при всяко едно палене или поставяне на ключа ще те излъжа самия компютър сменя всеки път кода на запалване, с цел да не може да бъде записан от едни хубави руски машинки
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Надежден ли е FIAT CODE или крадът ли се коли които го имат?
Collapse
X
-
gdd55
-
gdd55 написа:при всяко едно палене или поставяне на ключа ще те излажа самия компютър сменя всеки път кода на запалване, с цел да не може да бъде записан от едни хубави руски машинкиFIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]
Коментар
-
gdd55
Mazgarev написа:gdd55 написа:при всяко едно палене или поставяне на ключа ще те излажа самия компютър сменя всеки път кода на запалване, с цел да не може да бъде записан от едни хубави руски машинки
Коментар
-
Въпросния "променлив" код работи по следния начин:Кодът се състои от 2 части - едната част е фиксирана. Тя служи за индентификация на различните ключове като тя е уникална за всеки произведен ключ. Това е направено с цел добавяне/премахване на ключове към системата.Втората част е всъщност променливата. При всяко изчитане на ключа (при подаване на контакт или натискане на бутон на дистанционното) тази част от кода се генерира по алгоритъм който се променя при всяко използване. Примерно ако алгоритъма е следния - стар код +1 = нов код т.е. при първото натискане кодът е 1 при следващото кодът е 2, следващото 3 ... Естествено че законът по който се генерира кода е много по сложен. И за да не може вече ползван код да се ползва втори път след като приемника го е декодирал веднъж той става невалиден - веднъж приет всички кодове до него според алгоритъма стават невалидни. Ако по примера по горе приемника получи код 5 и го изпълни всички кодове до 5 (1,2,3,4,5) стават невалидни. Ако някой запише кода докато си отключвате колата той няма да може да го ползва повече. Това е смисъла на променливия код. Възможните комбинации по алгоритъма обикновено са огромен брой така че във времето на живот на системата да няма повторение на вече използван код. При по стари системи "превъртането" става на няколко години при интензивно ползване така че на практика с вече използван код нищо не може да се направи.И както всяко нещо и тази система си има "ахилесова пета" Представете си че се намирате на голямо разстояние от колата, натиснете бутона и някой успее да запише кода. С този запис той може да отвори колата тъй като кодът е валиден все още. При системите с транспондер (каквито се вграждат в ключа) случайно задействане е невъзможно тъй като кодът се изпраща само когато транспондера е захранен а това става чрез специална намотка около патрона на ключа. Все пак злонамерено прочитане и тук е възможно - дори е по незабележимо за вас - докато ключа е в джоба - само трябва да се приближи. За да се ограничи и тази възможност някои системи изпращат кода не просто след захранване на транспондера а след получаване на заявка - обикновено кодирана. Това означава обаче ползване на двупосочна комуникация (което при транспондерите не е проблем)В заключение искам да кажа че "непробиваема" защита няма. Въпроса е на каква цена може да се преодолее ...
Коментар
-
Mazgarev написа:hit-ko написа:mirolock написа:Този код не може и да се сканира, понеже при всяко запалване се генерира нов код, който не може да се предвиди!
Коментар
-
t_i_t_o написа:Та никой не каза кои коли са с код 1 и кои с код 2 - аз например имам Брава 182А4 от 11/95 тя с какъв код е?
Коментар
-
Това става с т.н. генератор на случайни числа и кода за комуникация е винаги различен и непридвидим, а комбинациите са милиардни!
Коментар
-
gdd55
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар