Тя шайбата, че не е обратно- не е. То дори май няма посока на въртене и би следвало да може да се постави и в двете посоки. И се казва фрайлаУф, идващо от фрай- свободен и лауф- ход.
1. Наобратно е. Може да провериш 10 коли и 10те шайбата ще е поставена правилно.2. Може да няма посока на въртене, но поставена на обратно може да измества ремъка в една от двете посоки. Все едно да си поставиш джантата на обратно ?!?3. Не е фрайлауф. Фиксирана е. Може и да мърда но само няколко градуса. Фрайлауфа е на генератора шайбата.Сменяй шайбата!
Луда работа 1. Не споря, аз съм с 2,4 и макар да са много подобни, все пак нямам неговия двигател. Може и да си прав...2. Все пак си мисля, че щеше да е направена защита от поставяне наобратно. А при изместване на ремъка, гарантирам ти, че не за 10 000 км, а за 10 минути работа ще скъса ремъка. 3. Естествено, че говоря за шайбата на алтернатора, че се казва фрайлаУф, а не файлау/фрайлайф и някакви подобни, които се споменават в темата. Не съм си и помислял да наричам демпферната шайба фрайлауф. Как да е, не знам по какво прецени така убедено, че е за смяна. Аз лично без да е сцепена гумата, не виждам причина за смяна, камо ли по снимка.... Има един номер, мацваш я с лак или коректор през външната метална част, през гумата и до вътрешната метална част и караш, след ден гледаш дали са се разминали....Аз бих я свалил и огледал де.
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Да, може и да си прав.Най - лесно може да провериш дали ще изчезне шума, ако махнеш шайбата и запалиш мотора.П.С. Не оставяй колата на крик при палене. Подложи трупче или резервната гума под шарнира. Второто е малко опасно.
Колега не си прочел едно предно мое мнение. Свалях ремъка, Колата работеше като бензинова. Има си ядове и по обтяжната и паразитната ролка. Обтяжната както казах там е с разбит лагер. Обтягащия механизъм нямам представа как е. Не съм го свалял. ПАразитната ролка май е с по-малък луфт но тя пък е с канали. Идея нямам от какво при положение че ремъка минава с гърба си през нея.
Следват 3 почивни дни и ще се заиграя. Мисля да купя комплект пистов ремък. В него са трите ролки (в това число и фрайлауф-а). Но ако се окаже, че демпфера е пътник ще сменя и него. А ето едно клипче със 100% същия звук. Колата е Мултипла, но като гледам всичко е както при Либра. Забележете и какъв звук има като пусне парното. Същото го имам и аз. Тук обтяжния механизъм играе по-слабо. При мен не се вижда от вибрации.https://www.youtube.com/watch?v=TzHKT9G2g5s
Аз досега драми не съм имал. Като купих либрата и малко след това смених ремъка и още малко след това ролките с втора ръка от читав автомобил и вече 100к няма никакви проблеми. Имах един странен шум заради който смених ГНП, масленна помпа... а накрая се оказа от ангренажния ремък. Преди 20к като го смених и изчезнаха всички странни шумове
Колеги ето и малко снимки:И от това, че механизъма е разтворен, ролката е започнала да прорязва крайната писта. Ремъка е пред скъсване. Личат си добре пукнатините на шайбата. Но аз не мога да хвана биене.
Или изместваш мотора и покрай изпускателната тръба или вадиш полуоска.
А не става ли да се извади от чашката на вътрешното каре, да се откачи от шарнира и да се извие напред посока бронята, би трябвало да е достатъчно. Освен това е добър момент за профилактика по каретата.
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар