Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помощ за аларма

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Помощ за аларма

    Драги колеги, като повечето нашумели в този раздел теми и аз ще питам за аларма, но доста по-конкретно. Накратко реших да спестя пари от монтаж и за сметка на това да си взема по-хубава аларма с комфорт и т.н. След като с един приятел който е поставял и друг път аларми (от по-евтините) направихме основните неща - сирена, датчици за вратите и капака, мигачи остана по-трудното (от мисловна гледна точка) и се надявам някой да може да ми помогне. Та, прилагам схема и се надявам някой да може да ми каже каде аджеба на Темпрата (’92 г.) се връзват тия кабеляци (оградените с червено). Ще съм много благодарен на всякаква помощ. А и за прекъсване на запалването моя приятел е правил с 1 кабел та какво да правим с втория?Схема: http://store2.data.bg/carninio/alarma.jpg
    (Innocenti Mille 1.4 i.e.)
    -Fiat Tempra 1.6 i.e.-
    -Lancia Delta 1.6 16V-

    #2
    Re: Помощ за аларма

    Boko написа:
    Драги колеги, като повечето нашумели в този раздел теми и аз ще питам за аларма, но доста по-конкретно.
    Конкретно - след уикенда.Тогава ще монтирам точно на темпра ей това.Ще ти кажа къде се намират кабелите за централното и кои са точно.Ако до тогава някой не ме е изпреварил, разбира се - не ми се рови в момента по схемите.Що се отнася до прекъсването на запалването ( двата кабела най-горе от схемата ти ) няма да стане само с единия кабел.В алармата има просто реле - на тези 2 кабела излизат контактите му.С тези контакти просто прекъсваш някоя важна верига в инсталацията, без която не можеш да запалиш.Има сумати варианти - важното е да прекъснеш нещо важно.И кажи дизел или бензин е.Един съвет - не го прави това с "имобилайзера".При евентуален проблем с това реле, ще си останеш на пътя за едната глупост.А проблеми с точно това реле често се получават.Никой няма да тръгне да ти краде темпра ’92 година - уверявам те
    I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

    Коментар


      #3
      Темпрата е бензин 1.6 и наистина е старичка, но вече съм патил и да ти кажа ме е страх, защото тоя "дзвер" дето ми е в подписа ми го откраднаха от пред блока преди по-малко от година, а и за него мислех че едвали би го взел някои, но явно за всеки влак си има пътници. Относно кабелите за централното знам кои са , но нещо самото свързване не мога да оцеля т.к. от алармата са 6 кабела и са обяснени малко странно за мен на схемата а на буксата на колата са 4. Ще съм благодарен на всякаква помощ.А за запалването - тези две кабелчета ми се струват с доста малко сечение за тока течащ по "важните вериги" и това ме притеснява да ги прекъсна да не стане някои пожар, че ще станем за резил
      (Innocenti Mille 1.4 i.e.)
      -Fiat Tempra 1.6 i.e.-
      -Lancia Delta 1.6 16V-

      Коментар


        #4
        Най-лесно за централното да се ориентираш е да намериш къде е снопа, който отива в шофьорската врата.Там имаш ел.стъкла (чиито цветове можеш лесно да провериш до бутоните) и централно.Обикновено са 3 кабела - плюс и две управляващи маси - на едната като се даде маса - заключва, а другата отключва.Виж алармата къде подава маса при включване и къде при отключване и си готов с централното, а комфорт функцията.... там вече вече се връзваш кум същия сноп но към кабелите за ел. стъклата - като на онзи дето остава трябва да му подадеш плюс или минус - това което ти дига стъклата.
        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

        Коментар


          #5
          Boko написа:
          Темпрата е бензин 1.6 и наистина е старичка, но вече съм патил и да ти кажа ме е страх, защото тоя "дзвер" дето ми е в подписа ми го откраднаха от пред блока преди по-малко от година, а и за него мислех че едвали би го взел някои, но явно за всеки влак си има пътници. Относно кабелите за централното знам кои са , но нещо самото свързване не мога да оцеля т.к. от алармата са 6 кабела и са обяснени малко странно за мен на схемата а на буксата на колата са 4. Ще съм благодарен на всякаква помощ.А за запалването - тези две кабелчета ми се струват с доста малко сечение за тока течащ по "важните вериги" и това ме притеснява да ги прекъсна да не стане някои пожар, че ще станем за резил
          Черният и белият ги изрязваш(не се ползват).Розов и кафяв ги свързваш към маса(-12 V).Остават ти зелен и виолетов.На темпрата ако не се лъжа,сноп който излиза от вратата тънък бял и син кабел беше централното( минус отваря,минус затваря)С две думи зелен от алармата към бял(или син),и виолетов към син(бял).За ел стъклата:Откриваш на кой кабел се появявя (+) при вдигане на съответното стъкло.Прекъсваш го .Края който отива към мотора свързваш към черния, а другият край към зелен.За другото стъкло аналогично.На оранжевият кабел подаваш (+12V).А за блокировка(без допълнително реле) може да прекъснеш ACC към бобината или бензиновата помпа (ако нямаш газ).Успех.
          Fiat Bravo 1.9 JTD

          Коментар


            #6
            gmg_service написа:
            Boko написа:
            Темпрата е бензин 1.6 и наистина е старичка, но вече съм патил и да ти кажа ме е страх, защото тоя "дзвер" дето ми е в подписа ми го откраднаха от пред блока преди по-малко от година, а и за него мислех че едвали би го взел някои, но явно за всеки влак си има пътници. Относно кабелите за централното знам кои са , но нещо самото свързване не мога да оцеля т.к. от алармата са 6 кабела и са обяснени малко странно за мен на схемата а на буксата на колата са 4. Ще съм благодарен на всякаква помощ.А за запалването - тези две кабелчета ми се струват с доста малко сечение за тока течащ по "важните вериги" и това ме притеснява да ги прекъсна да не стане някои пожар, че ще станем за резил
            Черният и белият ги изрязваш(не се ползват).Розов и кафяв ги свързваш към маса(-12 V).Остават ти зелен и виолетов.На темпрата ако не се лъжа,сноп който излиза от вратата тънък бял и син кабел беше централното( минус отваря,минус затваря)С две думи зелен от алармата към бял(или син),и виолетов към син(бял).За ел стъклата:Откриваш на кой кабел се появявя (+) при вдигане на съответното стъкло.Прекъсваш го .Края който отива към мотора свързваш към черния, а другият край към зелен.За другото стъкло аналогично.На оранжевият кабел подаваш (+12V).А за блокировка(без допълнително реле) може да прекъснеш ACC към бобината или бензиновата помпа (ако нямаш газ).Успех.
            Прав си за централното но по принцип е по-правилно към маса (-12V) да се свържат не розов и кафяв а зелен и виолетов.В тоя случай, схемата е:зелен (алармата) -> бял (колата)виолетов ( алармата ) -> син ( колата )Ефекта ще бъде 100% еднакъв с твоя вариант ама аз така бих го направил И аз не съм сигурен от кабелите на колата ( бял/син ) точно отключва.Най-много да се наложи да размени зелен с виолетов.Обаче се намират точно там, където си ги написал.Ето ги и на схема - местата с червен X:Колкото до "имобилайзера", на неговата схема пише, че са със сечение 0,75кв.ммНа мен ми малее за идеята която си му дал.Особено за бобината.Сигурен съм, че може да се намери по-хитро място около Digiplex-a ( ако има такъв ), където да прекъсне верига с по-малка консумация.Но пак казвам, че според мен това е таралеж в гащите и по-добре да изреже и тях
            I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

            Коментар


              #7
              Мерси, много съм ви благодарен. Тия дни нямах време ама утре ще пробвам и ще пиша за резултата.
              (Innocenti Mille 1.4 i.e.)
              -Fiat Tempra 1.6 i.e.-
              -Lancia Delta 1.6 16V-

              Коментар


                #8
                Esper написа:
                gmg_service написа:
                Boko написа:
                Темпрата е бензин 1.6 и наистина е старичка, но вече съм патил и да ти кажа ме е страх, защото тоя "дзвер" дето ми е в подписа ми го откраднаха от пред блока преди по-малко от година, а и за него мислех че едвали би го взел някои, но явно за всеки влак си има пътници. Относно кабелите за централното знам кои са , но нещо самото свързване не мога да оцеля т.к. от алармата са 6 кабела и са обяснени малко странно за мен на схемата а на буксата на колата са 4. Ще съм благодарен на всякаква помощ.А за запалването - тези две кабелчета ми се струват с доста малко сечение за тока течащ по "важните вериги" и това ме притеснява да ги прекъсна да не стане някои пожар, че ще станем за резил
                Черният и белият ги изрязваш(не се ползват).Розов и кафяв ги свързваш към маса(-12 V).Остават ти зелен и виолетов.На темпрата ако не се лъжа,сноп който излиза от вратата тънък бял и син кабел беше централното( минус отваря,минус затваря)С две думи зелен от алармата към бял(или син),и виолетов към син(бял).За ел стъклата:Откриваш на кой кабел се появявя (+) при вдигане на съответното стъкло.Прекъсваш го .Края който отива към мотора свързваш към черния, а другият край към зелен.За другото стъкло аналогично.На оранжевият кабел подаваш (+12V).А за блокировка(без допълнително реле) може да прекъснеш ACC към бобината или бензиновата помпа (ако нямаш газ).Успех.
                Прав си за централното но по принцип е по-правилно към маса (-12V) да се свържат не розов и кафяв а зелен и виолетов.В тоя случай, схемата е:зелен (алармата) -> бял (колата)виолетов ( алармата ) -> син ( колата )Ефекта ще бъде 100% еднакъв с твоя вариант ама аз така бих го направил И аз не съм сигурен от кабелите на колата ( бял/син ) точно отключва.Най-много да се наложи да размени зелен с виолетов.Обаче се намират точно там, където си ги написал.Ето ги и на схема - местата с червен X:Колкото до "имобилайзера", на неговата схема пише, че са със сечение 0,75кв.ммНа мен ми малее за идеята която си му дал.Особено за бобината.Сигурен съм, че може да се намери по-хитро място около Digiplex-a ( ако има такъв ), където да прекъсне верига с по-малка консумация.Но пак казвам, че според мен това е таралеж в гащите и по-добре да изреже и тях
                Esper нищо лично,но не можах да разбера целта на последният Ви пост Искате да покажете колко разбирате или да помогнете на питащият.Аз спирам да спамя по темата.Ако Roko има въпроси на PM.
                Fiat Bravo 1.9 JTD

                Коментар


                  #9
                  Схемата на ГМГ явно е вярна, но има друг проблем - като заключвам от дясната врата и централното заключва и веднага отключва, а от лявата си работи нормално, е да ама сега като вързах алармата и тя така заключва сякаш е от дясната врата (заключва и веднага отключва). Да не е изгоряло някое реле или не знам какво друго има по централното . И прозорците се отварят при "-" значи на оранжавия трябва да се подаде "-" нали?
                  (Innocenti Mille 1.4 i.e.)
                  -Fiat Tempra 1.6 i.e.-
                  -Lancia Delta 1.6 16V-

                  Коментар


                    #10
                    Това се получава, когато някоя от машинките на централното не работи коректно.Ако проследиш схемата ще видиш, че няма никакво значение на кабелите на лява или дясна врата връзваш алармата - в паралел са.Обикновено като заключваш с ключ или от вътрешната страна на вратата си работи.Когато обаче трябва да го направиш електрически - с алармата, механизма не успява да задейства механиката.При мен, в момента слабия механизъм е на лявата врата.Плаче за подмяна - при италианеца ако не се лъжа беше около 35лв.
                    I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                    Коментар


                      #11
                      Явно и при мене е така тъй като се отваря трудно самата брава дори механично (свалях я да я разгледам-раздвижвам но механизма и ел. са капсоловани заедно и няма какво да се направи ) явно ще се взима нова. Мерси
                      (Innocenti Mille 1.4 i.e.)
                      -Fiat Tempra 1.6 i.e.-
                      -Lancia Delta 1.6 16V-

                      Коментар


                        #12
                        Да, няма разглобяване и съответно ремонт.Подмяната на механизма ще реши проблема ти.BTW с коя врата е проблема?Защото имам спомени да ми се подмяташе из гаража някакъв механизъм за който се предполага, че работи.
                        I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                        Коментар


                          #13
                          За лявата. Ако работи даже е по-добре на теб да дам парите и без това ми помагате до сега
                          (Innocenti Mille 1.4 i.e.)
                          -Fiat Tempra 1.6 i.e.-
                          -Lancia Delta 1.6 16V-

                          Коментар

                          Working...
                          X