Проблема е следния:- Почти винаги след запалване един от двата пистови ремъка започва да свири неистово и продължава около 5-10-15 секунди след което млъква от раз.- Ако скоро след спиране на свиренето започна маневриране с интензивно въртене на волана (колата е с електрохидравлична кормилна уредба), изсвирва отново и продължава до малко след края на маневрата.- Подобно свирене, но за по-кратко време се получава от време на време при маневриране и на по-загрял двигател.Други факти:- Проблема го имам от както съм взел колата и до момента не е решен.- Колата е с 2 пистови ремъка - един от КВ до компресора на климатика, но който има и обтегач и 2-ри от компресора до алтернатора, който е еластичен. Еластичния ремък е сменян 2 пъти. 1-вия път с Contitech при което нямаше ефект и 2-ри път с оригинален от Ауто Италия след което проблема почти изчезна или се появяваше с много по-малка интензивност ... но за много кратък интервал от време. Обтегача на другия пистов ремък е нов, но самия ремък не е сменян, т.к. изглежда "като нов" според майстора ми, на когото имам пълно доверие! - Ангренажният комплект е сменен, а по демпферната шайба на КВ няма забележки.- Акумулатора е нов и хубав.- Очевидно е, че по колата има много електрически консуматори, които особено в началния момент товарят зверски алтернатора. Един от най-големите консуматори е именно електрическата помпа на хидравликата, което е видно и от горното обяснение.- При включен компютър с диагностичен софт виждам, че свиренето продължава докато алтернатора вдигне напрежението до около 13 и малко волта.- Нямам поводи да имам забележки по работата на алтернатора от гледна точка на поддържаното напрежение при работещ двигател. Фрайлауфа на алтернатора също изглежда в добро състояние спред първоначалния му преглед при смяна на ремъците.Струва ми се, че не е нормално да се получава така, но и не ми се иска да влизам във филми по замяна/ремонти на скъпи части по метода на пробата и грешката. Основния ми въпрос е върху какво да се съсредоточа - върху ремъците или върху електрическата с-ма (алтернатора и свръхконсумацията)? Нормално ли е въобще да свири ремък при претоварване на алтернатора, ако всичко е наред по ремъците и консумацията на ток е в рамките на нормалната за тези системи, пък била тя и големичка?П.С. Постнах преди малко и още един проблем, който ми се струва, че не е свързан с този, но все пак ако някой не мисли така, това е темата: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=106987
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Croma 2.4 - свирене на ремък при претоварване на алтенатора
Collapse
X
-
Според мен проблема е,че алтернатора на 2.4 е слаб за консуматорите и,особено ако имаш и ел.отоплител на парното.Консуматорите са много при студен старт-ел.хидравлика,ел.отоплите/ако има/ подгрев на свещите.Ако релето на алтернатора е станало мързеливо може да се получава.Ако не си сменял маслото на хидравликата,може да го смениш,ако е старо и гъсто може да тормози повечко помпата.Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
Ventura garage
-
Два малки алтернатора в един. Изгъзица страшна и ако изгори няма пренавиване. Цената в АИ е 1517лв. Диодния блок е 50 кинта и основно той дефектира, заради изгъзената конструкция. При добра организация се демонтира за 7-8 часа със сваляне на компресора на климатика. Супер, а?207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
pplk написа:Два малки алтернатора в един. Изгъзица страшна и ако изгори няма пренавиване. Цената в АИ е 1517лв. Диодния блок е 50 кинта и основно той дефектира, заради изгъзената конструкция. При добра организация се демонтира за 7-8 часа със сваляне на компресора на климатика. Супер, а?Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
Ventura garage
Коментар
-
150А е! http://www.bestpartstore.co.uk/fiat-...94/18905/10450120А е на 1,9.207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
muns61 написа:Инвестирай в нов и по-жив акумулатор. Голям му е пада на напрежението и затова генератора се товари зверски, та може и да не устиска на тормоза.Колко амперчаса ти е акумулатора?
Коментар
-
Няма нормален достъп за да се напръска само другия ремък (еластичния).Обтегач има само на единия ремък и той е сменен. Самият ремък не съм го сменил, т.к. още нямам ясна стратегия към какво да се насоча, а не ми се дават пари залудо за да сменям компоненти по метода проба-грешка. Малко ме е яд, че не е сменен преди време "профилактично" покрай другите, но сега за всяка операция трябва да се плаща и труд, който често е повече от цената на частите.
Коментар
-
Чувал съм, че еластичния ремък трябва да бъде сменян "само" с оригинален и трябва да бъде поставян от специалист, който знае какво прави. Използва се специален инструмент (нямам представа какъв) тъй като, както знаете разстоянието между компресора и алтернатора не се променя. По тази причина, ремъка може да не бъде поставен както трябва, което предизвиква симптомите споменати от теб. Но може да бъде поставен и по горе долу добър начин и след време отново да се стигне до същия симптом. Според мен, това към което трябва да се насочиш е съответния еластичен ремък.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар