Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Croma 2.4 - свирене на ремък при претоварване на алтенатора

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Croma 2.4 - свирене на ремък при претоварване на алтенатора

    Проблема е следния:- Почти винаги след запалване един от двата пистови ремъка започва да свири неистово и продължава около 5-10-15 секунди след което млъква от раз.- Ако скоро след спиране на свиренето започна маневриране с интензивно въртене на волана (колата е с електрохидравлична кормилна уредба), изсвирва отново и продължава до малко след края на маневрата.- Подобно свирене, но за по-кратко време се получава от време на време при маневриране и на по-загрял двигател.Други факти:- Проблема го имам от както съм взел колата и до момента не е решен.- Колата е с 2 пистови ремъка - един от КВ до компресора на климатика, но който има и обтегач и 2-ри от компресора до алтернатора, който е еластичен. Еластичния ремък е сменян 2 пъти. 1-вия път с Contitech при което нямаше ефект и 2-ри път с оригинален от Ауто Италия след което проблема почти изчезна или се появяваше с много по-малка интензивност ... но за много кратък интервал от време. Обтегача на другия пистов ремък е нов, но самия ремък не е сменян, т.к. изглежда "като нов" според майстора ми, на когото имам пълно доверие! - Ангренажният комплект е сменен, а по демпферната шайба на КВ няма забележки.- Акумулатора е нов и хубав.- Очевидно е, че по колата има много електрически консуматори, които особено в началния момент товарят зверски алтернатора. Един от най-големите консуматори е именно електрическата помпа на хидравликата, което е видно и от горното обяснение.- При включен компютър с диагностичен софт виждам, че свиренето продължава докато алтернатора вдигне напрежението до около 13 и малко волта.- Нямам поводи да имам забележки по работата на алтернатора от гледна точка на поддържаното напрежение при работещ двигател. Фрайлауфа на алтернатора също изглежда в добро състояние спред първоначалния му преглед при смяна на ремъците.Струва ми се, че не е нормално да се получава така, но и не ми се иска да влизам във филми по замяна/ремонти на скъпи части по метода на пробата и грешката. Основния ми въпрос е върху какво да се съсредоточа - върху ремъците или върху електрическата с-ма (алтернатора и свръхконсумацията)? Нормално ли е въобще да свири ремък при претоварване на алтернатора, ако всичко е наред по ремъците и консумацията на ток е в рамките на нормалната за тези системи, пък била тя и големичка?П.С. Постнах преди малко и още един проблем, който ми се струва, че не е свързан с този, но все пак ако някой не мисли така, това е темата: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=106987
    Fiat Croma 2.4 Multijet/20V '06, 939A3.000
    ex. Lancia Lybra 2.4JTD/10V SW '00, 839A5.000

    #2
    Според мен проблема е,че алтернатора на 2.4 е слаб за консуматорите и,особено ако имаш и ел.отоплител на парното.Консуматорите са много при студен старт-ел.хидравлика,ел.отоплите/ако има/ подгрев на свещите.Ако релето на алтернатора е станало мързеливо може да се получава.Ако не си сменял маслото на хидравликата,може да го смениш,ако е старо и гъсто може да тормози повечко помпата.
    Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
    Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
    Ventura garage

    Коментар


      #3
      Не е слаб, а е някаква супер изгъзица на Денсо. Нещо като 2 в 1. Да не ти се случва да го правиш!
      207 тиква автомат
      новокромаджия 2.4 печка

      Коментар


        #4
        pplk написа:
        Нещо като 2 в 1. Да не ти се случва да го правиш!
        В какъв смисъл 2 в 1 ? На никой да не му се случва да прави, но нали има ремонтни комплекти за по около 50 лв, или греша ???

        Коментар


          #5
          Два малки алтернатора в един. Изгъзица страшна и ако изгори няма пренавиване. Цената в АИ е 1517лв. Диодния блок е 50 кинта и основно той дефектира, заради изгъзената конструкция. При добра организация се демонтира за 7-8 часа със сваляне на компресора на климатика. Супер, а?
          207 тиква автомат
          новокромаджия 2.4 печка

          Коментар


            #6
            pplk написа:
            Два малки алтернатора в един. Изгъзица страшна и ако изгори няма пренавиване. Цената в АИ е 1517лв. Диодния блок е 50 кинта и основно той дефектира, заради изгъзената конструкция. При добра организация се демонтира за 7-8 часа със сваляне на компресора на климатика. Супер, а?
            Колко ампера е ???????? Нормално да е Денсо,все пак те купиха Марели и настъпват на европейския пазар яко
            Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
            Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
            Ventura garage

            Коментар


              #7
              150 по спомен.
              207 тиква автомат
              новокромаджия 2.4 печка

              Коментар


                #8
                Аз мисля че е 120,което е малко за тази кола
                Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
                Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
                Ventura garage

                Коментар


                  #9
                  150А е! http://www.bestpartstore.co.uk/fiat-...94/18905/10450120А е на 1,9.
                  207 тиква автомат
                  новокромаджия 2.4 печка

                  Коментар


                    #10
                    Инвестирай в нов и по-жив акумулатор. Голям му е пада на напрежението и затова генератора се товари зверски, та може и да не устиска на тормоза.Колко амперчаса ти е акумулатора?
                    Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                    Коментар


                      #11
                      muns61 написа:
                      Инвестирай в нов и по-жив акумулатор. Голям му е пада на напрежението и затова генератора се товари зверски, та може и да не устиска на тормоза.Колко амперчаса ти е акумулатора?
                      Акумулатора ми е на 2-3 месеца - Varta Silver Dynamic 85Ah 800A. Не е проблема в него. Нямаше разлика по конкретния проблем след смяната на акумулатора. Струва ми се, че това е правилният акумулатор, т.к. точно такъв влиза максумум като габаритен размер в "кошницата". Акумулаторите с повече амперчаса са по-дълги и не влизат. Гледам, че англичаните пишещи във fiatforum.com слагат точно такива акумулатори на 2.4. В книжката на колата и в разни каталози на производители, по които гледаха в магазина когато купувах акумулатора, дават някакво безумие - струва ми се, че 60Ah беше.Факт е, че алтернатора се товари много, но все ми се струва, че той трябва да е сметнат да издържа на такова натоварване в пикови моменти при наличните консуматори.Нещо ново като информация - днес пръскахме вода по несменяния ремък (колянов вал - компресор) от към подкалника, преди запалване и докато изсвирва след запалването. Няма никаква промяна, явно не е от него приплъзването и свиренето.Останалите колеги с 2.4 мотор - имате ли подобно свирене на ремък? Така или иначе аз не го намирам за нормално.
                      Fiat Croma 2.4 Multijet/20V '06, 939A3.000
                      ex. Lancia Lybra 2.4JTD/10V SW '00, 839A5.000

                      Коментар


                        #12
                        Пръскахте ли с вода и по другия ремък?А защо просто не смениш и другия ремък?Обтяжния механизъм?
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #13
                          Няма нормален достъп за да се напръска само другия ремък (еластичния).Обтегач има само на единия ремък и той е сменен. Самият ремък не съм го сменил, т.к. още нямам ясна стратегия към какво да се насоча, а не ми се дават пари залудо за да сменям компоненти по метода проба-грешка. Малко ме е яд, че не е сменен преди време "профилактично" покрай другите, но сега за всяка операция трябва да се плаща и труд, който често е повече от цената на частите.
                          Fiat Croma 2.4 Multijet/20V '06, 939A3.000
                          ex. Lancia Lybra 2.4JTD/10V SW '00, 839A5.000

                          Коментар


                            #14
                            Чувал съм, че еластичния ремък трябва да бъде сменян "само" с оригинален и трябва да бъде поставян от специалист, който знае какво прави. Използва се специален инструмент (нямам представа какъв) тъй като, както знаете разстоянието между компресора и алтернатора не се променя. По тази причина, ремъка може да не бъде поставен както трябва, което предизвиква симптомите споменати от теб. Но може да бъде поставен и по горе долу добър начин и след време отново да се стигне до същия симптом. Според мен, това към което трябва да се насочиш е съответния еластичен ремък.

                            Коментар


                              #15
                              Смяна на еластичния ремък и проблема трябва да изчезне.Какво толкова му е трудно по монтажа след като е същия какво при пералните машини.
                              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                              Коментар

                              Working...
                              X