Колеги,не знам дали тук е мястото за тази тема, ако не е, нека модераторите да я преместят.Та за какво става въпрос!Предна дясна врата при отваряне увисва и при затваряне е необходимо да се приложи малко по-голяма сила за да се затвори добре.Днес поразгледах пантите за какво иде реч.Проблема е от горната,при нея има луфт.След развиване на едно болтче,се оказа че щифта няма вадене.Ходих до една морга,опитахме да избием един,но неуспешно.Въпроса ми е,някой вадил ли е въпросния щифт (отзад мисля е същият) и как,защото е малко дразнещо и искам да го сменя?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на щифта в пантата на предна врата
Collapse
X
-
Колега, тази панта на Бравата ли е?Преди две години имах подобен проблем. Оказа се, че горната панта на предна дясна врата се е скъсала. Вратата се сваля лесно. Развиват се двете болтчета на пантите М6, откача се куплунга с кабелите и с малко повдигане вратата се сваля. Имай в предвид, че е много тежка. Щифта го извадихме сравнително лесно / едната част / и по двете части струговахме нов щифт и вече кара две години. Дано сън ти бил полезен.МАРЕЯ 1.8 16V HLX 98
БРАВА 1.8 16V ELX 96
-
Вчера правих същата процедура, само че моят чоп беше скъсан по средата. И аз като колегата Румен Георгиев направих нов на струг, малко по-различен от оригиналния. Щифта не можеш да го избиеш със сила, защото от едната страна има ръб (там където е конуса), а от другата е капсулован (фабрично смачкан.) Ако искаш да го извадиш трябва с подходящо свредло да се разпробие "смачканата" чест, само че мястото е много криво... Снимки не направих за съжаление, но след обяд като се прибера от работа ще ти снимам счупения, за да добиеш представа за какво става въпрос. Ако не ти е скъсан щифта, то луфта при теб предполагам, че идва от нещо като втулка, която е поставена в отвора на пантата към купето. Самата втулка е от преплетени медни жички залети с някаква смола.Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
Операцията я правих преди месец и половина, както казаха колегите щифта е занитен в единия си край /сложена е шайба и след което е занитен/, горния е занитен отгоре а долния от долу. Горния излиза с вратата и спокойно можеш да изпилиш занитеното, долния остава на купето и там малко на терсене от долната страна пак пилиш. и се избива в обратната посока / в момента нямам възможност да снимам старата ос, като се прибера ако не забравя ще го направя/ новите оси може и да не ги занитваш, аз така ги оставих те няма къде и как да "избягат" ще разбереш като почнеш ремонта. Дано съм ти бил полезен.П.С. На пантата в отвора има пластмасова втулка в която лагерува остта, така че сглобката е сравнително стегната.За успокоение оказа се че не сме редки случаи с това заболяване http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...410&highlight=.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар