Tornado написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Croma 2.4 - свирене на ремък при претоварване на алтенатора
Collapse
X
-
Няма специален инструмент.Теоретично за да смениш ремъка на алтернатора, то се откача компресора от 3-те му винта.Практично това не се прави, а ремъка се нахлузва като едно време как нахлузваше веригата на колелото като ти изпадне. Просто го слагаш, въртиш половин оборот и ремъка сам се качва на шайбата с малко помощ.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Колеги, благодаря за изказаните мнения! До колкото разбирам, също като мен, не смятате, че е нормално да има такова свирене на ремък. Потенциалните причини според вас се припокриват с това, което и аз вече съм сменил/прегледал - акумулатор, 2-та ремъка, обтегача, демпферната шайба. За съжаление - нищо ново ... всичко това е описано в 1-вия пост като вече направено. Както казах, имам доверие на майстора ми, който е един от уважаваните и препоръчвани във форумите за италиански автомобили. Смятам, че си върши работата както трябва, вкл. монтажа на еластичния ремък, за което знам, че е деликатна манипулация и да се повторя - беше направена 2 пъти, 2-рия път с т.нар. оригинален ремък. Аз персонално нямам условия и опит да извърша подобни дейности. Затова явно ще помоля майстора да огледаме отново състоянието на 2-та ремъка, демпферната шайба и фрайлауфа на алтернатора и може би ще сменим и пистовия ремък, който не е сменян до момента. След като споделих какво е направено до момента, очаквах да дадете решения и/или идеи за други потенциални причини, за които ние до момента не сме се сетили. Ако някой се сети нещо ново - да казва! Аз също ще споделям в темата последващите стъпки и дай Боже - разрешението на проблема.
Коментар
-
Защо ли ... трудно ми е да отговоря. 2-рия път еластичния беше сменен с оригинален, поради излязлата хипотеза, че само това е правилното решение за този ремък и поради убедеността, че свири именно той. Смяната на другия не е била дискутирана тогава. Както виждаш, и аз вече се съмнявам какво и защо е правилно.
Коментар
-
BO написа:Ами сега отиваш в магазина, купуваш едно Конти 6PK1003 и стискаш палци
Коментар
-
Здравейте отново,Ъп-вам си темата, т.к. проблема все още не е решен. Карам си и си свиркам, в буквалния и преносния смисъл но все повече ми идва ентусиазъм да ликвидирам нежеланото озвучение. Ефектът от обтягането на ремъка, описан в последния ми пост от преди 8 месеца, беше краткотраен и постепенно се върнах на изходна позиция. Фактите и симптомите са си същите, както са описани в заглавния пост и надолу в темата. Подкрепям описанието с едно видео от първо палене, заснето през последния уикенд: https://www.youtube.com/watch?v=4T6Q39jwj8AНа него се вижда как алтернатора не насмогва бързо да качи напрежението, което е паднало вследствие на голямата консумация. Свиренето спира при покачване на напрежението над 13.2 волта. След това при нова прекомерна консумация (електро-хидравличната помпа), напрежението отново пада, свиренето започва и продължава докато алтернатора вдигне напрежение над 13.2 волта.Има ли някой колега, който се е сблъсквал с точно такъв проблем (може и да не е на Крома), за да сподели какво е било разрешението? Аз не мога да схвана дали проблема е електрически в алтернатора (диоден блок, регулатор, намотки ...) или механичен (ремък, обтягане, ролка на алтернатора ...). Привидно изглежда, че алтернатора си работи нормално, зарежда си на 13.7-13.8 волта, освен в ситуациите с рязка пикова консумация, съпроводени със свирене на ремъка.Струва ми се, че ще търся съдействие от майстор, занимаващ се с алтернатори. Някой да препоръча надежден сервиз/майстор в София за консултация/диагностика/ремонт?За потенциален ремонт на алтернатора, много ме притеснява следното изказване на колегата @pplk.pplk написа:... При добра организация се демонтира за 7-8 часа със сваляне на компресора на климатика.
Коментар
-
А проблем в електроусилвателя? При такова спадане на напрежение е явно че алтернатора не смогва. Но дали това е заради електрически проблем в него, механичен (ремък и обтягане) или прекалено голяма консумация само с няколко измервания ще може да си отговориш. Опитай да натовариш алтернатора максимално (къси, дълги, халогени, светлини за мъгла, подгряване на стъкла, вентилатор на парното и каквото се сетиш още) и виж дали пак ще падне напрежението. После пробвай обратното, да го натовариш само с електроусилвателя. Говоря наизуст, но не вярвам той да е по-мощен от всички останали консуматори които можеш да пуснеш едновременно.Опитай се да намериш някой с токови клещи за постоянен ток, така ще можеш директно да измериш какво се случва.Fiat Brava 1,2 16V SX и колело
Коментар
-
Колега здравей,имах същия проблем обаче карах брава имах едно остро дразнещо свирене, което след няколко секунди изчезваше. Проблема се оказа следния алтернатора ми беше Магнет-марели и серийния проблем на този алтернатор е че му се цепи алуминиевия корпус, съответно ремъка напъва шайбата и понеже корпуса е сцепен ротора за известно време опира при въртенето във статора и от там е този звук. Взех алтернатор втора употреба на Бош и проблемите изчезнаха. Обаче колега така със свирещ генератор изкарах към 20 000 км. Успех.brava 16elx
Коментар
-
u_bo
italcar написа:.... Подкрепям описанието с едно видео от първо палене, заснето през последния уикенд: https://www.youtube.com/watch?v=4T6Q39jwj8AНа него се вижда как алтернатора не насмогва бързо да качи напрежението, което е паднало вследствие на голямата консумация. Свиренето спира при покачване на напрежението над 13.2 волта. След това при нова прекомерна консумация (електро-хидравличната помпа), напрежението отново пада, свиренето започва и продължава докато алтернатора вдигне напрежение над 13.2 волта....
Коментар
-
Благодаря на колегите изказали мнения!@nicko: И аз бях набедил електроусилвателя, но не е само той проблема. Да, тази помпа е от най-големите консуматори, но тя не участва при паленето. Пробвах палене без нея (изключих и захранването) и резултата е същия. Явно подгревни свещи и стартер са си достатъчно големи консуматори при студен старт. Иначе съм правил най-различни проби с включване на много консуматори. Като цяло електрическата помпа на хидравликата най-често успява да "разсвири" ремъка при работещ двигател. Но това е рядко и не е най-дразнещото. Най-дразнещото (и може би опасно) за момента е състоянието веднага след студен старт.@marin stoinov: За такъв проблем с корпуса не съм се и замислял. Определено свиренето си е като на ремък. В твоя случай предполагам си имал просвирвания и в други ситуации, примерно при прекомерни вибрации. За да се види подобна пукнатина, явно трябва да се огледа алтернатора в демонтирано състояние.@u_bo: Съжалявам, че съм демонстрирал фрапираща некомпетентност в материята. Може би ако бях достатъчно компетентен, нямаше и да се допитвам до съфорумниците за анализ на проблема. Отворен съм към научаване на нови неща. Затова ще съм благодарен, ако ми обясниш къде греша, било то в темата или на ЛС. Най-много ще се радвам, ако имаш сериозно предположение за това как да се разреши проблема. Относно майстора ми, нямам никакво намерение да му правя антиреклама. Той сам ми е казвал, че не е особено компетентен по електрическите проблеми. По скоро е доста опитен механик и то предимно на италиански автомобили. Много е съвестен и свестен като човек и вече ме е спасявал в критични ситуации, така че ще продължа да разчитам на него. Освен това съм убеден, че също като мен, би се радвал да научи нови неща.
Коментар
-
@marin stoinov: За такъв проблем с корпуса не съм се и замислял. Определено свиренето си е като на ремък. В твоя случай предполагам си имал просвирвания и в други ситуации, примерно при прекомерни вибрации. За да се види подобна пукнатина, явно трябва да се огледа алтернатора в демонтирано състояние. Колега пукнатината на канал се виждаше перфектно - отчетлива надлъжна пукнатина. А демонтажа на алтернатора си е направо приключение - маха се полуоска и се развива единия тампон на двигателя и после двг.се подпира отдолу. Абе майстора дето ми го смени като отидох да си взема колата ме гледаше малко на кръв. Обаче вече бяхме договорили цената за смянатаbrava 16elx
Коментар
-
italcar написа:За потенциален ремонт на алтернатора, много ме притеснява следното изказване на колегата @pplk.pplk написа:... При добра организация се демонтира за 7-8 часа със сваляне на компресора на климатика.207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар