Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с центровката на Marengo (1.9TD100)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с центровката на Marengo (1.9TD100)

    Не можем да открием проблема! И трите зъбчатки са си на белезите, плюс тези на ремъка. Главата е шлайфана, плюс смяна на клапани, уплътнители и т.н. Колата има успешен основен ремонт, при зглобяването й, след същият, белегът на зъбчатката и този на маховика бяха точно по местата си. В момента има около 1% отклонение, достатъчно буталата да удрят изпускателните клапани. Невъзможно е оста на коляновият вал да се усуче. Двигателят е от Marea 1.9TD100, 1997г. Къде е проблема? Помагайте!Грешен раздел -> Преместена.Редактирано заглавие.Модераторски екип на Fiat-bg.org

    #2
    Да не сте я ушлайфали много
    FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
    FIAT Punto sx 75 '94

    Коментар


      #3
      Re: Проблем с центровката на Marengo (1.9TD100)

      Marengo_1.9 написа:
      Не можем да открием проблема! И трите зъбчатки са си на белезите, плюс тези на ремъка. Главата е шлайфана, плюс смяна на клапани, уплътнители и т.н. Колата има успешен основен ремонт, при зглобяването й, след същият, белегът на зъбчатката и този на маховика бяха точно по местата си. В момента има около 1% отклонение, достатъчно буталата да удрят изпускателните клапани. Невъзможно е оста на коляновият вал да се усуче. Двигателят е от Marea 1.9TD100, 1997г. Къде е проблема? Помагайте!Грешен раздел -> Преместена.Редактирано заглавие.Модераторски екип на Fiat-bg.org
      Проблема е че прекалено много пъти е зачепвана по белези.
      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

      Коментар


        #4
        не сте на белезите,особено този на кол.вал.там има друг момент

        Коментар


          #5
          slav4o_vt написа:
          Да не сте я ушлайфали много
          Не!

          Коментар


            #6
            Re: Проблем с центровката на Marengo (1.9TD100)

            S_BANKOV написа:
            Marengo_1.9 написа:
            Не можем да открием проблема! И трите зъбчатки са си на белезите, плюс тези на ремъка. Главата е шлайфана, плюс смяна на клапани, уплътнители и т.н. Колата има успешен основен ремонт, при зглобяването й, след същият, белегът на зъбчатката и този на маховика бяха точно по местата си. В момента има около 1% отклонение, достатъчно буталата да удрят изпускателните клапани. Невъзможно е оста на коляновият вал да се усуче. Двигателят е от Marea 1.9TD100, 1997г. Къде е проблема? Помагайте!Грешен раздел -> Преместена.Редактирано заглавие.Модераторски екип на Fiat-bg.org
            Проблема е че прекалено много пъти е зачепвана по белези.
            Белезите са оригиналните.

            Коментар


              #7
              ivel написа:
              не сте на белезите,особено този на кол.вал.там има друг момент
              Може ли по-подробно?

              Коментар


                #8
                Re: Проблем с центровката на Marengo (1.9TD100)

                Marengo_1.9 написа:
                Не можем да открием проблема! И трите зъбчатки са си на белезите, плюс тези на ремъка. Главата е шлайфана, плюс смяна на клапани, уплътнители и т.н. Колата има успешен основен ремонт, при зглобяването й, след същият, белегът на зъбчатката и този на маховика бяха точно по местата си. В момента има около 1% отклонение, достатъчно буталата да удрят изпускателните клапани. Невъзможно е оста на коляновият вал да се усуче. Двигателят е от Marea 1.9TD100, 1997г. Къде е проблема? Помагайте!Грешен раздел -> Преместена.Редактирано заглавие.Модераторски екип на Fiat-bg.org
                Я вземи направи няколко снимки и покажи кое как зацепвате,на кое казваш белези и къде ги ориентираш.Проблема определено е при вас.Имам отваряни много такива мотори,и повечето са преминали през шлайф и т.н и никога не е имало проблем със сглобяване и зацепване.Успех!

                Коментар


                  #9
                  Re: Проблем с центровката на Marengo (1.9TD100)

                  specialista написа:
                  Marengo_1.9 написа:
                  Не можем да открием проблема! И трите зъбчатки са си на белезите, плюс тези на ремъка. Главата е шлайфана, плюс смяна на клапани, уплътнители и т.н. Колата има успешен основен ремонт, при зглобяването й, след същият, белегът на зъбчатката и този на маховика бяха точно по местата си. В момента има около 1% отклонение, достатъчно буталата да удрят изпускателните клапани. Невъзможно е оста на коляновият вал да се усуче. Двигателят е от Marea 1.9TD100, 1997г. Къде е проблема? Помагайте!Грешен раздел -> Преместена.Редактирано заглавие.Модераторски екип на Fiat-bg.org
                  Я вземи направи няколко снимки и покажи кое как зацепвате,на кое казваш белези и къде ги ориентираш.Проблема определено е при вас.Имам отваряни много такива мотори,и повечето са преминали през шлайф и т.н и никога не е имало проблем със сглобяване и зацепване.Успех!
                  Всички белези са заводските. Този на маховика трябва да е на средният - на кожуха. Основният ремонт е правен преди две години, тогава белезите бяха: на зъбчатката, точно зацепен и на махоика, на средният, спрямо тези на кожуха - двигателя работеше идеално! Първото опасно тракане, беше когато счупи клинчето на шайбата на коляновия вал. Има ли вариант зъбчатката да не е същата, въпреки, че е сваляна от Мареа1.9ТД100 (двигателят е същият,но модела е Маренго)? Или усукване на коляновият вал, което ми се вижда невъзможно!? Ако нещо не ти е ясно по снимките, питай!
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                    #10
                    От зад на кожуха на скоростите белега който е на маховика трябва да се ориентира към най-левия маркер.Там е ГМТ на 1 цилиндър.От пред маркера който е на зъбното колело е за ориентиране на нов ремък.Там няма оригинално поставен статичен белег към който да се ориентира.Ако има чукнат такъв то той е от някой майстор за да му е по лесно!!!!Този белег на зъбното колело когато вала е поставен в ГМТ сочи приблизително ( 9 часа).На новия качествен ремък има белези и те трябва да съвпаднат със белезите на трите зъбните колела.Няма причина да е зглобено по този начин и да подпират бутала и клапани.Белега на разпределителния вал на къде сочи и от кой модел е? Има ли оригинален сатичен маркер там или е от моделите дето се разминава със 7 зъба???

                    Коментар


                      #11
                      Явно е възможно! На зъбчатката на разпределителният са 50 зъба, но ако имаше отклонение със 7, двигателят, нямаше да се върти, другият белег е на капака, на около - 2ч. Горивните и те са си на мястото. Снимката е завъртяна, Иначе сочи приблизително 9ч., а белега, който се вижда, предполагам е заводски, понеже баща ми сам си прави основният ремонт и други майстори на са я пипали. Всички белези на зъбчатите колела съвпадат с тези по двигателя като сложим ремъка и той пасва точно по белези. След като и 6-те (3x3) белега пасват, остава само този на маховика! И докато си говорим за зъбчатки, при двигател 1.9 TD100 и купета различни купета Marengo и Marea, може ли да разлика в зъбите, дори и един (при налагане диаметъра е еднакъв )
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                        #12
                        няма никаква разлика при 1,9 75,100 ,jtd и тн..просто ако не можеш да се оправиш си купи един нов ремък и ще видиш грешката ти къде е .винаги развъртай на ръка по 2 об,че да не удариш на стартер клапаните

                        Коментар


                          #13
                          ivel написа:
                          няма никаква разлика при 1,9 75,100 ,jtd и тн..просто ако не можеш да се оправиш си купи един нов ремък и ще видиш грешката ти къде е .винаги развъртай на ръка по 2 об,че да не удариш на стартер клапаните
                          Нов е ремъка, проблемът е някъде вътре. Ако беше топло, щяхме да си играем - зъб напред, зъб на зад. Баща ми си изкълчи рамото преди няколко години и сега, като изстине, дни наред го боли и трудно му минава. Но утре, ще го натиря! Чудя се защо има разлика между предният задният

                          Коментар


                            #14
                            нов,ама не му се личат белезите.има ли 3 бели черти по него.огледай внимателно,ама си мисля,че са се изтрили

                            Коментар


                              #15
                              Marengo_1.9 написа:
                              ivel написа:
                              няма никаква разлика при 1,9 75,100 ,jtd и тн..просто ако не можеш да се оправиш си купи един нов ремък и ще видиш грешката ти къде е .винаги развъртай на ръка по 2 об,че да не удариш на стартер клапаните
                              Нов е ремъка, проблемът е някъде вътре. Ако беше топло, щяхме да си играем - зъб напред, зъб на зад. Баща ми си изкълчи рамото преди няколко години и сега, като изстине, дни наред го боли и трудно му минава. Но утре, ще го натиря! Чудя се защо има разлика между предният задният
                              Приятел ,писах ти че на тези модели има белег само отзад на маховика който можеш да го ориентираш към нещо(в случая статичен белег).Това което е от пред на зъбното колело е само за зацепване на ремъка,не се ползва за ориентир. За разпределителния вал имам в предвид че има дава модела за зацепване.Единия е срещу белега на колелото на разпределителния вал да има статичен белег и двата трябва да съвпадат на около 2 часа както казваш ти.Другия модел е разпределителния вал пак си гледа на около 2 часа обаче на капака на клапаните статичния белег (изостава)спрямо белега на вала със 7 зъба.На тези модели се ползват белезите на ремъка за зацепване .Ако продължаваш да се чудиш как да докажеш или отхвърлиш думите ми направете едно много лесно нещо.Свалете капака на клапанитеориентирай те двете гърбици на първи цилиндър да гледат нагоре и да са на еднаква височина от клапаните.Забележи къде сочи белега на колелото на разпределителния вал.Там му е и мястото! Намести коляновия вал да сочи белега О на прозореца на скоростната кутия(най-левия).Монтирай те ремъка като се стараеш валовете да останат във това положение.Убеден съм че след превъртане не би трябвало да подпре бутало във клапан.Ако все пак подпре , свалете разпределителния вал и пробвай да превъртиш няколко оборота коляновия вал.Ако сте сгрешили нещо със шлайфа или с дебелината на гарнитурата бутало пак ще подпре и тогава следва ново отваряне на мотора.Надявам се е станало достатъчно ясно как да зацепиш мотора(със или без белези).Какъвто и да е проблема ако следваш тези напътствия ще го откриеш за десетина минути.Успех!!!!п.с. Сваляно ли е зъбното колело на коляновия вал за нещо(смяна на семеринг)???? Отговорете на този въпрос, да не искочи от тук заека!!! :D

                              Коментар

                              Working...
                              X