Чаве, на капачката пише МАКСИМАЛНОТО и работно налягане. При повишаване на налягането клапана на капачката ОТВАРЯ. Конкретно за ЖТД- 1,4 Бара.
Здрастииии, аз досега нещо по различно ли казах Това което пише на капачката то това ще е максималното налягане в системата, ама това ако работи капачката.
Ако е глава или гарнитура капачката няма да смогне да изпусне налягането
По тази логика след запалването всичко се пръсва от "свръхналягане"
Капачката служи да повиши налягането до определено ниво с цел да се вдигне точката на кипене(мехурчетата) и си има предел.Познай какво става при пукната глава или гарнитура.Два пъти съм сменял гарнитура(фиат и опел),друг е въпроса че рената са малко измислени
Ако е глава или гарнитура капачката няма да смогне да изпусне налягането
По тази логика след запалването всичко се пръсва от "свръхналягане"
Много си остроумен и имаш вероятно някаква идея да се бъзикаш с мен - твоя воля. Аз ти казах, че при свръхналягане вентилът в капачката ще отвори и ще започне да изпуска. Ако нещото генериращо налягане го генерира по-бързо, от колкото капачката смогва да изпуска, то ще ти се пръсне я маркуч, я някое слабо съединение, я тапа на блока. По твоята логика ако капачката е запушена, то за това се одървят маркучите - е питам аз, защо да се одървят ако няма нещо, което да надува системата? Кое е това нещо, което надува системата? Тя нормално работи при налягане да кажем 1.2 бара, а капачката ти е направена на 1.4 бара да започне да изпуска през един мъничък отвор. Коя е тая сила дето кара да вдигнеш налягане над 1.4, че да се одървят маркучите и да се налага да отваря капачката? Има точно две неща - прегряване и завиране на охладителната течност или надуване от цилиндър някъде.Ако след това обяснение все още не можеш да разбереш как работи системата на охлаждане, аз лично незнам как да ти го обясня по-просто.Легенда:1. Свърхналягане - всяко налягане над налягането обозначено на капачката - с цвят или надпис.
Ако е глава или гарнитура капачката няма да смогне да изпусне налягането
По тази логика след запалването всичко се пръсва от "свръхналягане"
Много си остроумен и имаш вероятно някаква идея да се бъзикаш с мен - твоя воля. Аз ти казах, че при свръхналягане вентилът в капачката ще отвори и ще започне да изпуска. Ако нещото генериращо налягане го генерира по-бързо, от колкото капачката смогва да изпуска, то ще ти се пръсне я маркуч, я някое слабо съединение, я тапа на блока. По твоята логика ако капачката е запушена, то за това се одървят маркучите - е питам аз, защо да се одървят ако няма нещо, което да надува системата? Кое е това нещо, което надува системата? Тя нормално работи при налягане да кажем 1.2 бара, а капачката ти е направена на 1.4 бара да започне да изпуска през един мъничък отвор. Коя е тая сила дето кара да вдигнеш налягане над 1.4, че да се одървят маркучите и да се налага да отваря капачката? Има точно две неща - прегряване и завиране на охладителната течност или надуване от цилиндър някъде.Ако след това обяснение все още не можеш да разбереш как работи системата на охлаждане, аз лично незнам как да ти го обясня по-просто.Легенда:1. Свърхналягане - всяко налягане над налягането обозначено на капачката - с цвят или надпис.
Явно се мисли за по-умен от другите , но и ако интелекта му е колкото са му плоски шегите- Yellow_Flash_Colorz_PDT_37 . Или си мисли че от Искъро по-дълбоко мяма. пс Съжалявам, че оспамих темата на колегата.
Ако е глава или гарнитура капачката няма да смогне да изпусне налягането
По тази логика след запалването всичко се пръсва от "свръхналягане"
Много си остроумен и имаш вероятно някаква идея да се бъзикаш с мен - твоя воля. Аз ти казах, че при свръхналягане вентилът в капачката ще отвори и ще започне да изпуска. Ако нещото генериращо налягане го генерира по-бързо, от колкото капачката смогва да изпуска, то ще ти се пръсне я маркуч, я някое слабо съединение, я тапа на блока. По твоята логика ако капачката е запушена, то за това се одървят маркучите - е питам аз, защо да се одървят ако няма нещо, което да надува системата? Кое е това нещо, което надува системата? Тя нормално работи при налягане да кажем 1.2 бара, а капачката ти е направена на 1.4 бара да започне да изпуска през един мъничък отвор. Коя е тая сила дето кара да вдигнеш налягане над 1.4, че да се одървят маркучите и да се налага да отваря капачката? Има точно две неща - прегряване и завиране на охладителната течност или надуване от цилиндър някъде.Ако след това обяснение все още не можеш да разбереш как работи системата на охлаждане, аз лично незнам как да ти го обясня по-просто.Легенда:1. Свърхналягане - всяко налягане над налягането обозначено на капачката - с цвят или надпис.
Ти като си толкова остроумен защо не си навиеш една капачка без клапан и сам да разбереш какъв ще е ефекта. Ама явно имате свръх вакум на едно място с онзи отворения под теб.Внимателно с езика! Важи и за останалите.Модераторски екип на fiat-bg.org
Ако е глава или гарнитура капачката няма да смогне да изпусне налягането
По тази логика след запалването всичко се пръсва от "свръхналягане"
Много си остроумен и имаш вероятно някаква идея да се бъзикаш с мен - твоя воля. Аз ти казах, че при свръхналягане вентилът в капачката ще отвори и ще започне да изпуска. Ако нещото генериращо налягане го генерира по-бързо, от колкото капачката смогва да изпуска, то ще ти се пръсне я маркуч, я някое слабо съединение, я тапа на блока. По твоята логика ако капачката е запушена, то за това се одървят маркучите - е питам аз, защо да се одървят ако няма нещо, което да надува системата? Кое е това нещо, което надува системата? Тя нормално работи при налягане да кажем 1.2 бара, а капачката ти е направена на 1.4 бара да започне да изпуска през един мъничък отвор. Коя е тая сила дето кара да вдигнеш налягане над 1.4, че да се одървят маркучите и да се налага да отваря капачката? Има точно две неща - прегряване и завиране на охладителната течност или надуване от цилиндър някъде.Ако след това обяснение все още не можеш да разбереш как работи системата на охлаждане, аз лично незнам как да ти го обясня по-просто.Легенда:1. Свърхналягане - всяко налягане над налягането обозначено на капачката - с цвят или надпис.
Ти като си толкова остроумен защо не си навиеш една капачка без клапан и сам да разбереш какъв ще е ефекта. Ама явно имате свръх вакум на едно място с онзи отворения под теб.
Аз вакуум нямам, но никъде не видях обосновано от теб твърдение защо ако ти е запушен клапана ще се надуят маркучите.
Има точно две неща - прегряване и завиране на охладителната течност или надуване от цилиндър някъде.
Гледам три си написал, ама щом казваш, че са две.Много съм тъп и интелекта ми е плосък да ти обясня защо се слага капачка с клапан. Сложи си една тенджера на котлона и я загрей до 90*С и гледай какво става, белким разбереш.Свръхналягане - стойности на налягането които многократно превишават нормалното.
Има точно две неща - прегряване и завиране на охладителната течност или надуване от цилиндър някъде.
Гледам три си написал, ама щом казваш, че са две.Много съм тъп и интелекта ми е плосък да ти обясня защо се слага капачка с клапан. Сложи си една тенджера на котлона и я загрей до 90*С и гледай какво става, белким разбереш.Свръхналягане - стойности на налягането които многократно превишават нормалното.
Аз пак казвам, че остроумничиш и се опитваш да ме обидиш, но ти си решаваш какво поведение да имаш. Само ще ти кажа, че до тук не си казал никакъв, ама абсолютно никакъв довод за това защо трябва да има клапан и каква му е функцията. Остава да не знаеш?Нека ти представя моята гледна точка. Охладителната система на повечето автомобили е затворена и работи под налягане. Целта е да се повиши температурата на кипене на охладителната течност (някой по-горе отново ти го спомена). За това при неизправен (не задържащ налягане) клапан тези автомобили имат тенденция да прегряват, защото в главата температурите са над 90-100 градуса и се получава завиране на охладителната течност локално, което води до повишаване на налягането, но тъй като няма изправен клапан, колата връща антифриз. За това прегряване и завиране е едно нещо и го броя като един фактор, защото едното е следствие на другото.Поради изброените до тук от мен причини ако на добре загряла кола отвориш капачката ще се ощавиш - сети се сам защо.Функцията на клапана е предпазна, когато ти заври антифриза, защото ти е блокирал термостата или така си я назорил, че е прегряла - то за да не ти избият тапите на блока или да се пръснат водните съединения клапана отваря и изхвърля до колкото може въздуха от охладителната система. Друга функция той няма.Това с квалификациите и готварството ще го оставя на теб.Успех с реноводството, Чаве.
За това прегряване и завиране е едно нещо и го броя като един фактор, защото едното е следствие на другото.
Я ми кажи на колко градуса е прегрял един мотор.Защото аз ползвам антифриз който започва да ври на 140*С или казваш на 140*С на дизела нищо му няма и все още не е прегрял :P
За това прегряване и завиране е едно нещо и го броя като един фактор, защото едното е следствие на другото.
Я ми кажи на колко градуса е прегрял един мотор.Защото аз ползвам антифриз който започва да ври на 140*С или казваш на 140*С на дизела нищо му няма и все още не е прегрял :P
Не мога да ти кажа. Всеки двигател и гарнитурите са му различни и за това имат различни термостати и системи за охлаждане.И нищо не казвам, а ти илюстрирах един примерен модел на работа. От тук нататък спирам да ти отговарям, защото освен подигравателни отговори, аз нищо градивно не виждам в твоите коментари, нито се обосноваваш по някакъв начин.
Всичко е така с изключение на едно.При отваряне на капачката по принцип нищо не трябва да се случи.
ivel написа:
освен леко изсъскване,иначе е точно така
Съгласен съм - съска, защото се е разширил антифриза и изпуска налягането, което се е получило при сгъстяването на въздуха в разширителния съд.АЗ бих добавил и следното - ако колата е напълно загряла и се отвори капачката, то се сваля рязко температурата на кипене, тъй като налягането спада и от там се получава разширяване на охладителната течност и оригване извън разширителния съд.
Коментар