Здравейте, преди няколко дни си купих Fiat Punto 1.9 JTD, обслужихме го напълно , сега забелязах , че от ауспуха излиза черен пушек при по-високи обороти.До около 2000 - 2300 всичко е нормално , но при повече гори масло, пуши много, при 4000 , кошмар.За около 2000 километра около 1.5 - 2.0 литра масло.Аз не разбирам особено, маркуча който отива към турбото е силно омаслен, познат каза че е от турбината , ако можете да дадете съвет , че съм в Италия с колата.Колата работи добре, пали, не прекъсва.Благодаря предварително.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Черен пушек на Fiat Punto 1.9 JTD
Collapse
X
-
Дизела винаги пуши черно при настъпване/високи обороти. Ако пушека е синкав, то тогава е масло. Това че имаш масло по тръбата от турбото към кулера (траба към турбото е единствено тази от въздушния филтър) не означава че непременно е то. Там се включва и тръбата на картерната вентилация.Fiat Bravo 1.9 TD100
Коментар
-
Да бъда честен колата е моя ят няколко дни, не съм карал същият модел , нямам опит с модела.В сервиза при обслужването и казаха, че двигателя звучи много добре, това е и моето непрофесионално мнение, усещам я леко тромава, не прекъсва, смесен разход(преобладаващ градски дори ) 6.6 литра на 100 километра.Странното е , че не чувам работата на турбото.
Коментар
-
А сигурен ли си, че са ти сипали достатъчно масло? Как проверяваш нивото му (опиши начина след като извадиш щеката)?За работата на турбото - нали не очакваш да е като това на субару импреза :Д. За да разбереш дали надува турбото, стисни маркуча от кулера към колектора, и при даването на газ, ако усетиш че надува, означава че е живо (поне някакви признаци на живот ще има). Я огледай на всякъде за течове на масло - капак на клапани, пробка на картера, самия картер, и ако има маслен радиатор също около него, защото без син дим няма как да гори такива количества масло.Fiat Bravo 1.9 TD100
Коментар
-
Последното което ми идва на ума е дали не смесва водата с маслото. Какво имам предвид (къде се получава смесването):Ето темата: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=651351 И по-точно:ogi28b написа:Няма, защото маслото се охлажда от антифриза, чрез цитирания топлообменник. Така твоят двигател не се ощетява, а е по-добре, защото маслото по-бързо достига работната темепратура на двигателя, като бива загрявано от антифриза докато колата още не е загряла. На практика маслото е с температура на антифриза през цялото време. Също така - имаш един термостат по-малко за смяна, защото също имаш малък и голям кръг при изпълнение с радиатор.И филтърът (5) е навит точно на топлообменника (1) (е не съвсем буквално на него де):Fiat Bravo 1.9 TD100
Коментар
-
Ако зариташ за турбо - колега във Варна продава от JTD110.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Карах такова преди време, при всяко настъпване вече не можех да видя колите зад мен. И то без да стигам кой знае какви обороти, просто рязко подаване на газ му е достатъчно да направи завеса. Колата си вървеше добре, харчеше колкото пише в книгата (МНОГО за 80 коня кола) и след 3 години бе продадена. Вероятно още няма проблеми с двигател/турбо при новия собственик.1990 TEMPRA SX 1.4 Carb
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар