Здравейте колеги от около една седмица имам проблем с алармата на колата. Алармата започва да пищи без причина когато и скимне, може за един ден да писне 10 пъти когато си реши може и 2 пъти. Това което разбрах за алармата е че е модел DELTA (дистанционното мие е едно овално с едно голяма и едно малко копче) и вече 5 години откакто съм взел колата не съм имал проблем с алармата, която не съм слагал аз а предния собственик. Някой има ли си на идея от какво може да е. Проблема е че нямам книжка към алармата иначе диода мига 3 пъти и доколкото разбрах това е за отворена врата. Имам съмнения за вратата на багажника но незнам къде е датчика и за отворен багажник. Колата е Мареа комби. Ако някой има идея или ръководтво за алармата за да видя кое къде е вързано и да търся проблема.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с аларма на Мареа (не е заводска)
Collapse
X
-
Да пробвах и видях че в левия заключващ механизам е датчика и след като отворих багажника и светна плафона както и на таблото червената лампичка че багажника е отворен, след това като го заключих на ръка огасна. И понеже плафоните които са отпред двоиния и по един на задните врати съм ги спрял и сега ги пуснах да светват при отворена врата за да видя дали не е проблема в някоя от вратите. Оказа се че плафоните не огаснаха отварях и затварях всяка от четирите врати по няколко пъти и плафоните не огаснаха но на таблото си светваше червената лампичка за всяка врата и при затваряне си огасваше. Което ме навежда не мисълта че датчиците на вратите който ми светват червено на таблото нямат нищо общо с плафоните и те са вързани за друг датчик или нещо такова защото те работят а плафоните не. После докато си карах пуснах предния плафон да е активен при отворена врата и докато си карах 1-2 пъти светна и огасна но като светна светна и си светеше няколко минути а на таблото не ми светна червена лампичка за никоя врата. Явно и алармата е вързана към плафоните а не към червените лампички. След тези мой наблюдения някой има ли идея къде е проблема.
Коментар
-
Плафоните се командват от така наречения "умен модул" или "integrated services ECU" (ISECU). Той управлява централното заключване, ел. стъклата и плафоните. При дори кратък импулс от някоя врата (-), ISECU включва управляващ сигнал към плафона (намалящо напрежение от 12В към 0) и той светва. И свети различно време в зависимост дали някоя врата продължава да е отворена, дали има/няма контакт и т.н. Щом при теб плафонът светва по време на движение за минути, а на таблото няма индикация, причините могат да са следните (поне според мен)1. проблем в ISECU.2. ISECU губи +12 волта, т.е. има нещо хлабаво в от буксите му. ISECU се намира или под задната седалка, или под жабката в зависимост от версията на колата. Представлява ето тази кутийка:Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар