Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За замръзващите дръжки (брави) на Стило

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За замръзващите дръжки (брави) на Стило

    Миналата зима на няколко пъти в студовете ми се наложи да влизам и излизам в колата през пасажерската врата. Симптомите бяха: отвън дръжката не помръдва. Веднъж успях леко и внимателно да я издърпам и вратата се отвори, но след това пък вратата вече не щеше да се затвори - наложи се да покарам така известно време, докато се затопли и успея да затворя вратата.Е, реших да не повтарям тези упражнения тази зима и затова с умерен ентусиазъм тръгнах да разглобявам вратата с идеята да почистя и смажа механизмите на бравата и ключалката отвътре.И малкото ентусиазъм ме напусна след като установих, че за да се махне металната кора явно трябва да се демонтира стъклото, вероятно и водещия механизъм и т.н. Опитах да бръкна през дупката на високоговорителя, но ръцете ми не са толкова дълги... Накрая се концентрирах върху технологичния отвор с тапа вляво горе (на шофьорската врата - вж. първата снимка). През него все пак се вижда голяма част от механизма на бравата. Изпръсках един флакон спрей за обезмасляване, след това напръсках където ми се стори смислено с бяла грес (не знам дали е най-подходящата, но това имах под ръка).Преди да започна профилактиката си мислех, че проблемът е в пружината или в оста над която е тя (вж. втората снимка). Но от това, което успях да видя през дупката, ми се струва, ме е по-скоро в този палец, който се вижда под пружината - той трие в доста голяма площ и в пространство почти затворено като кутийка. Разбира се, не е изключено да е и някакво съчетание от елементи.Дали е така и ще има ли ефект от днешното упражнение, ще се разбере зимата. Пускам темата заради снимката - макар да не е особено качествена, все пак дава известна представа за конструкцията на бравата отвътре. И, разбира се, ако някой е успял да реши проблема радикално, нека да сподели.
    Прикачени файлове
    ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

    #2
    Бравата се вади изцяло, но първо трябва да се разкачат щангите много внимателно от пластмасовите джуджавки, защото те са с 3 или 4/непомня точно/ пера и се чупят лесно, след това нямаш проблем да свалиш цялата брава.
    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

    Коментар


      #3
      Да не искаш да кажеш, че бравата може да се свали без да се маха ламаринената кора? Това ми се струва само по силите на опитен гинеколог!
      ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

      Коментар


        #4
        кола

        Бравата се сваля но трябва да се откачат лостчетата на гореа после трудно се нагласяват дръжката и тя се сваля лесно стига да не падне закачалката на винтчето Като гледам и в други форуми имат такива проблеми и казват да се почисти бравата и да се смаже с тежка смазка.
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #5
          Pecho написа:
          Да не искаш да кажеш, че бравата може да се свали без да се маха ламаринената кора? Това ми се струва само по силите на опитен гинеколог!
          Естествено, че може аз лично съм махал и 4-те. Кой малумник ще конструира такава кола на която за да махнеш бравата да разбиеш цялата врата като консерва?! Говоря за Брава, но Стило не съм отварял.
          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

          Коментар


            #6
            Драги NikMar, мисля ясно съм написал, че става дума за Фиат Стило (нека уточня: в моя случай версията с 3 врати). Ако не си разглобявал врата на Стило, нека ти кажа, че няма нищо общо с Брава. Преди Стилото имах Брава 1.8, на която лично смених и четирите дръжки (дразнеше ме прегорялото покритие). Да не кажа голяма дума, ама при Брава разглобяването и свалянето на дръжките е песен в сравнение със Стило. Колкото до малоумщината, не знам дали това е думата. На мен по-скоро ми се струва, че всичко по тази кола е направено така, че да накара собственика да отиде в сервиз... Ама ние сме упорити и не се даваме лесно! :D
            ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

            Коментар


              #7
              кола

              Нали имате на предвид че вратата на СТИЛО е различна от тази на Градне Пунто и Новото Браво и на всички други модели ФИАТПрилича на тази от АУДИ 2004
              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

              Коментар


                #8
                Да не кажа голяма дума, ама изглежда има полза от упражнението! Поне до момента, при температури от порядъка на минус 5-6 градуса, вратата се отваря напълно безпроблемно. :D Следващото лято ще извърша процедурата и на пасажерската врата.
                ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

                Коментар

                Working...
                X