Здравейте колеги! Изчетох доста във форума, но никъде не срещнах моя проблем! Той е следния:При малко по студено време (под -4 градуса) замръзват дръжките на вратите. Не ключалките, а самата дръжка - просто не може да се дръпне, стои като закована. Пробвал съм и малко по-силно но ме е страх да не счупя нещо. Отварям отвътре като се протегна през задната врата. Като се затопли колата отвътре се оправя. Имах няколко случая в които успявам да дръпна дръжката и вратата се отваря, но дръжката остава хлабава, като откачена и не иска да се върне в начална позиция. Тогава е кофти, защото пък влизам но не мога да затворя вратата, заключвам се отвътре но постоянно ми пищи компа и карам на полуотворена врата(чувам шума отвън доста силно). След 10 мин се оправя, но ми се ще да го реша генерално този проблем. Това което съм опитвал е с ВД40 да пръскам откъдето успея да навра "мущука", разбира се на по-топло време. Но уви не се получава това което искам. Предполагам че има някакво жило което държи дръжката и там попада вода, която като замръзне убива ефекта на жилото и то работи като ключ - положение горе и долу. Засега идеята ми е на лято да махна корите на вратите и да го намеря туй нещо и да го смажа с някоя по-сериозна смазка. Но може би някой който случайно има или е имал подобен проблем ще е добре да сподели или да даде идея. Мерси предварително!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Stilo - замръзват дръжките на вратите!
Collapse
X
-
Добре си се ориентирал за почистване и щателно смазване.В механизма на дръжката няма жило.Всичко е лостови системи.Но преди да затвориш след като почистиш си смени и уплътненията от външната страна които стоят под дръжките.Така ще ограничиш влагата.Предполагам че твоите са изгорели от високи температури или са се накъсали вследствие на многото цикли на отваряне и затваряне. Аз лично все още нямам такъв проблем дори и след автомивка при -10 градуса. В началото на зимата си гледах уплътненията и са добре.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Мерси за съветите, колега!Мисля че уплътненията под дръжките са си наред, но сега се сещам че уплътнението на прозореца точно над тая дръжка която ми прави по-големи ядове е леко отлепено и може би оттам влиза вода, дори и при дъжд. Общо взето ми е ясно вече какво трябва да правяFIAT Stilo 1.9 JTD 115
Коментар
-
кола
трябва да се отвори кората и да се смаже вътре и от вън по бравата -не дръшката чак толкова тя после/ ама да не се счупи нещо докато се сваля кората / смажете гумените уплътнения малко с течен паравин например или технически вазелин и гледайте да няма вода по тях като е оставяте вечерта а като пръскате с WD 40 почиствайте боята ако нещо се накапе
Коментар
-
Само за спама ще се включа ,ама случката е куриозна.Вчера към 17 часа слизам да размразявам Алфата ,че беше затрупанаот снега.Чистя си аз с метличката ли чистя и накрая стигнах до купето някак си ,запалих и я оставих да поработи.Продължавам аз да си отмразявам колата ,като съм затворил вратата естествено,а беше излязъл един брутален вятър.Та всичко Ок ,почти вече си разпознавах колата ,когато реших да Гася и да се прибирам ,хубаво ама хващам дръжката да отварям(Тя е Метална) и ръката ми залепва,както в камера ако ви се е случвало :P И беше едно дърпане и духане в продължение на почти минута За гумените уплатнения съм взел един спрей на Наргин (от Метро) ,та вчера се убедих ,че върши работа,той е на някаква бензинова основа и глицерин мисля.За стъклата обаче нямам нищо и търкам като идиотин сутрин(то затова и реших снощи да си спестя работата за днес)Но мисля тези дни да взема един спирт за горене и да си напълня в едно малко флаконче,върши идеална работа.Fiat Marea 1.9 JTD 105hp Weekend
Alfa Romeo 147 1,9 JTD 115hp
I am in love with my cars
Коментар
-
Колеги, до гуша ми дойде с тия дръжки, вече се изнервям страшно много.Последните ми опити за интервенция и справяне със замръзването се оказаха отново неуспешни и то предполагам заради това че ги правя сега в студеното време. А именно извадих патрона и цялата дръжка отвън, с което се открива малко отмалко проблемното място, има едно жило което според колеги от английския форум е проблема но достъпът с махане на дръжката е ограничен, може да се смаже само от горната част, а то замръзва и по-надолу някъде. Та именно затова си мисля че няма да стане без сваляне на кората и осигуряване на достъп до целия механизмъм. Молбата ми е ако някой има подробно описание на сваляне на кора или е правил процедурата да опише стъпка по стъпка и тънките моменти. Мисля че в elearn гледах нещо подобно но не е достатъчно подробно. Ако случайно пък някой се е справил с проблема по друг, по-бърз и лесен начин, ще се радвам да споделиFIAT Stilo 1.9 JTD 115
Коментар
-
И аз имах същия проблем с моята Брава тази зима. Проблема го реших с Loctite 8021, представлява флакон 400 мл, силиконово масло за температури от -30 до +150. Цената е 14-15 лв. Действа много по-добре от WD-то. Напръсках уплътненията на всички врати, включително пантите, дръжките и вътре в ключалките. Ефекта е много добър, препоръчвам го на всеки. Един флакон стига за 3 автомобила.Brava 1.9 JTD 100, 2001
Коментар
-
кола
да по добрее да не е с WD40 че трябва да се изчисти от боята аи исъхва нещо като силиконов спреи смаска е по добре дане поврежда и пласмасата другото е че на дръжките има едни пружинки и те понякога ръждясвяат или се чупат и трябва да се сменят или почистят а за това трябва да се отваря кората
Коментар
-
Колеги, проблемът е решен!Процедурата е разглабяне на цялата врата, кората, металната ламарина, сваляне на стъклото, изваждане на бравата,дръжката, след което всичко се почиства и смазва щателно. Все пак не успях да разбера къде беше точно проблема със замръзването, но най-вероятно това е жилото което свързва дръжката с бравата. Самото жило прави един завой и като цяло стои в U-образно положение. При мен то беше така завъртяно че част от него опираше във външната метална част на вратата, което предполага по-лесно и бързо замръзване при положение че е допряно до студения метал. Самото жило трябваше да смаже упорито, тъй като стои в гумен маркуч в който се движи и смазването отне доста време докато смазочния агент достигне по цялата дължина. Преди това дори го оставихме малко на по-топло място за да се изсуши, ако евентуално има останала вода вътре по жилото. При монажа му така го завъртяхме и с помощта на гумена подложка ограничихме допира му с метала. Освен това щателно се смазаха всички механизми по веригата. Резултатът е отличен, на -4, -6 и днес на -10 градуса вратата се отваря с лекота :D още повече че направих процедурата само на шофьорската врата и мога да сравнявам с положението на пасажерската, където и в трите случая положението е като по старому.Благодарен съм на колегата bobo50 който препоръча чичото при когото направих процедурата, а и на самия майстор, който доста добре си свърши работата.FIAT Stilo 1.9 JTD 115
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар