Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Кабели на горивния филтър

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Не, няма никакво значение има ли навит филтър или не.Не си го премерил както трябва по някаква причина...Няколко ома е - мерил съм го но не си спомням стойността.Както при всеки нагревател, съпротивлението му е доста по-ниско, когато нагревателя е студен и се увеличава с нагряването му. Тоест в първия момент тока е по-голям, отколкото след минута да речем.На 0 ома му се вика късо съединемие и от където и да го погледнеш - не е нормално да е толкова Другото алтернативно обяснение е, че нагревателя ти е закъсил, но термодатчика ти не работи и просто не е сработвал.Пробвай да закъсиш датчика когато нагреватела е включен.Ако последното предположение е вярно, ще имаш един изгорял бушон
    I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

    Коментар


      #47
      Не си ми прочел правилно поста май Аз самия се чудя как става това - разбирам от токове. Датчика сработва гарантирано. При запален двигател окъсявам датчика и на двата пина на нагревателя ми излиза напрежение 13 волта и нещо. И при изгасен двигател реши да измеря съпротивлението на нагревателя - тогава измерих това 0 ома което знам че си е чисто късо. Но ако е така, то досега поне един път ако се е включил, което е нормално при минусовите температури миналата зима, би следвало да имам вече изгорял предпазител нейде, но явно нямам щом идва напрежение на тази букса? Значи уреда с който измервам ме лъже, иначе не мога да си го обясня?? Имам да идея да прекъсна плюса и да закъся датчика при работещ двигател и да премеря тока на консумация - така ще съм сигурен дали наистина нагрява или не
      Fiat Palio Weekend TD70
      ПО ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "ДИЗЕЛ"

      Коментар


        #48
        Те сега слизах да го премеря.Тъмно, стдено и неудобно е, но какво казал Иванчо: "Е неудобно е другарко, но те забиват нокти в леда и продалжават" Значи: 3,4 Ома.От къде си сигурен, че датчика ти работи?Прочетох, че като си симулирал работата му на мястото на "котлона" е стоял уред, с който си мерил.Идеята ми беше вместо уред да закачиш буксата на нагревателя на мястото и и пак да симулираш с късо работата на датчика.Ако нищо не гръмне, явно уреда те лъже.Изобщо системата е доста проста, в темата май имаше както схема, така и снимка на това, къде стоят предпазителите и релето.Поне на Темпра на са на общото табло с бушони и релета а отеделно монтирани, под него.Щом токовете не са ти чужди, ще се справиш.Не трябва да бъде 0 ома и няма никакви особености при меренето на съпротивлението на "котлона".
        I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

        Коментар


          #49
          Esper написа:
          ... Значи: 3,4 Ома. ...
          Ако това е съпротивлението при студен нагревател, тока през него ще е почти 4А. Според мен съпротивлението трява да е по-малко, защото с 40-60 вата ще се стопли нафтата бая бавно. Мисля че тнагревателят рябва да е по-мощен и от релето циклично да се вклюва/изключва, така че да поддържа някаква постоянна температура на нафтата.Но пък може и така да е ... не е ясно колко вата е нагревателя.Най-добре вземи и прекарай тока за нахревателя през колкото е възможно по-мощна автомобилна крущка ... например Н4 с вкл. двете светлини паралелно.Другия вариант е да свържеш мултицета да мериш тока през нагревателя и така най-добре ще разбереш мощността на нагревателя.НО всичко това ми се струва излищно, защото 99% нагревателя ти работи. Обикновенно ако се скапе - прекъсва и няма верига.
          Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

          Коментар


            #50
            Най-после намерих схема на Палиото за подгряване на нафтата. Показани са схемата, и разположение на елементите. Схемата излиза лошо, защото е снимка в bmp формат и е леко размазана. Ще се опитам да я оправя и пак да я пратя по късно.
            Прикачени файлове
            Fiat Palio Weekend TD70
            ПО ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "ДИЗЕЛ"

            Коментар


              #51
              Skip_01 написа:
              Мисля че тнагревателят рябва да е по-мощен и от релето циклично да се вклюва/изключва, така че да поддържа някаква постоянна температура на нафтата.
              Няма такава цикличност защото един път като се подгрее горивото от този нагревател после се подгрява от въртенето и през тръбопровода за излишното гориво.
              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

              Коментар


                #52
                Измерих консумацията на нагревателя - при мен е 8-9 Ампера. Като умножим 9х13,5 = 121,5 W . Толкова някъде ще е нагревателя и може и малко отгоре до към 150 вата но не мисля, че ще е повече от това.
                Fiat Palio Weekend TD70
                ПО ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "ДИЗЕЛ"

                Коментар


                  #53
                  Здравейте колеги, честита Коледа и Стефанов ден на именниците!Миналата зима се оказа, че и при мен датчика на системата за подгряване на горивото е заминал. При опити във фризера, включваше при различни температури от -5 до -12. Купих датчик "втора ръка" , оказа се същата работа. Развалих единия и вградих в корпуса му термо-елемент Pt100. Играх си почти целия февруари и направих електронно прагово реле с приблизителни прагове -2,5/ +0,5 *C. След консултации с колегата Esper, идеята беше праговете да са -3/0*C, но се оказа доста капризна и пипкава (отвратителна) работа нагласянето на тези температурни прагове и хистерезис. Как да е, в миналия край на зимата в нашия регион нямаше температури за реално изпробване, но днес по обед в едно село около Казанлък, се оказа че и аз вече имам работеща система за подгряване на горивото.
                  FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                  Коментар


                    #54
                    А знаете ли това за какво е (позиция 5)?Аз отворих моето (нямам с какво да снимам затова нека ме извини колегата на когото ползвам снимката)та вътре има някаква перка капсолована между 2 тънки ламаринки, но се вижда до половината.Та при мен тя беше задръстена от някакво черно гадно лепкаво нещо.Знаете ли тя за какво служи???И тоя кабел на от позиция 3 не идва ли от имобилайзера, не задейства ли тая перка??Това са само въпроси не успорвам твърденията на колегите.
                    Прикачени файлове
                    Bravo TD_100 GT

                    Коментар


                      #55
                      Позиция 5 е корпуса на самия нагревател.Позиция 3 е куплунга на нагревателя.Това, което си видял е всъщност нагревателя
                      I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                      Коментар


                        #56
                        Значи тази перка не се върти през цялотот време а само когато трябва да подгрява?
                        Bravo TD_100 GT

                        Коментар


                          #57
                          Казва ли ти някой ,а пък и смееш ли да питаш.Нямам си на идея перка ли е или просто така е конструиран нагревателя.
                          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                          Коментар


                            #58
                            Ами нагревателя може би прилича на перка - не знам, не съм го отварял никога.Но не е перка и не се върти - работата му е да грее, няма нужда от въртене Изобщо не виждам причина от въртящ се чарк там - предполагам конструкцията му просто наподобява перка.
                            I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                            Коментар


                              #59
                              Че няма как да ви го снимам аз (телефона ми се прецака,фотоапарата ми се прецака, колата ми се прецака....)а дали е скъпо това нещо и знаете ли сайт където мога да го проверя???
                              Bravo TD_100 GT

                              Коментар


                                #60
                                Тази тема беше точно по въпроса.Колегата май се отказа да го сменя. Можеш да го питаш дали все пак е стигнал до цена.Освен това съм сигурен, че ако колата ти не работи, не този нагревател е причината.
                                I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                                Коментар

                                Working...
                                X