Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Шум в хидравлична помпа

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Шум в хидравлична помпа

    Вчера, след 360 км-ов преход, решавам да заредя и да измия колата. Отивам на една газостанция, зареждам, плащам, стартирам ДВГ и чувам шум, от който щях да умрЪ. Шумът идваше от хидравличната помпа и може да се характеризира като виещо-стържещ. При ниски обороти виенестърженето се чуваше слабо. При повишаване на оборотите обаче шумът ставаше стряскащ. Воланът, въпреки шума, беше лек. Отворих капака, при работещ ДВГ, всичко видимо беше ОК - ремъкът беше здрав, помпата се въртеше, видими течове от помпата или рейката нямаше... Забелязах, че от казанчето имаше малко "изплюта" хидравлична течност. Спрях ДВГ и пак огледах - нищо, което да направи впечатление. Пускам ДВГ, шумът значително по-слаб, въртя волана в крайно ляво положение и точно когато трябва да се чуе характерното "разреждане" на налягането, се чува отново онова смразяващо стържевиене. Въртя надясно - абсолютно същото. Гася ДВГ и започвам да обмислям варианти и часове за закарване на колата на ремонт. В крайна сметка решавам да върна колата поне пред блока (случката се случва на 300 м от него), пък на други ден ще му мисля. Паля... и всичко е ОК. Все едно нищо не се случвало. Въртя ляво, дясно - ОК, от казанчето не плюе течност. Абе все едно съм сънувал. Цвета на течността е що-годе бистър и червен. За отбелязване е, че преди 2-3 г., когато сменях течността, малко попрепълнихме казанчето.Може би ще се сменя пак течността, утре ще я гледам на светло.Та някой има ли представа за технологията на случилото се?
    Stop giving directions, just say "Follow me."
    Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
    Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

    #2
    Въздух, от някъде е засмукала и докато изкара е бучала.
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #3
      Позната ситуация. А волана ставали тежък ( труден за въртене)? При мен го имаше този проблем и стана точно така на дълго пътуване. Спирам за Севлиево да заредя ине мога да вляза в колонката..стърже на крайно дясно, че пушек се вдига. Закарах я на сервиз и при майстора си изплю половината течност от казанчето ( Добре, че стана там ). Проблема се получаваше при мен рядко и то когато колата е загряла. Колкото повече карам, толкова повече стържеше. Та цедката на казанчето ми беше проблема. За това ти препоръчвам от там да започнеш. Успех
      ФИАТ- Пътят е само формалност
      ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
      -----------------------------------------------------
      FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

      Коментар


        #4
        Kay_ написа:
        ... А волана ставали тежък ( труден за въртене)? ...
        sok1 написа:
        ... Воланът, въпреки шума, беше лек...
        Stop giving directions, just say "Follow me."
        Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
        Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

        Коментар


          #5
          sok1 написа:
          Kay_ написа:
          ... А волана ставали тежък ( труден за въртене)? ...
          sok1 написа:
          ... Воланът, въпреки шума, беше лек...
          Извинявай. Не съм го прочел. Ще следя темата. Пак Успех ти желая и да се отървех само с това си стряскане
          ФИАТ- Пътят е само формалност
          ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
          -----------------------------------------------------
          FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

          Коментар


            #6
            Днес смених маслото. Старото беше от юли 2011 и не изглеждаше добре. Дано да се размина само с това.
            Stop giving directions, just say "Follow me."
            Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
            Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

            Коментар


              #7
              надали е починала помпата,те са железни.успех

              Коментар


                #8
                ivel написа:
                надали е починала помпата,те са железни.успех
                Не е починала, но от семерината засмуква въздух и разпенва маслото и изхвърля част от него през казанчето. Обикновенно става в студено време когато семерината се е вдървила.
                FIAT Punto ELX /1.6 / 90HP ГИ LOVATO EASY FAST

                Коментар


                  #9
                  Аз мисля, че ще се разминеш само със смяната на маслото. При мен го направи първия път защото течноста беше стара и при смяната всичко заспа. Втрия път го направи заради спукан маркуч и леко засмуквало от там въздух. Та проблема и при теб според мен е от старата течност.п.с.при мен вдигаше врява само на загряла кола....разбирай каране поне час в задръствания и на голяма жега навън. Като е студена течноста не правеше ядове.Успех!
                  Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                  182A4.000 IAW49F
                  LPG - Lovato EasyFast
                  ----------------------------
                  "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                  Коментар

                  Working...
                  X