Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въжета, теглене ... кое, как?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Аз от първия път в който тегля/теглят ме съм със стоманено въже. Правете сметка как ме дърпа един приятел(тогава и двамата новобранци) първия път, щом от тогава въжето ми е с ИЗПРАВЕНА кука :D Сега се налага да го връзвам по сложен начин, но пак става ... От тогава доста свикнах със стоманено въже, с друго не съм пробвал.Иначе, според мен в пъти по-гадно е да те теглят, от колкото да теглиш. И като цяло, за да се получат нещата без камшични удари и тн(особено със стоманеното въже) този, който го теглят винаги трябва да държи съвсем леко спирачка и въжето да е на 100% опънато. Не веднъж съм теглил различни хора и най-важен според мен е опита на тегления. Ако знае какво прави, няма никакъв проблем, иначе е шоу

    Коментар


      #17
      Аз мисля че е по лесно с еластично въже. Особенно за градски условия където има много тръгване и спиране. Не говорим за вадене на коли от канавки и дерета.Ластичното въже само се обтяга и не се влачи по пътя. Другите въжета лесно може да провиснат при постоянно тръгване и спиране и трудно се държат опънати. Дори има възможност при някой завой да се намести под някоя от предните гуми.Ластичното въже обира първоначалният тласък. Дърпащият трябва да се грижи за плавното тръгване и спиране, и трябва да се съобразява със светофарите и да прогнозира движението на колата след него.Дърпаният трябва да се грижи въжето да не провисва като натиска спирачка леко когато е необходимо. Друго много важно нещо е да не натиска спирачка инстинктивно в някоя критична ситуация - това е доста трудно .И да не се дърпат по натоварени улици в пикови часове . По добре да се изчака 1 2 часа за да се успокои движението.
      Bravo JTD 105 '98

      Коментар


        #18
        Въжета бол, по-важното е как се тегли.Истината е, че поне 80% от хората, ако не и повече не знаят основните неща при теглене, за да не се късат въжетата и всичко да мине по-гладко.Ще поправя колегата горе, защото и двете страни са задължени да държат въжето опънато, както и двете страни трябва да държат състоянието на двете коли максимално оптимално за условията на теглене.Няколкото прости правила са:1, При нормани условия, когато трябва да се спре, то най-много спира теглената кола, а теглещия просто отпуска педала на газта. Демек почти цялото усилие по спиране се определя от задната кола2, Когато спреш и трябва да тръгнеш, в повечето пъти пътя има наклон:- Ако наклона е изкачване, то тегления отпуска спирачката през цялото време, а теглещия държи колите с неговата спирачка.- Ако наклона е спускане, то тегления държи двете коли с неговата спирачка, а теглещия стои без спирачка.3. Ако е равно, то теглещия трябва при самото спиране да опъне въжето веднага отново и да го държи опънато, а не да чака светофара да светне и той тепърва да тръгва - ей точно в тези ситуации се късат въжетата най-често, пък после въжето било криво. Ако е спазена точка 1, това се улеснява до безобразие.4. Когато по време на движение и най-често тръгване се получат пулсации, то теглещият не трябва да отпуска педала на газта, пак много често срещана грешка, а трябва да го задържи равномерно, докато двете скорости на двете коли се изравнят. Тази точка също е много важна за запазване на въжето здраво, която е втората причина за късане на въжето.5, Когато теглещият види причина за спиране напред (?винаги трябва да се гледа много добре условията на пътя), то трябва само да докосне спирачката, колкото да му светнат стоповете, а цялото спиране отново да започне от задната кола - отново спазване на точка 1. Когато предната кола отпусне спирачка, то задния отпуска спирачка бавно, бавно, а предната кола започва да дава газ леко. Целта е избягване на точка 4.Има и други, но това са най-общите правила, които трябва да се спазват.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          #19
          BO написа:
          Въжета бол, по-важното е как се тегли.Истината е, че поне 80% от хората, ако не и повече не знаят основните неща при теглене, за да не се късат въжетата и всичко да мине по-гладко.Ще поправя колегата горе, защото и двете страни са задължени да държат въжето опънато, както и двете страни трябва да държат състоянието на двете коли максимално оптимално за условията на теглене.Няколкото прости правила са:1, При нормани условия, когато трябва да се спре, то най-много спира теглената кола, а теглещия просто отпуска педала на газта. Демек почти цялото усилие по спиране се определя от задната кола2, Когато спреш и трябва да тръгнеш, в повечето пъти пътя има наклон:- Ако наклона е изкачване, то тегления отпуска спирачката през цялото време, а теглещия държи колите с неговата спирачка.- Ако наклона е спускане, то тегления държи двете коли с неговата спирачка, а теглещия стои без спирачка.3. Ако е равно, то теглещия трябва при самото спиране да опъне въжето веднага отново и да го държи опънато, а не да чака светофара да светне и той тепърва да тръгва - ей точно в тези ситуации се късат въжетата най-често, пък после въжето било криво. Ако е спазена точка 1, това се улеснява до безобразие.4. Когато по време на движение и най-често тръгване се получат пулсации, то теглещият не трябва да отпуска педала на газта, пак много често срещана грешка, а трябва да го задържи равномерно, докато двете скорости на двете коли се изравнят. Тази точка също е много важна за запазване на въжето здраво, която е втората причина за късане на въжето.5, Когато теглещият види причина за спиране напред (?винаги трябва да се гледа много добре условията на пътя), то трябва само да докосне спирачката, колкото да му светнат стоповете, а цялото спиране отново да започне от задната кола - отново спазване на точка 1. Когато предната кола отпусне спирачка, то задния отпуска спирачка бавно, бавно, а предната кола започва да дава газ леко. Целта е избягване на точка 4.Има и други, но това са най-общите правила, които трябва да се спазват.
          Много добре обяснено, Боби! Благодаря А какво ще кажеш за различните въжета? Искам да си взема ластично, с него ми беше много по-лесно да тегля друга кола. Обаче ровейки в нета, попаднах на една камара ластични въжета, с най-различни характеристики, а цените са от 5 до 500лв ... Малко е объркващо

          Коментар


            #20
            Вземи си платнено въже подобно на колан. Също и колан от морга може да си вземеш, както беше предложено вече.Виж, обади се из обявите във форума за коли на части и може да си намериш колани ако не без пари, някой да ти ги подари, то на някакви малки пари.Аз лично не бих дал повече от 2-3лв на колан, като така за 10-на лева, като вземеш куките от старото въже, то ще си направиш много хубаво въже за теглене.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #21
              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=105983
              Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

              Коментар


                #22
                todorshalev написа:
                аз пък съм на мнение Стоманеноаз лично използвам 8мм стоманено въже (със силиконово покритие) в двата края има направени уши и използвам метални скоби с Винт
                Класика в жанра особенно скобите с винт. Аз елстично въже не бих ползвал, особенно ако не знам тоя пред мен колко му е опита и акъла. Еластичното въже е така нареченото динамично въже което ако се скъса прави страшни поразии, който могат да се случат и при стомамено въже с алтави карабини. Колана и добра идея, но трябва да се направи и съше добре.
                Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                Коментар


                  #23
                  Поздравления на BO за изчерпателния отговор, действително е прав и трябва да има абсолютен синхрон в тегленето.Искам само да отбележа, че когато се тегли кола, която не е запалена, педала става твърд и трябва да се натиска по-здраво.Повишено внимание на гърбиците и на светофарите.При теглене на магистрала има вероятност и да не те спрат патрулките, стига да се движиш в крайното платно.Ако теглиш мотор с колата-принципа е същия .

                  Коментар


                    #24
                    За да не става твърд педала за няколко секунди докато те дърпат включваш на 5-та и изключваш.
                    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                    Коментар


                      #25
                      blondi_74 написа:
                      Поздравления на BO за изчерпателния отговор, действително е прав и трябва да има абсолютен синхрон в тегленето.Искам само да отбележа, че когато се тегли кола, която не е запалена, педала става твърд и трябва да се натиска по-здраво.Повишено внимание на гърбиците и на светофарите.При теглене на магистрала има вероятност и да не те спрат патрулките, стига да се движиш в крайното платно.Ако теглиш мотор с колата-принципа е същия .
                      Теглене по магистралата е забранено. Позволява се изтегляне на авариралото МПС до първия изход от магистралата.

                      Коментар


                        #26
                        Или твърда връзка
                        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                        Коментар


                          #27
                          Обясненото от ВО го научих от неволята, когато теглихме Темпрата от Чирпан до Ямбол.Много добре обяснено!

                          Коментар

                          Working...
                          X