Миналата зима на няколко пъти в студовете ми се наложи да влизам и излизам в колата през пасажерската врата. Симптомите бяха: отвън дръжката не помръдва. Веднъж успях леко и внимателно да я издърпам и вратата се отвори, но след това пък вратата вече не щеше да се затвори - наложи се да покарам така известно време, докато се затопли и успея да затворя вратата.Е, реших да не повтарям тези упражнения тази зима и затова с умерен ентусиазъм тръгнах да разглобявам вратата с идеята да почистя и смажа механизмите на бравата и ключалката отвътре.И малкото ентусиазъм ме напусна след като установих, че за да се махне металната кора явно трябва да се демонтира стъклото, вероятно и водещия механизъм и т.н. Опитах да бръкна през дупката на високоговорителя, но ръцете ми не са толкова дълги... Накрая се концентрирах върху технологичния отвор с тапа вляво горе (на шофьорската врата - вж. първата снимка). През него все пак се вижда голяма част от механизма на бравата. Изпръсках един флакон спрей за обезмасляване, след това напръсках където ми се стори смислено с бяла грес (не знам дали е най-подходящата, но това имах под ръка).Преди да започна профилактиката си мислех, че проблемът е в пружината или в оста над която е тя (вж. втората снимка). Но от това, което успях да видя през дупката, ми се струва, ме е по-скоро в този палец, който се вижда под пружината - той трие в доста голяма площ и в пространство почти затворено като кутийка. Разбира се, не е изключено да е и някакво съчетание от елементи.Дали е така и ще има ли ефект от днешното упражнение, ще се разбере зимата. Пускам темата заради снимката - макар да не е особено качествена, все пак дава известна представа за конструкцията на бравата отвътре. И, разбира се, ако някой е успял да реши проблема радикално, нека да сподели.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За замръзващите дръжки (брави) на Стило
Collapse
X
-
Бравата се вади изцяло, но първо трябва да се разкачат щангите много внимателно от пластмасовите джуджавки, защото те са с 3 или 4/непомня точно/ пера и се чупят лесно, след това нямаш проблем да свалиш цялата брава.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
-
Pecho написа:Да не искаш да кажеш, че бравата може да се свали без да се маха ламаринената кора? Това ми се струва само по силите на опитен гинеколог!FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Драги NikMar, мисля ясно съм написал, че става дума за Фиат Стило (нека уточня: в моя случай версията с 3 врати). Ако не си разглобявал врата на Стило, нека ти кажа, че няма нищо общо с Брава. Преди Стилото имах Брава 1.8, на която лично смених и четирите дръжки (дразнеше ме прегорялото покритие). Да не кажа голяма дума, ама при Брава разглобяването и свалянето на дръжките е песен в сравнение със Стило. Колкото до малоумщината, не знам дали това е думата. На мен по-скоро ми се струва, че всичко по тази кола е направено така, че да накара собственика да отиде в сервиз... Ама ние сме упорити и не се даваме лесно! :Dex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар