Вчера, след 360 км-ов преход, решавам да заредя и да измия колата. Отивам на една газостанция, зареждам, плащам, стартирам ДВГ и чувам шум, от който щях да умрЪ. Шумът идваше от хидравличната помпа и може да се характеризира като виещо-стържещ. При ниски обороти виенестърженето се чуваше слабо. При повишаване на оборотите обаче шумът ставаше стряскащ. Воланът, въпреки шума, беше лек. Отворих капака, при работещ ДВГ, всичко видимо беше ОК - ремъкът беше здрав, помпата се въртеше, видими течове от помпата или рейката нямаше... Забелязах, че от казанчето имаше малко "изплюта" хидравлична течност. Спрях ДВГ и пак огледах - нищо, което да направи впечатление. Пускам ДВГ, шумът значително по-слаб, въртя волана в крайно ляво положение и точно когато трябва да се чуе характерното "разреждане" на налягането, се чува отново онова смразяващо стържевиене. Въртя надясно - абсолютно същото. Гася ДВГ и започвам да обмислям варианти и часове за закарване на колата на ремонт. В крайна сметка решавам да върна колата поне пред блока (случката се случва на 300 м от него), пък на други ден ще му мисля. Паля... и всичко е ОК. Все едно нищо не се случвало. Въртя ляво, дясно - ОК, от казанчето не плюе течност. Абе все едно съм сънувал. Цвета на течността е що-годе бистър и червен. За отбелязване е, че преди 2-3 г., когато сменях течността, малко попрепълнихме казанчето.Може би ще се сменя пак течността, утре ще я гледам на светло.Та някой има ли представа за технологията на случилото се?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Шум в хидравлична помпа
Collapse
X
-
Позната ситуация. А волана ставали тежък ( труден за въртене)? При мен го имаше този проблем и стана точно така на дълго пътуване. Спирам за Севлиево да заредя ине мога да вляза в колонката..стърже на крайно дясно, че пушек се вдига. Закарах я на сервиз и при майстора си изплю половината течност от казанчето ( Добре, че стана там ). Проблема се получаваше при мен рядко и то когато колата е загряла. Колкото повече карам, толкова повече стържеше. Та цедката на казанчето ми беше проблема. За това ти препоръчвам от там да започнеш. УспехФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
sok1 написа:Kay_ написа:... А волана ставали тежък ( труден за въртене)? ...sok1 написа:... Воланът, въпреки шума, беше лек...ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Аз мисля, че ще се разминеш само със смяната на маслото. При мен го направи първия път защото течноста беше стара и при смяната всичко заспа. Втрия път го направи заради спукан маркуч и леко засмуквало от там въздух. Та проблема и при теб според мен е от старата течност.п.с.при мен вдигаше врява само на загряла кола....разбирай каране поне час в задръствания и на голяма жега навън. Като е студена течноста не правеше ядове.Успех!Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар