Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Заяла подгревна свещ - как да я извадя ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Заяла подгревна свещ - как да я извадя ?

    Здравейте колеги, вчера сменях свещите при познати момчета в сервиз ( не са големи професионалисти, но поне знам че не ме лъжат ) та... сменях всички 4 подгревни свещи на Фиат гранде пунто 1.3 jtd при което проблемната свещ се оказа 3-тата (която и реално ми е давала грешката за проверка на свещите) Самата свещ е заяла и не може да се свали, смисъл ако се напъне още има вариант да се скъса при което става голяма разправия след това...Момчетата ми дадоха съвет да я пръскам няколко дена с WD-40 да отпусне самата резба и хубаво да влезне смазка след това пак да пробвам...Моля за идеи, съвети или специализиран сервиз в София където мога да имам спокойствието, че са се справяли и преди с този проблем БлагодаряP.S.Да добавя свалянето беше на студен двигател, четох че при подгревните свещи така било хубаво да се сменят на студен двигател.

    #2
    Пробвай на загрял мотор с леко чукване. Алуминия се разширява повече от стоманата и би трябвало на загрял мотор да се отвие по - лесно.По спомени свещта се къса при 10 Nm. П.С. Когато сменях свещите при мен за щастие се развиха лесно. След това правиха ремонт на главата и се опасявам, че майсторите са ги затегнали зверски и следващия път ще има изненада.Едит: Погледни това: http://download.fiat-bg.org/Books/Br...Glow_Plugs.pdf
    04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

    Коментар


      #3
      може да пробваш при загрял ДВГ да изолираш ДОБРЕ около свеща и да я напръскаш САМО НЕЯ с охлаждащ спрей.

      Коментар


        #4
        vgeorgiev написа:
        Пробвай на загрял мотор с леко чукване. Алуминия се разширява повече от стоманата и би трябвало на загрял мотор да се отвие по - лесно.По спомени свещта се къса при 10 Nm. П.С. Когато сменях свещите при мен за щастие се развиха лесно. След това правиха ремонт на главата и се опасявам, че майсторите са ги затегнали зверски и следващия път ще има изненада.Едит: Погледни това: http://download.fiat-bg.org/Books/Br...Glow_Plugs.pdf
        Мисля да пробвам с леко почукване, не се сетих ... че ако я напъна ...
        u_bo написа:
        може да пробваш при загрял ДВГ да изолираш ДОБРЕ около свеща и да я напръскаш САМО НЕЯ с оглаждащ спрей.
        Ще пробвам утре на топъл двигател, дано стане

        Коментар


          #5
          Пробвай на топъл двигател, обикновенно става.
          Fat Croma 1.9 16v multijet
          Ex..FIAT MAREA 1.8.16v HLX

          Коментар


            #6
            Ако не стане иди в сервиз с телоподаващо и напъвай по-смело - ако се скъса отгоре се заварява гайка и после пак се напъва

            Коментар


              #7
              А най-добре сервиза да има под ръка подобен инструмент.

              Коментар


                #8
                пръсни я леко с азотен спрей, след което развиваш оборот назад половин напред

                Коментар


                  #9
                  Колега иди да ти извадят свеща специалисти,те зи имат специализирани инструменти и ще го направят безболезнено.
                  Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                  Коментар


                    #10
                    Много внимавай да не скъсаш свещТа !!! Имам опит с късана свещ на този мотор и ваденето после беше голям филм.СвещТа не се отвива не заради запекла резба, а поради факта че конуса към цилиндъра не е уплътнявал добре, и е набивал сажди нагоре, и е станало като бетон около свеща там където няма резба.При мен се отви до половината резбата, и после се скъса и се наложи разстъргване с бормашина, после направихме обратна резба вътре в свеща и с обратен чук бавно я извадихме .
                    http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                    Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                    FIAT БРАВО 1.2 16v
                    ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                    FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                    Коментар


                      #11
                      ivel написа:
                      пръсни я леко с азотен спрей, след което развиваш оборот назад половин напред
                      Не съм съгласен с това.Тръгне ли да се отвива въртиш бавно без да спираш. Спреш ли си до там.
                      http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                      Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                      FIAT БРАВО 1.2 16v
                      ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                      FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                      Коментар


                        #12
                        защо ли не вярвам

                        Коментар


                          #13
                          FGRC написа:
                          Колега иди да ти извадят свеща специалисти,те зи имат специализирани инструменти и ще го направят безболезнено.
                          Добре де, нека по-знаещите предложат някои такива сервизи. На всеки с дизел може да му се наложи такава манипулация...
                          FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
                          FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!

                          Коментар


                            #14
                            И като ти я скъса "специалиста" какво правим?Защо си мислите че в сервизите са някакви вълшебници дето ще я отвият с магическа пръчица?Ще я напръскат с WD ще изпсуват италианците и ще я напънат с гедорето.Пък и никой няма да ти даде гаранция че ще я отвие без да я скъса.
                            http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                            Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                            FIAT БРАВО 1.2 16v
                            ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                            FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                            Коментар


                              #15
                              infineon написа:
                              И като ти я скъса "специалиста" какво правим?
                              Вади инструмента и почва:

                              Коментар

                              Working...
                              X