Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Питане относно турбото на Фиат Стило.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Питане относно турбото на Фиат Стило.

    Преди малко бях под колата да погледна какво се случва и реших да сваля маркуча от дебитомера до турбото. След като го свалих забелязах, че вътре по маркуча има лек маслен филм, не течеше масло като го свалих, но имаше един мазен слой масло по стените му. След това хванах с два пръста перката на студената част на турбото и останах потресен движеше се и радиално( нагоре и надолу) и аксиално(напред и назад по оста). Не мога да кажа обаче с колко се мърдаше, защото с пръсти не може да се прецени, но до колкото съм чувал аксиално не трябва да шава. За 10 000км ми гори не повече от 500мл. масло( част от това количество се губи и от някоя гарнитурка, защото има омаслено тук там), няма пушене, нито има проблем с обороти, абсолютно никакви проблеми не съм забелязал. При движение не ми пищи турбината и не издава никакви звуци. Колата е на 168 000км и май това си е оригиналната турбина. Въпроса ми е има ли повод за притеснение и къде мога да закарам колата и с помощта на уред да ми кажат турбото за боклука ли е или да дишам спокойно?"Относно" = "по отношение на", а не "по отнощение на" => не е "относТно". "Нося, отнасям се. А не "ностя" или "отнастям се"Редактирано заглавие.
    FIAT STILO 1.9JTD 2002

    #2
    Когато започне да омаслява навсякъде около турбото тогава ще е за боклука, за сега дишай спокойно :D.
    Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

    Коментар


      #3
      Ами ето 3 снимки на маркучите около турбото. При вашите Стилота така ли е омаслено около маркучите?
      FIAT STILO 1.9JTD 2002

      Коментар


        #4
        Пич, нещо което работи - не се бута!!!

        Коментар


          #5
          А дали наистина работи, че да не се пипа колега?Тези мазни наслоявания са от комбинацията на изгорели газове и маслени пари от картерната вентилация т.е. ЕГР-а не е запушен. (извинявам се ако вече е). За нашите гробници шеста употреба е повече от препоръчително той да се елиминира.Съветвам колегата, ако е що годе сръчен да си направи профилактика на маркучите преди и след турбото. Тези луфтове които е напипал изобщо не говорят добре. Ако в интеркулера има масло, то значи турбината е изминала по-голяма част от живота си.

          Коментар


            #6
            подкрепям.

            Коментар


              #7
              ЕГР е запушен, тези дни ще сваля бронята и ще демонтирам интеркулера да видя дали има масло в него.
              FIAT STILO 1.9JTD 2002

              Коментар


                #8
                Гняста трупана с години може да се отстрани само механично. Ето при мен как беше:По време на процедурата разгледай дали маркучите са здрави и скобите как са. Може и МАФ сензора + температурния датчик да почистиш за вътрешно удоволетворение и душевен покой.

                Коментар


                  #9
                  Сега пътя Мездра-Враца е безлюден и си позволих да пофуча малко с колата и компютъра и сътворих един лог на турбото.Забелязвам, че около 2000-2200 оборота има пик на турбито.Ето изведох и графиката за по нагледно.
                  Прикачени файлове
                  FIAT STILO 1.9JTD 2002

                  Коментар


                    #10
                    Пфуууу един свестен лог да видя - Екстра ти е турбото.Имаш 2 варианта.1. временно да направиш пълен байпас на картерната, но в съд да я събираш + пълно почистване и следене.2. да си караш така, докато не почне да папа повечко масло. С тия луфтове може да я караш страшно много време, почне ли обаче да пипа още повече маслото .... п.с. направи лог на 5та и тия пикове ще са по-малко. Причината е рефреш рейт-а на МЕС-а.Ето ти нагледно разлика между 3и 4та предавка:
                    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                    Коментар


                      #11
                      emzo написа:
                      Пфуууу един свестен лог да видя - Колега моето стило гори вече маслото,както ти казваш.Как мога да сум сигурен,че е от турбото и не от мотора ?Екстра ти е турбото.Имаш 2 варианта.1. временно да направиш пълен байпас на картерната, но в съд да я събираш + пълно почистване и следене.2. да си караш така, докато не почне да папа повечко масло. С тия луфтове може да я караш страшно много време, почне ли обаче да пипа още повече маслото .... п.с. направи лог на 5та и тия пикове ще са по-малко. Причината е рефреш рейт-а на МЕС-а.Ето ти нагледно разлика между 3и 4та предавка:
                      Fiat Stilo 1.9 jtd

                      Коментар

                      Working...
                      X