Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с Айсин на Крома

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Марио Дюлгеров написа:
    До колегата pplk. Друга голяма грешка е да се слага на N, когато си на светофар, примерно. Тогава на маслото наистина му се такова таковата. А това е масова практика. Колега моля те обясни ми защо има позиция N .Каква е разликата с позиция - P - ? И като се прави нещо по двигателя и трябва да работи същия примерно за диагностика или да отвори термостата на какво позиция трябва да е лоста. Да не трябва да се кара колата по енерция като ръчка.
    Това е за друга тема!Поздрави!
    207 тиква автомат
    новокромаджия 2.4 печка

    Коментар


      pplk написа:
      Викаш lifetime-а е равен на 100К километра, а? Нали ти е ясно за колко ги навъртат? Даваш ли си сметка, колко от "монтьорите" са наясно с тази скоростна кутия? Като чета форумите, приблизително равно на 0/ нула/! Прави ли ти впечатлиние, че ядовете започват след смяна или опресняване на маслото от някой самодеец, м? Ма, кво разбирам аз, дето не съм си пипнал кутията с пръст и въпреки това работи перфектно и ич не ми дреме за мнението на разбиращите "монтьори", а ме интересува мнението на производителя. Сменяйте масла и пишете по форумите, полезно е да се знае, какво НЕ трябва да се прави. :D
      Все пак колко ти е средния пробег на година с твоя автоматик?

      Коментар


        Колеги нека и аз да се изкажа за автомата. Когато взех моята крома, един приятел ми каза че най-добре да сменя маслото на автомата, за да нямам проблеми. След дълго търсене на сервиз намерих специализиран само за автомати, и разбира се отидох на място, без да му казвам името да не каже някои че му правя реклама. Още като влязох човека ме посрещна както трябва, обърна ми внимание и без да му казвам за кутията каква е, той си ми каза и модела и колко литра хваща и какво масло се слага, записа ми час, после му закарах колата смени си го човека и после като отидох да я взема, ми обясни всичко каквото са правили. Цената ми беше 150лв като 30лв е труда а маслото 120лв. И преди смяната на маслото и след неговата смяна нямам проблеми с кутията, скоростите си влизат мазно даже не можеш да я разбереш кога превключва, та мисълта ми е че ако майстора си разбира от работата няма да имате проблеми, но човека ми каза че понеже филтъра не се сменя, е хубаво маслото да се сменя на 35000км за да ми е мирна главата. Все пак ако някой се интересува къде е сервиза да ми пише на лч. Дано да съм било полезен.
        FIAT Croma 1.9Mjet 194Hp

        Коментар


          pplk написа:
          Друга голяма грешка е да се слага на N, когато си на светофар, примерно. Тогава на маслото наистина му се такова таковата.!
          Я обясни точно какво се случва с маслото на тази позиция. Стана ми интересно защото аз доста си държа моя автомат на N. Предпочитам да го държа на N докато стоя и чакам от колкото на Р. Не говоря за светофари ами просто си спрял и трябва да чакаш 5 минути. Маслото сам си го смених, източих старото и налях толкова колкото се дава от производителя. Проверих нивото на пръчката и всичко си беше точно. Масло съм сипал това което се препоръчва а не някакъв заместител. Вярно, че автомата не е точно същия който се обсъжда, но това няма голямо значение.За мен е по добре да се освежи маслото, няма как с ново масло да се получи проблем. Просто се спазва процедурата по смяната и няма никакви минуси

          Коментар


            chaveto написа:
            pplk написа:
            Друга голяма грешка е да се слага на N, когато си на светофар, примерно. Тогава на маслото наистина му се такова таковата.!
            Я обясни точно какво се случва с маслото на тази позиция. Стана ми интересно защото аз доста си държа моя автомат на N. Предпочитам да го държа на N докато стоя и чакам от колкото на Р. Не говоря за светофари ами просто си спрял и трябва да чакаш 5 минути. Маслото сам си го смених, източих старото и налях толкова колкото се дава от производителя. Проверих нивото на пръчката и всичко си беше точно. Масло съм сипал това което се препоръчва а не някакъв заместител. Вярно, че автомата не е точно същия който се обсъжда, но това няма голямо значение.За мен е по добре да се освежи маслото, няма как с ново масло да се получи проблем. Просто се спазва процедурата по смяната и няма никакви минуси
            Въпроса е, че при нашите кутии няма щека за нивото. Обмисля се как да се установи какво количество масло си налял, то достатъчно ли е, колко е имало преди смяната в кутията и ...А за въпроса дали да се сменя маслото в автомата е направо абсурдно да се коментира. Тва все едно да се чуди човек дали да си смени двигателното масло ... Но както каза колегата pplk, всеки сам си решава.

            Коментар


              Да не пропуснеш да смениш и филтъра, все едно да си смениш двигателното масло и да оставиш стария филтър.Волво, Рено, Пежо и Ситроен примерно, явно не четат този форум или не им достигат знания относно тоя Айсин, та правят абсурдни работи.
              207 тиква автомат
              новокромаджия 2.4 печка

              Коментар


                pplk написа:
                Да не пропуснеш да смениш и филтъра, все едно да си смениш двигателното масло и да оставиш стария филтър.Волво, Рено, Пежо и Ситроен примерно, явно не четат този форум или не им достигат знания относно тоя Айсин, та правят абсурдни работи.
                За четенето на форума не намирам за смислено да отговарям.Питай Волво и всички др., които прецениш, какво става с маслото след определен пробег, след интензивни температурни натоварвания и тн. и какви са му смазочните свойства, та да го видим това lifetime масло, неизносваемо и вечно ...Разбира се, че е по-добре да смениш маслото и да оставиш стария филтър отколкото да оставиш стария филтър и старото масло.Ти си човек наясно с тези неща ... не разбирам защо спориш. Ако ти самия не искаш да си го сменяш, недей. Нямаме идея да те убеждаваме.

                Коментар


                  [quote="dolarcho"Въпроса е, че при нашите кутии няма щека за нивото. Обмисля се как да се установи какво количество масло си налял, то достатъчно ли е, колко е имало преди смяната в кутията и ...А за въпроса дали да се сменя маслото в автомата е направо абсурдно да се коментира. Тва все едно да се чуди човек дали да си смени двигателното масло ... Но както каза колегата pplk, всеки сам си решава.[/quote]Няма смисъл да установяваш нищо. Наливаш и гледаш. Какво е имало преди не те интересува. Минаваш си по процедурата за проверка на маслото и това е. От 2 дни имам вече официалната процедура от Фиат по смяна на маслото, да има такава, колкото и да не се вярва на някой. Ако има нещо неясно, спрямо описанията из темата до сега, то пиши. Реално най-важното е да вземеш точно маслото, което се препоръчва от производителя, а именно такова с нисък вискозитет, както писах по-назад в темата. Двата най-логични варианта са или това, което Фиат препоръчва Tutela GI-VI, или по-евтино минаваш с оригинално масло на Опел с номер 93165147, което е реално едно и също такова.
                  pplk написа:
                  Да не пропуснеш да смениш и филтъра, все едно да си смениш двигателното масло и да оставиш стария филтър.
                  Сега сам си отговаряш защо тая кутия реално се чупи толкова масово. Все едно да ти набутат филтъра на двигателя вътре, пък ти да сменяш само маслото.Да не си мислиш, че точно тия японци са измислили някаква извънземна кутия? Само като видиш филтъра ѝ и като го сравниш с филтър от ЗФ, който отгоре на всичко си го дават да се сменя, то ти става ясно едните къде са и другите къде са.Направи една елементарна проверка за твоето отричане - пусни си google.bg и напиши следното: TF-80SC, без да натискаш ентър. Виж гугъла какво ти предлага за автоматично довършване на написаното от теб и сам си прави извод дали кутията е проблемна или не е.Даа, знам, че твоята кутия е перфектна.Същото е да имаш и Стило, на което да не свети някоя лампа постоянно през някой друг ден. Има и такива, ама се намират трудно, точно както и при теб.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    dolarcho написа:
                    pplk написа:
                    Да не пропуснеш да смениш и филтъра, все едно да си смениш двигателното масло и да оставиш стария филтър.Волво, Рено, Пежо и Ситроен примерно, явно не четат този форум или не им достигат знания относно тоя Айсин, та правят абсурдни работи.
                    За четенето на форума не намирам за смислено да отговарям.Питай Волво и всички др., които прецениш, какво става с маслото след определен пробег, след интензивни температурни натоварвания и тн. и какви са му смазочните свойства, та да го видим това lifetime масло, неизносваемо и вечно ...Разбира се, че е по-добре да смениш маслото и да оставиш стария филтър отколкото да оставиш стария филтър и старото масло.Ти си човек наясно с тези неща ... не разбирам защо спориш. Ако ти самия не искаш да си го сменяш, недей. Нямаме идея да те убеждаваме.
                    Преди да пишеш, не е лошо да прочетеш нещичко. Убеждавай свободно гореспоменатите марки, че ти си прав. А и да сравняваш двигател със скорости е най-малкото неуместно.П.П. Филтъра не се сменя, сети се, що. Да си виждал двигател с постоянен маслен филтър?
                    207 тиква автомат
                    новокромаджия 2.4 печка

                    Коментар


                      dolarcho написа:
                      Въпроса е, че при нашите кутии няма щека за нивото. Обмисля се как да се установи какво количество масло си налял, то достатъчно ли е, колко е имало преди смяната в кутията и ...
                      Набързо прочетох темата и останах с впечатлението, че има пробка за нивото. Също така както каза и @БО не те интересува колко си източил. Точиш всичко и наливаш толкова колкото трябва. А понеже автомата е малко по така затова си наливайте каквото си е дадено. При мен маслото го дават CLIP и никой вносител, дистрибутор.... не можа да каже какво е това масло, но всеки ми предлага какво ли не и твърдеше, че няма да има проблем. Аз обаче си купих от въпросното масло CLIP което струва 72лв за 4-литра от официалните за дадения автомобил и ми е спокойно.

                      Коментар


                        BO написа:
                        ...
                        За смяна на маслото ли говорим, за извънземни японци, за дефектите на модела, за моята кутия или пак искаш да покажеш, колко си велик? Ми, след "инженерите на Фиат", не си! Казах ти вече, едни производители сменят маслото, други не и в крайна сметка резултатите са еднакви. Защо го правят или не, в този форум няма да намерим решение, колкото и опити да са правени из други форуми. Всеки сам си взима решение и всеки има право на мнение. Аз моето го казах, слушам производителя, а не някой гадател.П.П. Ти някъде да видя два автомобилни производителя или "монтьори", които да препоръчват смяна на маслото на еднакви километри? Щото аз не съм! Може да погадаем защо, но ефекта ще е същия.Поздрави!
                        207 тиква автомат
                        новокромаджия 2.4 печка

                        Коментар


                          pplk написа:
                          BO написа:
                          ...
                          За смяна на маслото ли говорим, за извънземни японци, за дефектите на модела, за моята кутия или пак искаш да покажеш, колко си велик? Ми, след "инженерите на Фиат", не си! Казах ти вече, едни производители сменят маслото, други не и в крайна сметка резултатите са еднакви. Защо го правят или не, в този форум няма да намерим решение, колкото и опити да са правени из други форуми. Всеки сам си взима решение и всеки има право на мнение. Аз моето го казах, слушам производителя, а не някой гадател.П.П. Ти някъде да видя два автомобилни производителя или "монтьори", които да препоръчват смяна на маслото на еднакви километри? Щото аз не съм! Може да погадаем защо, но ефекта ще е същия.Поздрави!
                          Именно. Няма какво да се правим на велики.При положение, че производителя на кутията казва, че се сменя маслото, а някой в последствие заради разни икономически причини е решил, че не се сменя, то наистина няма какво да го обсъждаме. Всеки си има глава на раменете и всеки сам си решава. :D
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            pplk написа:
                            dolarcho написа:
                            pplk написа:
                            Да не пропуснеш да смениш и филтъра, все едно да си смениш двигателното масло и да оставиш стария филтър.Волво, Рено, Пежо и Ситроен примерно, явно не четат този форум или не им достигат знания относно тоя Айсин, та правят абсурдни работи.
                            За четенето на форума не намирам за смислено да отговарям.Питай Волво и всички др., които прецениш, какво става с маслото след определен пробег, след интензивни температурни натоварвания и тн. и какви са му смазочните свойства, та да го видим това lifetime масло, неизносваемо и вечно ...Разбира се, че е по-добре да смениш маслото и да оставиш стария филтър отколкото да оставиш стария филтър и старото масло.Ти си човек наясно с тези неща ... не разбирам защо спориш. Ако ти самия не искаш да си го сменяш, недей. Нямаме идея да те убеждаваме.
                            Преди да пишеш, не е лошо да прочетеш нещичко. Убеждавай свободно гореспоменатите марки, че ти си прав. А и да сравняваш двигател със скорости е най-малкото неуместно.П.П. Филтъра не се сменя, сети се, що. Да си виждал двигател с постоянен маслен филтър?
                            Виж, не ми обяснявай да чета "нещичко" защото като ти чета писанията май на теб ти е необходимо да четеш "нещичко". Целият свят си обслужват автоматичните трансмисии, независимо от кой бранд са произведени, само ти не разбра, че при правилна смяна освен позитив НИЩО друго не можеш да получиш, независимо от препоръките на въпросните марки. Спри да четеш избирателно. Започна да вадиш от десет кладенеца вода и да се чудиш какво да измислиш. То не бяха извънземни, не бяха гадатели, пък неуместни сравнения, то не бяха и опити за убеждаване на марки ... ВО го познавам и знам, че категорично не се прави на цитираното от теб. Теб НЕ познавам но съдейки по надменното ти поведение смятам, че ти се правиш на такъв. Имаш си свое убеждение и мнение - супер. Аз лично го уважавам. Просто се дръж почтително.

                            Коментар


                              ВО, ще съм благодарен да ми изпратиш въпросната процедура по смяната.Решил съм се ще го сменям.Поздрави.

                              Коментар


                                dolarcho написа:
                                ВО, ще съм благодарен да ми изпратиш въпросната процедура по смяната.Решил съм се ще го сменям.Поздрави.
                                Имаш ЛС
                                chaveto написа:
                                pplk написа:
                                Друга голяма грешка е да се слага на N, когато си на светофар, примерно. Тогава на маслото наистина му се такова таковата.!
                                Я обясни точно какво се случва с маслото на тази позиция. Стана ми интересно защото аз доста си държа моя автомат на N. Предпочитам да го държа на N докато стоя и чакам от колкото на Р. Не говоря за светофари ами просто си спрял и трябва да чакаш 5 минути. Маслото сам си го смених, източих старото и налях толкова колкото се дава от производителя. Проверих нивото на пръчката и всичко си беше точно. Масло съм сипал това което се препоръчва а не някакъв заместител. Вярно, че автомата не е точно същия който се обсъжда, но това няма голямо значение.За мен е по добре да се освежи маслото, няма как с ново масло да се получи проблем. Просто се спазва процедурата по смяната и няма никакви минуси
                                Аз мога да отговоря чисто технически на твоя въпрос за Н, П и Д, но с уточнението, че говоря точно за кутията, която се дискутира в тази тема.Реално няма никаква разлика между П и Н от чисто механично естество. Единствената разлика е, че при П се задейства механично застопоряване, за да не може да мърда колата. Само това е разликата.Разликата между Д в неутрална позиция и истински Н се изразява в налягането, което се осигурява в съединител 1, спирачка 1 и задействане на еднопосочния съединител, който случи за активирането на 1-ва скорост.Това от собствена страна прави товар върху маслото, което съответно води до повишаване на температурата му.Като от чисто техническо естество да държиш колата на Н или П е по-благоприятно за самото масло и кутията като цяло.Но при всички положения по време на въртенето на торк-а, демек двигателя да работи, то се създава необходимото налягане от маслената помпа както за смазване на планетарните предавки, така и за задействане на всички необходими съединители и спирачки.Лично на мен би ми било интересно да видя другата теория, която да обясни защо ако върнеш кутията на Н, то таковаш таковата на маслото.
                                A20DTH ЖТД ама не баш
                                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                                Коментар

                                Working...
                                X