Досега не съм правил такова нещо, но си направих труда да прочета темите за това в Tuning.bg. Ще ми се да споделите опита си.С две думи, разбрах следното:За пастите:WS Planinum е No. 1 /струва около 60 лв. в бензиностанции Shell, стига за 4 - 5 пастирания/;Turtle Wax, Sonax и STP са добри, но по-нетрайни и се полагат по-трудно /струват около 11 - 19 лв. в бензиностанции OMV, цената е за кутия 250 гр., стигат за около 7-10 пастирания/.За процеса:Автомобилът се измива идеално, полага се пастата и се трие с вълнен парцал. След това се сваля с вода. Това за ръчно. За машинно трябва машина, няколко различни шкурки /водни - 2500 - 3000/ и три пасти. Най-добрата за машинно пастиране е 3M.За годността /честотата/:Пастира се от седмично до 6-месечно при различните пасти и предпочитания на шофьора.Когато водата върху покритието седи на балончета /капки/ - боята е защитена, когато се стича на струйки и се ’разлива’ - необходимо е ново пастиране.За ефекта:Автомобилът става по-лъскав;Боята се поддържа и не застарява;Зацапва се много по-малко и по-лесно се почиства;Цялостният външен вид се подобрява.За цената:Ръчното излиза около 5 - 15 лв. на пастиране + много труд и мускулна треска;Машинното - също, но без последните две ’придобивки’, но пък, от своя страна, изисква опит и оборудване;Пастиране на някоя автомивка - струва от 30-35 /Люлин 7 и Радиал/, до 60 - 80 лв. в зависимост от доброто настроение на шефовете на автомивката. Освен цената, друг минус е, че невнимателното опериране с машините може да повреди покритието или дори боята - става на петна или т. нар. ’облаци’.Ако нещо съм пропуснал или недоразбрал - моля.....

Коментар