Преди малко бях под колата да погледна какво се случва и реших да сваля маркуча от дебитомера до турбото. След като го свалих забелязах, че вътре по маркуча има лек маслен филм, не течеше масло като го свалих, но имаше един мазен слой масло по стените му. След това хванах с два пръста перката на студената част на турбото и останах потресен движеше се и радиално( нагоре и надолу) и аксиално(напред и назад по оста). Не мога да кажа обаче с колко се мърдаше, защото с пръсти не може да се прецени, но до колкото съм чувал аксиално не трябва да шава. За 10 000км ми гори не повече от 500мл. масло( част от това количество се губи и от някоя гарнитурка, защото има омаслено тук там), няма пушене, нито има проблем с обороти, абсолютно никакви проблеми не съм забелязал. При движение не ми пищи турбината и не издава никакви звуци. Колата е на 168 000км и май това си е оригиналната турбина. Въпроса ми е има ли повод за притеснение и къде мога да закарам колата и с помощта на уред да ми кажат турбото за боклука ли е или да дишам спокойно?"Относно" = "по отношение на", а не "по отнощение на" => не е "относТно". "Нося, отнасям се. А не "ностя" или "отнастям се"Редактирано заглавие.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Питане относно турбото на Фиат Стило.
Collapse
X
-
А дали наистина работи, че да не се пипа колега?Тези мазни наслоявания са от комбинацията на изгорели газове и маслени пари от картерната вентилация т.е. ЕГР-а не е запушен. (извинявам се ако вече е). За нашите гробници шеста употреба е повече от препоръчително той да се елиминира.Съветвам колегата, ако е що годе сръчен да си направи профилактика на маркучите преди и след турбото. Тези луфтове които е напипал изобщо не говорят добре. Ако в интеркулера има масло, то значи турбината е изминала по-голяма част от живота си.
Коментар
-
Пфуууу един свестен лог да видя - Екстра ти е турбото.Имаш 2 варианта.1. временно да направиш пълен байпас на картерната, но в съд да я събираш + пълно почистване и следене.2. да си караш така, докато не почне да папа повечко масло. С тия луфтове може да я караш страшно много време, почне ли обаче да пипа още повече маслото .... п.с. направи лог на 5та и тия пикове ще са по-малко. Причината е рефреш рейт-а на МЕС-а.Ето ти нагледно разлика между 3и 4та предавка:F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
emzo написа:Пфуууу един свестен лог да видя - Колега моето стило гори вече маслото,както ти казваш.Как мога да сум сигурен,че е от турбото и не от мотора ?Екстра ти е турбото.Имаш 2 варианта.1. временно да направиш пълен байпас на картерната, но в съд да я събираш + пълно почистване и следене.2. да си караш така, докато не почне да папа повечко масло. С тия луфтове може да я караш страшно много време, почне ли обаче да пипа още повече маслото .... п.с. направи лог на 5та и тия пикове ще са по-малко. Причината е рефреш рейт-а на МЕС-а.Ето ти нагледно разлика между 3и 4та предавка:Fiat Stilo 1.9 jtd
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар