Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Полезна информация за Fiat CODE

Collapse
Важна тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Полезна информация за Fiat CODE

    Fiat CODE системата е съставена от:

    - едно контролно устройство Fiat CODE (FC ECU);
    - специална антена в контактния модул;
    - една линия между ECU на автомобила и FC ECU;
    - три броя (2 сини и един кафяв/червен) контактни ключа;
    - карта със секретен код за непредвидени ситуации.

    Функциите на FC ECU са:

    - да разпознае вкарания и завъртян контактен ключ;
    - да излъчва магнитно поле чрез специалната антена в контактния модул за задействане на транспондера, намиращ се в контактния ключ;
    - да приеме секретния код от транспондера в контактния ключ;
    - да програмира не повече от 8 ключа със същия секретен код;
    - да прави проверки/промени на секретния код;
    - да контролира едножичната двупосочна линия до ECU;
    - да управлява контролната (тестова) лампа на таблото.

    Контактен ключ (КК).

    В кухата ръкохватка на КК се намира Транспондера. Това е електронно устройство, което не се захранва с батерия и съдържа секретен кон, който се предава по радиовълни. Когато КК се вкара в контактния модул, Транспондера се захранва от облъчващото го магнитното поле, създадено от специалната антена в контактния модул. След като се захрани, Транспондера излъчва секретния код и чрез специалната антена се приема от FC ECU.
    В комплекта на автомобила има 3 ключа:
    - един MASTER (най-главен, еталонен) ключ в червенокафяв цвят ;
    - два MAIN (основни, работни) ключа в син цвят.
    Всеки от тях съдържа Транспондер със секретен код, като в червенокафявия ключ се съдържа главния секретен код. MASTER ключа трябва се използва само и единствено за програмиране на работни (сини) ключове.
    Главния секретен код (MASTER code) е запаметен както в ECU на автомобила, така и във FC ECU.

    Съвети към собствениците на автомобили:

    1. MASTER ключа и картата със секретните кодове не трябва се съхранява в колата, а на друго скрито място.
    2. MASTER ключа да се използва само и единствено за програмиране на нови работни ключове.
    3. MASTER ключа е доказателство за собственост над един автомобил. Ако колата се продава, MASTER ключа трябва да се предаде на новия собственик.

    Картата със секретните кодове съдържа:

    - електронен код – 5-цифрен код за извънредно стартиране на двигателя чрез Фиат-Ланча тестер или чрез педала за ускоряване (или както му казваме – педала на газта);

    От другата страна на код картата има места за записване на кодове за алармата на колата.

    Контролна лампа Fiat CODE на таблото.

    Тази лампа е разположена на таблото пред шофьора и се управлява от FC ECU. При включване на контакт на КК, лампата може да даде следната информация:
    - светва за кратко (по книга за 0.7 сек, но понякога за 1-2 сек) и угасва – ключът е разпознат, системата работи коректно;
    - мига – означава, че или в ECU или в FC ECU кодът липсва;
    - свети постоянно – възможни причини: секретния код не е разпознат от FC ECU; връзката между ECU и FC ECU е разпадната; процедурата за програмиране не е изпълнена коректно.


    Процедура за програмиране на „празен” ключ.

    1. Вкарайте MASTER ключа в контактния модул. Завъртете в положение „контакт”. След като лампата Fiat CODE угасне, завъртете MASTER ключа в положение „изключено”.

    2. В рамките на 10 секунди: извадете MASTER ключа от контактния модул и вкарайте работния (син) ключ за програмиране, завъртете на „контакт”, след като угасне лампата Fiat CODE, завъртете на „изключено” и извадете ключа.

    3. В рамките на 10 секунди извадете работния ключ и вкарайте втория работен (син) ключ, завъртете на „контакт”, след като угасне лампата Fiat CODE, завъртете в положение „изключено” и извадете ключа.

    4. Операция 3 се повтаря за всеки допълнителен работен (син) ключ, но не повече от общо 8 ключа.

    5. В рамките на 10 секунди извадете работния ключ и вкарайте MASTER ключа, завъртете на „контакт”, веднага след като угасне лампата Fiat CODE, завъртете в положение „изключено” и извадете MASTER ключа.

    ВНИМАНИЕ: СЕКРЕТНИТЕ КОДОВЕ ВСЕ ОЩЕ НЕ СА ЗАПАМЕТЕНИ ВЪВ FC ECU.

    6. Вкарайте един от програмираните работни (син) ключа и завъртете на „контакт”. Лампата Fiat CODE трябва да угасне след 0,7 секунди. Изчакайте 2 секунди.
    - ако лампата Fiat CODE не светва, процесът на програмиране е изпълнен коректно и MASTER code е запомнен в ECU на автомобила.
    - ако лампата Fiat CODE започне на мига с честота 1,6 Hz, процедурата не е изпълнена коректно.

    АКО ПРОЦЕДУРАТА Е НЕУСПЕШНО ИЗПЪЛНЕНА ПО НЯКАКВА ПРИЧИНА, ЗАВЪРТЕТЕ КЛЮЧА (БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ КОЙ) В ПОЛОЖЕНИЕ „КОНТАКТ” ЗА ПОВЕЧЕ ОТ 2 СЕКУНДИ, СЛЕД ТОВА ЗАВЪРТЕТЕ КЛЮЧА НА ПОЛОЖЕНИЕ „ИЗКЛЮЧЕНО” ЗА ПОВЕЧЕ ОТ 10 СЕКУНДИ. ПОВТОРЕТЕ ПРОЦЕДУРАТА ОТ НАЧАЛО.

    Ако искате да изтриете секретния код от транспондера на работен (син) ключ, се извършват операции от 1 до 5. Операция 6 НЕ се извършва.
    Прикачени файлове

    #2
    [b:c59cc1ed47]Стартиране на двигателя чрез ,,заобикаляне
    Прикачени файлове

    Коментар


      #3
      Re: Полезна информация за Fiat CODE

      Тамата е много полезна. Браво колега от мен, Esper и nasty.
      butaloto написа:
      Fiat CODE системата е съставена от:- .....Ако искате да изтриете секретния код от транспондера на работен (син) ключ, се извършват операции от 1 до 5. Операция 6 НЕ се извършва.
      Mалко ламерски въпрос, но това означава ли че може да се препрограмира транспондера в ключа?Аз досега знаех, че транспондерите са еднократно програмируеми.

      Коментар


        #4
        Колега това ако не се лъжа важи и за ЛАНЧА? :D

        Коментар


          #5
          Да за ФИАТ/ЛАНЧА важи. А за колегата от горния пост който питаше за изтриване - изтрива се не самия транспондер в ключа а този ключ като активен от паметта на ECU

          Коментар


            #6
            За колегата дето пита за трансподерите могат да се препрограмират не е проблем.А когато нямате ПИН кода и Червен ключ идваме ние с лаптопите махаме надписа CODE и карате :D :D
            FIAT BARCHETA 1.8 16V 2003G.CHRYSLER 300C 2008G.

            Коментар


              #7
              Значи при при моята Брава явно са дошли с лаптопите,зашото когато вкарам ключа не ми светва лапмата CODE.ТОва означава ли,че мога когато си правя нов ключ той да е без транспондер?Ако е така малко ще се радвам,но и ще ми е малко тъпо че колата е по-малко защитена.?Едит:Сега свалих капака и махнах антената за Фиат кода и колата не запали.Когато я върнах на мястото и - пак си запали.Значи може би просто ми е изгоряла крушката в таблото,но може и без нея.

              Fiat Brava SX 1.4 12V 1997

              Коментар


                #8
                Колата ми е ебз имобалайзер и е само със син ключ ... за какво служи копченцето на ключа?

                Fiat Marea Weekend 2.0 20v HLX
                ex:Opel Kadett 1.3
                ex:Fiat 125p
                ex:Москвич 412

                Коментар


                  #9
                  Lestat написа:
                  Колата ми е ебз имобалайзер и е само със син ключ ... за какво служи копченцето на ключа?
                  Копчето е дистанционно за централното и евентуално за алармата ако е фабрична.

                  Коментар


                    #10
                    И аз за това си мислех... но не баца.., а аларма нямам ... съответно е за централното, но е с нови батерий и пак не работи...

                    Fiat Marea Weekend 2.0 20v HLX
                    ex:Opel Kadett 1.3
                    ex:Fiat 125p
                    ex:Москвич 412

                    Коментар


                      #11
                      butaloto написа:
                      Да за ФИАТ/ЛАНЧА важи. А за колегата от горния пост който питаше за изтриване - изтрива се не самия транспондер в ключа а този ключ като активен от паметта на ECU
                      И за Алфа важи,изпробвано е.А дали е вазможно да изтриеш с подходящ уред,било то умишлено или по невнимание,цервения ключ,и ако ДА,ако нямаш друг,какво правиме?

                      Коментар


                        #12
                        Не можеш да изтриеш самия ключ. Можеш да го унищожиш. Информацията за мастър ключа се пази във компютъра на колата, самият ключ е със статичен код.
                        Steliyan's Life!
                        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                        Коментар


                          #13
                          Един унищожен,непалещ ключ може ли да се нарече "мастер",та ако ще кода да му се пази вьв Ватикана.Изобщо каква е ползата от него и от статичния му код?

                          Коментар


                            #14
                            Ами аз съм с 2 палещи сини ключа, поради нензнание си купих колата само с тях. Не съм вдигал панаири да си търся червения. В общия случай - някой от майстор ключарите ще ми направи един Главен ключ, ако трябва и червен ще го боядисам и готово... Пфф, четат му кода от паметта на компа, записват ти го на празен транспондер и воала...
                            Steliyan's Life!
                            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                            Коментар


                              #15
                              Колеги имам един въпрос!Моето пунто докато го карахме аз и маика ми (още не бях на ясно с фиат код) аз палех и 1-ния син ключ а маика ми с мастер ключа и така в деня по-няколко пъти колата е палена с 2-та ключа!Маика ми след това замина за Гърция с колата и там продължи да кара с мастер ключа!Но един ден колата пали много много трудно (при полжение че преди това още не си вкарал ключа и палеше :D ) Върви 200-ина метра почва да гърми от ауспуха и гасне след това по никакъв начин не иска да запали!Отива колата там в сервиз и маисторите казват че е гръмнал някакъв приемник защото колата е палена с 2-та ключа!И за този приемник маика каза че е платила 70^!Някои може ли да обясни защото аз само тва съм чул и нито разбирам какъв е този приемник нито какво са имали в предвид тези маистори
                              Fiat Punto 1.2 75 ELX-Forever
                              Alfa Romeo 146 1.9 JTD
                              Fiat Bravo 1.6 16v SX-Ex
                              Alfa Romeo 155 2.0 8V

                              Коментар

                              Working...
                              X