускулна енергия но умората се възнаграждава от крайния резултат а любовта към кавото и да е трябва да се поддържа посредтвом влагане на енергия :P :P
          Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

          Коментар


            #6
            Преди 5-6 години си купих някаква паста за 24 000лв / тогава бяха многото пари / и от тогава всяка година по веднаж си полирвах и двете коли и има отличен резултат.С памучен парцал я нанасям и после пак с памучен я търкам и повърхността става много гладка и има блясък.Трябва само да я видя каква марка е но е на село в момента защото там я измивам колата и я пастирам.
            Фиат Панда 1.2 2006година
            Синджира си идва ,а козата я няма...

            Коментар


              #7
              Аз мога да ти препоръчам да си вземеш Turtle Wax. Аз съм с такава и ми се струва че е много добра. Сега в Метро има много добра промоция на зелената кутийка-250гр. Струва 6.00лв без ДДС. СТРАШНО МНОГО ВНИМАВАЙ С ПАСТИРАНЕТО ОКОЛО ПЛАСТМАСОВИТЕ ЧАСТИ НА КОЛАТА /гредите на вратите/. Аз мойта така я намазах, и виж сега как не може да се махне. Последно я пръсках с един спрей, и горе-долу се изчисти.УСПЕХ и внимателно с мускулната треска
              FIAT MAREA - 1997г 1.6 16V elx

              Коментар


                #8
                Аз си купих от метро една паста nigrin ,много съм доволен от нея.Има си специялна гъбичка с която се нанася ,след нанасянето с гъбичката се минава и с един парцал.Ама колко търкане е ,направо ми се откачиха рацете Yellow_Flash_Colorz_PDT_21 .А и колата не трябва да се угрява от слънце докато се нанася ,така пише на кутията
                FIAT TIPO 1,6

                Коментар


                  #9
                  Сега се сетих аз как го направих. 1-во намазах колата с гъбичката от кутийката. След това взех една бормашина с един гумен диск като накрайник на който вързах един парцал и почнах да търкам внимателно. Получава се много добре и най-важното е че не ти става мускулна треска
                  FIAT MAREA - 1997г 1.6 16V elx

                  Коментар


                    #10
                    Re: Пастиране

                    Zaphod написа:
                    Досега не съм правил такова нещо, но си направих труда да прочета темите за това в Tuning.bg. Ще ми се да споделите опита си.
                    Това е от форума на Alfa Romeo. Дадено е с всички подробности:http://clubalfaromeo.com/forum/viewt...ED%E5&start=15
                    FIAT Tipo 1,4mi - EX
                    Alfa Romeo 146ti - EX
                    Alfa Romeo 156 2,4JTD

                    Коментар


                      #11
                      Re: Пастиране

                      tonov написа:
                      Zaphod написа:
                      Досега не съм правил такова нещо, но си направих труда да прочета темите за това в Tuning.bg. Ще ми се да споделите опита си.
                      Това е от форума на Alfa Romeo. Дадено е с всички подробности:http://clubalfaromeo.com/forum/viewt...ED%E5&start=15
                      Хм, колега, така написано изглежда все едно съм го преписал от някъде - съвсем не е "от форума на Alfa Romeo", възможно е в tuning.bg да са взаимствали от форума на Алфа, а аз се опитах да синтезирам какво прочетох там.
                      Alles in Ordnung

                      Коментар

                      Working...
                      X