Вчера, след 360 км-ов преход, решавам да заредя и да измия колата. Отивам на една газостанция, зареждам, плащам, стартирам ДВГ и чувам шум, от който щях да умрЪ.
Шумът идваше от хидравличната помпа и може да се характеризира като виещо-стържещ. При ниски обороти виенестърженето се чуваше слабо. При повишаване на оборотите обаче шумът ставаше стряскащ. Воланът, въпреки шума, беше лек. Отворих капака, при работещ ДВГ, всичко видимо беше ОК - ремъкът беше здрав, помпата се въртеше, видими течове от помпата или рейката нямаше... Забелязах, че от казанчето имаше малко "изплюта" хидравлична течност. Спрях ДВГ и пак огледах - нищо, което да направи впечатление. Пускам ДВГ, шумът значително по-слаб, въртя волана в крайно ляво положение и точно когато трябва да се чуе характерното "разреждане" на налягането, се чува отново онова смразяващо стържевиене. Въртя надясно - абсолютно същото. Гася ДВГ и започвам да обмислям варианти и часове за закарване на колата на ремонт. В крайна сметка решавам да върна колата поне пред блока (случката се случва на 300 м от него), пък на други ден ще му мисля. Паля... и всичко е ОК. Все едно нищо не се случвало. Въртя ляво, дясно - ОК, от казанчето не плюе течност. Абе все едно съм сънувал. Цвета на течността е що-годе бистър и червен. За отбелязване е, че преди 2-3 г., когато сменях течността, малко попрепълнихме казанчето.Може би ще се сменя пак течността, утре ще я гледам на светло.Та някой има ли представа за технологията на случилото се?

Коментар