Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Лагер предна главина

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Лагер предна главина

    Здрасти. Ще си сменям десния лагер на типото обаче имам няколко въпроса ако можете да ми помогнете.Свалих шенкела и с него и новия лагер под мишница отидох на преса. Та като го монтирам шенкела колко трябва да стягам гайката на полуоската? Тоя лагер може ли да се пренатегне и ако може какви са симптомите? Или ако го оставя по хлабав отколкото трябва какво става?

    #2
    Лагера се стяга с 25кгМ Ако нямаш под ръка уред-на нормална ,,лула,, като стъпиш без подскачане се получава Успех
    Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

    Коментар


      #3
      кроко61 написа:
      Лагера се стяга с 25кгМ Ако нямаш под ръка уред-на нормална ,,лула,, като стъпиш без подскачане се получава Успех
      Благодаря за отговора. До колкото разбирам значи все пак има шанс да го пренатегна(доста са ми килограмите :D). Късно е да ходя на сервиз щото колата е на трупчета пред нас. Таа ако го пренатегна какво ще се случи и ако го разхлабя после ще се оправи ли? Не разполагам с динамометричен ключ за съжеление. Жалко, че не съобразих по рано.EDIT: Питам толкова за пренатягането защото това ми е втория лагер за тоя месец а за предния комшията ми казва, че не съм го натегнал достатъчно пък мене ме е страх да стягам яко. А като го свалях имаше голям луфт като разклатя спирачния диск.

      Коментар


        #4
        Стягай,не можеш да го пренатегнеш
        FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

        Коментар


          #5
          Лошо е ако е хлабав-не се оставя хлабина като на Жигули :D
          Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

          Коментар


            #6
            Лагерът е двойноредов аксиално радиален.Стягаш колкото можеш,двете вътрешни гривни опират една в друга и не може да се намали луфтът който е заложен при производството.Ако е недозатегнат тогава е проблем.Стягаш смело и законтряш гайката.Да му мисли който ще я развива.Успех.
            Прикачени файлове
            Fiat Sedici 1.9 MultiJet 120 Hp

            Коментар


              #7
              Благодаря момчета. Утре ще я свърша тази работа и ще докладвам.

              Коментар


                #8
                milen11 написа:
                Лагерът е двойноредов аксиално радиален.Стягаш колкото можеш,двете вътрешни гривни опират една в друга и не може да се намали луфтът който е заложен при производството.Ако е недозатегнат тогава е проблем.Стягаш смело и законтряш гайката.Да му мисли който ще я развива.Успех.
                ще я развиват в Стомана Перник
                Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                Коментар


                  #9
                  Колега ,когато набиваш двуредов лагер в отвора на шенкела го правиш ЗАДЪЛЖИТЕЛНО с дорник на външната гривна.Ако го набиваш през вътрешната черупка рискуваш сачмите да направят подбитости по работната повърхност и след това лагера да се разбие бързо.След като завиеш гайката на полуоската стягаш яко.Както казаха колегите няма начин да го пренатегнеш.Лошо е ако остане хлабав.
                  brava 1.9.jtd 2001
                  punto 1.2 sport 1994
                  Максималната скорост с която можеш да излезеш от един завой е много близка до тази с която не можеш!

                  Коментар


                    #10
                    Munari написа:
                    Колега ,когато набиваш двуредов лагер в отвора на шенкела го правиш ЗАДЪЛЖИТЕЛНО с дорник на външната гривна.Ако го набиваш през вътрешната черупка рискуваш сачмите да направят подбитости по работната повърхност и след това лагера да се разбие бързо.След като завиеш гайката на полуоската стягаш яко.Както казаха колегите няма начин да го пренатегнеш.Лошо е ако остане хлабав.
                    това което си написъл е така обаче има и друго, слет като си го набил в шенклеа главината я набиваш, като от другата страна на лагера подпипра ша вътрешната черупка на лагера. Стяга се колкото може, тия лагери= карат по много ако е добре свършена работата, буквално забравяш слет това за него.

                    Коментар


                      #11
                      Абсолютно верно.Пропуснах за главината.
                      brava 1.9.jtd 2001
                      punto 1.2 sport 1994
                      Максималната скорост с която можеш да излезеш от един завой е много близка до тази с която не можеш!

                      Коментар


                        #12
                        Знам за набиването, затова ходих на преса да набият лагера и главината. Но вчера изникна проблем. Като тръгнах да завивам гайката напънах леко ключа и той се счупи . Става въпрос за лула с мека връзка. Таа днес чакам да ми дадат яко рамо за да го стегна хубаво. Иначе пеша... :D

                        Коментар


                          #13
                          И преди да монтирате лагера, свалете му капсуловките и сложете грес, че бай китаец не е щедър...
                          Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                          Коментар


                            #14
                            muns61 написа:
                            И преди да монтирате лагера, свалете му капсуловките и сложете грес, че бай китаец не е щедър...
                            И внимавайте дане замажите шлиците на щенкела
                            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                            Коментар


                              #15
                              Да не пускам нова тема ще пиша тук понеже има връзка с гресирането на лагера.Днес най-накрая се наканих да се захвана с ролките на пистовият ремък, които свалих още есента и карам с "късият" ремък, който при 1.9JTD на Пунто не минава през нито една ролка - само през алтернатора и демпферната шайба.Разглобих лагера на едната ролка на съставните му части, почистих всичко идеално с нафта, работните повърхнини и сачмите нямат следи от износване и ще направи още 100 000км на колкото е в момента. Та след като наредих сачмите изникнаха няколко въпроса:1. Ако го гресирам с литиева грес добре ли е или трябва някаква по-специална?2. Капачките на лагера освен металният пръстен имат и гумено покритие, което беше залепено за черупките на лагера. Внимателно ги извадих, но сега като ги сложа искам да ги залея отгоре с подходящо лепило за да съм сигурен, че никога няма да влезе вода, не и в следващите 100 000км поне Та какво да е лепилото?
                              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                              Коментар

                              Working...
                              X