Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Относно заблудата в разхода на Всяка кола:

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Относно заблудата в разхода на Всяка кола:

    :D Един отличен Професор в университета Зададе Следния Въпрос на аудиторията и предизвика фурор от отговори: Условие: Представете си че един двигател работи на равни обороти, например средни. Педала на газта не се коригира. колата върви със равномерна скорост по идеално равен път.Въпрос: На коя предавка двигателя ще бъде най-мощен ? Мисля че който си отговори на този въпрос: правилно ще разбере доста от заблудите във форума. Имам и аз един въпрос Какво точно "мери" економайзера на една кола ?
    Fiat Tipo 1.6 DOHC

    #2
    И ти до какъв извод стигна?Аз като неразбиращ си мисля,че на 4-та скорост ще е най-добре,но зависи от предавателните числа.
    Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
    Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

    Коментар


      #3
      Сподели своята идея, защото мислих и премислях и от даденото условие не можах да изкарам никакво ценно заключение... но и аз не съм професор де На теория би трябвало да се постигне най-нисък разход на директна предавка при равни други условия, но според мен това не е вярно за всички работни режими на мотора.
      Не знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
      Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.

      Коментар


        #4
        Според мен има уловка - мощността на двигателя няма как да зависи от предавката. Предавките коригират въртящия момент достигащ до движещия мост(ове), не мощността на двигателя.
        Fiat Bravo Dynamic 1.9 Multijet '08, Mercedes A170 CDI '02
        Suzuki SX4 1.9 DDIS '09, powered by FIAT
        Ex: Marea 2.4 JTD 2000
        Ex: Brava 1.6 1997
        Ex: Puntо 1.1 1994

        Коментар


          #5
          сега вижте как се изчислява и мощността и ще намерите отговорите
          Madness Motorsport
          (\__/)
          (='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
          (")_(") signature to help him gain world domination.

          Коментар


            #6
            Относно заблудата...

            На всички предавки колата ще баде еднакво мощна.Вениоид правилно се ортиентира.Мощност не се трансформира,а само вартящ момент.Поздрави.Въпроса е интересен....

            Коментар


              #7
              Продължение......

              На втория въпрос:икономайзера мери разреждането във всмукателния колектор, т.е. натоварването на двигателя.Защото разхода е пропорционален на натоварването а не на оборотите на двигателя както много се заблуждават като си мислят,че като карат на ниски обороти ще харчи по малко.Сащото мери и МАП-сензора при инжекциона. Пак поздрави на всички които карат на ниски обороти...........

              Коментар


                #8
                Според мен отговорът е: такава предавка, при която въртящият момент е с най-високи стойности при дадените обороти. Мощността е произведение на оборотите и върт. момент, след като оборотите са постоянни, ясно е, че моментът трябва да се гледа
                _______
                146 JTD

                Коментар


                  #9
                  Относно заблудата...........

                  На всички предавки при едни и сащи обороти на двигателя въртящия момент е наи висок!!

                  Коментар


                    #10
                    Re: Продължение......

                    Stefan Nikolov написа:
                    На втория въпрос:икономаизера мери разреждането във всмукателния колектор,т.е.натоварването на двигателя.Защото разхода е пропорционален на натоварването а не на оборотите на двигателя както много се заблуждават като си мислят,че като карат на ниски обороти ще харчи по малко.Сащото мери и МАП-сензора при инжексиона. Пак поздрави на всички които карат на ниски обороти...........
                    Абсолютно вярно.Икономайзера е точно измерител на натоварването на мотора. Всеки рутиниран шофьор има усет за натоварването и няма нужда да гледа стрелката за да кара икономично. Кола е все пак, не самолет, че да се кара на уреди...
                    Fiat Bravo Dynamic 1.9 Multijet '08, Mercedes A170 CDI '02
                    Suzuki SX4 1.9 DDIS '09, powered by FIAT
                    Ex: Marea 2.4 JTD 2000
                    Ex: Brava 1.6 1997
                    Ex: Puntо 1.1 1994

                    Коментар


                      #11
                      Re: Относно заблудата в разхода на Всяка кола:

                      emillio написа:
                      :D Един отличен Професор в университета Зададе Следния Въпрос на аудиторията и предизвика фурор от отговори: Условие: Представете си че един двигател работи на равни обороти, например средни. Педала на газта не се коригира. колата върви със равномерна скорост по идеално равен път.Въпрос: На коя предавка двигателя ще бъде най-мощен ? Мисля че който си отговори на този въпрос: правилно ще разбере доста от заблудите във форума. Имам и аз един въпрос Какво точно "мери" економайзера на една кола ?
                      При константни обороти, независимо на каква предавка е, двигателя има една и съща мощност - различен е само въртящия момент! Економайзера измерва подналягането в смукателния колектор, респективно натоварването на мотора!

                      Коментар


                        #12
                        Винаги съм знаел че във форума има хора който мислят и знаят доста - наистина е така !!!Значи отговора съвсем правилно както казаха колегите и модернаторите е: Двигателя при това положение отдава една и съща мощност на всички предавки !!! и няма значение на коя скорост си. Но понеже във формулата участва Скоростта затова Тръгваме на 1ва - която е с най-голямо предавателно число И както казаха Веноид, Стефан и други. Съвсем правилно Получаваме най-голям въртящ момент. иначе всички знаем че може да се тръгне и на 2ра и на 3та Ама не бих го правил нито с моята нито с друга кола. И за економайзера и за усета сте прави (Но не мисля че всички са, или били на това мнение) защото от писаното виждам как някои смятат че економайзера показва колко харчи колата в момента Нека всички се замислят че на неговата скала няма никакви мерни единици !!! :D
                        Fiat Tipo 1.6 DOHC

                        Коментар


                          #13
                          emillio написа:
                          И за економайзера и за усета сте прави (Но не мисля че всички са, или били на това мнение) защото от писаното виждам как някои смятат че економайзера показва колко харчи колата в момента Нека всички се замислят че на неговата скала няма никакви мерни единици !!! :D
                          И аз съм съгласен с написанато досега.Но има и икономайзери с мерни единици и скала(колко е вярна е друг въпрос :D ),а това са например на БМВ.
                          125s/1600ccm/100ps

                          Коментар


                            #14
                            emillio написа:
                            Винаги съм знаел че във форума има хора който мислят и знаят доста - наистина е така !!!Значи отговора съвсем правилно както казаха колегите и модернаторите е: Двигателя при това положение отдава една и съща мощност на всички предавки !!! и няма значение на коя скорост си. Но понеже във формулата участва Скоростта затова Тръгваме на 1ва - която е с най-голямо предавателно число И както казаха Веноид, Стефан и други. Съвсем правилно Получаваме най-голям въртящ момент. иначе всички знаем че може да се тръгне и на 2ра и на 3та Ама не бих го правил нито с моята нито с друга кола. И за економайзера и за усета сте прави (Но не мисля че всички са, или били на това мнение) защото от писаното виждам как някои смятат че економайзера показва колко харчи колата в момента Нека всички се замислят че на неговата скала няма никакви мерни единици !!! :D
                            Кой е казал че по икономайзера се разбира колко харчи автомобила?!?По икономайзера, без единици, разбираш дали в определен момента харчи повече, в друг по-малко. Защото един двигател при по-високо натоварване харчи повече, нали? До сега не съм видял такъв, който да харчи по-малко.Иконмайзера на БМВ и Мерцедес, само за сравнение, дава моментен разход и той си е доста точен. В литри на 100км, дигитално.Един пример - караш на баир нагоре на 5-та. Баира става остър, губиш обороти. Според вас какво ще показва икономайзера?Отговор-ниски обороти-червена зона.
                            Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                            Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                            Коментар


                              #15
                              Re: Продължение......

                              Stefan Nikolov написа:
                              На втория въпрос:икономайзера мери разреждането във всмукателния колектор, т.е. натоварването на двигателя.Защото разхода е пропорционален на натоварването а не на оборотите на двигателя както много се заблуждават като си мислят,че като карат на ниски обороти ще харчи по малко.Сащото мери и МАП-сензора при инжекциона. Пак поздрави на всички които карат на ниски обороти...........
                              Колегата е до някъде парав , Защо? Защото ако деден автомобил достига максимална теглитена мощност например от 160 NM при 3000 оборота двигателя не се затруднява. Но ако го караме до 2500 оборота двигателя е много близо до максималния въртящ момент от 160 NM и разхода е по малък. Но ако го караме в много ниски обороти пр. 1500-2000 об/мин двигателя няма достатъчна теглителна мощност и дори и когато натиснем газта тои неможе да поеме . А ние си мислим че като го караме в ниски обороти харчи по малко.Но всичко е относително за всеки мотор.
                              Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
                              IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
                              1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
                              2.Audi B4 1.6 (ежедневка)

                              Коментар

                              Working...
                              X