Миналата зима на няколко пъти в студовете ми се наложи да влизам и излизам в колата през пасажерската врата.
Симптомите бяха: отвън дръжката не помръдва. Веднъж успях леко и внимателно да я издърпам и вратата се отвори, но след това пък вратата вече не щеше да се затвори - наложи се да покарам така известно време, докато се затопли и успея да затворя вратата.Е, реших да не повтарям тези упражнения тази зима и затова с умерен ентусиазъм тръгнах да разглобявам вратата с идеята да почистя и смажа механизмите на бравата и ключалката отвътре.И малкото ентусиазъм ме напусна след като установих, че за да се махне металната кора явно трябва да се демонтира стъклото, вероятно и водещия механизъм и т.н.
Опитах да бръкна през дупката на високоговорителя, но ръцете ми не са толкова дълги... Накрая се концентрирах върху технологичния отвор с тапа вляво горе (на шофьорската врата - вж. първата снимка). През него все пак се вижда голяма част от механизма на бравата. Изпръсках един флакон спрей за обезмасляване, след това напръсках където ми се стори смислено с бяла грес (не знам дали е най-подходящата, но това имах под ръка).Преди да започна профилактиката си мислех, че проблемът е в пружината или в оста над която е тя (вж. втората снимка). Но от това, което успях да видя през дупката, ми се струва, ме е по-скоро в този палец, който се вижда под пружината - той трие в доста голяма площ и в пространство почти затворено като кутийка. Разбира се, не е изключено да е и някакво съчетание от елементи.Дали е така и ще има ли ефект от днешното упражнение, ще се разбере зимата. Пускам темата заради снимката - макар да не е особено качествена, все пак дава известна представа за конструкцията на бравата отвътре. И, разбира се, ако някой е успял да реши проблема радикално, нека да сподели.
![Crying or Very sad](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_cry.gif)
![Smile](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_smile.gif)
Коментар