Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за маслен филтър

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за маслен филтър

    Сагата с примигващата лампа на маслото се повтаря някакви 30000 км след първия случай. Става дума за "Мареа 1,8" бензин. Идвах си до България и на тръгване смених масло и филтър, за да няма проблеми. Но улучих снега и се наложи зверско излизане с много форсиране от една междублокова тревна площ, на която, заради непочистените пътища се оказах. Около 30 минути форсиране, за си пробия път през някакви непочистени 50 метра. Новите зимни гуми на помагат много, когато е вкопаят в трева и кал... И след щастливото излизане, лампата светна. Изгасих, запалих и проблемът уж се реши. До петък, когато започна безпричинно мигане. С гасене на двигателя и палене, изчезваше. Започнах да звъня по сервизи. В общи линии никой не каза нищо определено. Със сигурност не качва масло, когато свети лампата, защото при ниски обороти и примигваща лампа, започва да се чува метален звук. Самоволно взех и смених филтъра на маслото. И от любопитство започнах да го разглеждам. Опитах да натисна с отвертка клапана вътре във филтъра, но дори с моите почти 90 кг той не помръдва. В каква посока трябва да се движи - назад или напред? Странно ми се струва проблемите да са от калпави филтри, но нещо ме навежда в тази посока. Какъв е вашият опит?

    #2
    При калпав филтър лампата гасне по-късно след запалването. Какво масло сложи и откъде го купи?
    The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
    Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
    Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

    Коментар


      #3
      Селения Голд 10W/40, с каквото карам. Купено е оттам, откъдето винаги купувам. Засега, след смяната на филтъра, проблемът не се е появявал. Разрязах стария филтър и според мен, този модел има недостатък, точно в клапана. Новият филтър, който купих и е с 3 см по-дълъг, клапанът е разположен в специално тяло, с пружина. При сваления, клапанчето е конусна ламаринка, към която е занитена някаква пластинка от задната страна, играеща ролята на пружина. Пластината явно се е разтегнала при форсирането и позволява клапанът да изпадне от нормалното си положение(странното инженерно решение е, пластинката да е с две вместо с три или четири крачета, гарантиращи центрирането й в леглото. Иначе "леглото" е релефна окръжност, в която уж се фиксира пластинката), като конусът се заклинва в единия край на отвора. При това положение, едва ли протокът на масло е достатъчен, защото остава съвсем малка цепнатина в единия край, а пластинката не може да се разтегне. Ако не се появи проблемът, диагнозата ще е ясна и ще знам какво да гледам, когато купувам филтър. Ако се появи, за сряда имам час за сваляне на картера и преглеждане на маслената помпа.

      Коментар


        #4
        Колега,казваш че се е появило чукане.Като свалите картера прегледайте добре да няма луфт в някой биелен лагер.При съмнение свалете петите на биелите и прегледайте лагерите.При яко форсиране без достатъчно мазане може да е повлякъл някой лагер.Добре е да се свали и някоя пета на основен лагер за проверка.Ако е само дали работи маслената помпа ,може да се провери като се замери налягането на маслото без да се сваля картера.
        brava 1.9.jtd 2001
        punto 1.2 sport 1994
        Максималната скорост с която можеш да излезеш от един завой е много близка до тази с която не можеш!

        Коментар


          #5
          Откакто смених филтъра, изчезнаха и признаците за проблем. Чукането се появяваше само при примигваща лампа. Той по принцип този двигател си се чува като дизел, откакто съм я взел. Засега няма да пипам нищо. Отказах се и от свалянето на картера.

          Коментар


            #6
            Emil74 написа:
            Откакто смених филтъра, изчезнаха и признаците за проблем. Чукането се появяваше само при примигваща лампа. Той по принцип този двигател си се чува като дизел, откакто съм я взел. Засега няма да пипам нищо. Отказах се и от свалянето на картера.
            Ако мотора е с вариатор от там идва дизеловия шум.
            punto HGT

            Коментар


              #7
              1,8 бензин 1999г. Нямам си идея какво има по мотора... Чуват се и повдигачите. Поддръжката от предишния собственик клонеше към нула. Предния път извадиха много утайки от картера. Сега пък ме прекараха с гаражен филтър. Притеснявам се дали наистина не е тръгнал някой лагер при това лошо мазане. Вярно, че щом светнеше лампата, веднага гасях, но не знам на магистралата колко масло е подавало. При високите обороти едва ли ще свети лампа, но този филтър по принцип не е могъл да пропуска много масло.Ето как изглежда "пружината" на филтъра: http://www.szrefekt.com/download/Filter.png

              Коментар


                #8
                Взимай хубав скъп маслен филтър, ако имаш финанси смени и маслото и си карай, но ако искаш да си вържеш гащите и да ти е сигурно както каза по нагоре колегата свали картера и виж как са лагерите, че повярвай ми ако стане белята освен лагери може и колянов вал да ремонтираш или да търсиш друг, аз вече го ядох тоя с надран вал
                punto HGT

                Коментар

                Working...
                X