Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Симптоми налагащи смяна на демпферна шайба?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Виждал съм при блокирала шайба на алтернатора да подскача ремъка като побъркан. Същото се получава и когато обтягащият механизъм сдаде багажа. П.С. всичко това при Рено и Шкода, но това едва ли има някакво значение.

    Коментар


      #17
      Няма значение автомобила. Принципа е един. Доста четох за необходимоста от такава шайба на динамото. А и има тук такава тема. Доста обширна. Но аз мисля да реша проблема генерално. Сменям всички ролки по пътя на ремъка (в това число и тази на динамото със вярната). За сега демпферна шайба не седи на дневен ред.
      Lancia Lybra 1.9 JTD LX - италиянския мерцедес

      Коментар


        #18
        А реално притракващия звук от къде идва? Аз си мислех да не е от ограничителя на обтегача.
        Lancia Lybra 1.9 JTD LX - италиянския мерцедес

        Коментар


          #19
          И аз имам подобен проблем самоче колата е ситроен ц3,на празен ход ремъка подскача и се чува едно тракане.Динамото е с плътна ролка и се замислям да я сменя с такава с фрайлайф
          FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

          Коментар


            #20
            Копирам едно мнение от форума на ФВ. Да ме извинява колегата, но е обяснил проблема много ясно:Ще се опитам да обяесня.Наличието на маховик неможе напълно да "убие" вибрациите от тактовете на двигателя. Ако пък маховика е демпферен , то тогава той почти не "убива" вибрациите на КОЛЯНОВИЯТ вал ( не след маховика) и те ще са още по големи. Та това пулсиращо въртене се предава на пистовият ремък от ремъчната шайба (на някой коли е демпферна , но не прави кой знай какво).За да го обесня по лесно , си представете веригата на велосипед със скорости. Обтегача на веригата е всъщност нашият обтегач и той винаги е преди задвижващото колело (коляновият вал) . Всичко други звена са "консуматори" на въртящ момент и по този начин ремъка е изпънат ВИНАГИ от едната страна ( на велосипеда веригата отгоре) и хлабав от страната преди шайбтата на коляновият вал. Тъй като ротора на генератора е доста тежък и има голям инерционен момент , то той неможе да трепти в такт с коляновият вал , и ако беше с обикновенна ролка , то той за кратко вместо да е "консуматор" ще се опитва да върти коляновиат вал напред. В този момент обаче ще изпъне ремака от другата му страна и понеже там е обтегача , ще го премести . Именно затова ролката му е на тресчотка и е на същият принцип както и зъбчатката на задната капла на велосипеда. Когато въртиш педалите напред тя законтря и върти и каплата, но ако каплата се върти по-бързо от веригата , то тя "прескача" защото в противен случай щеше тя да върти педалите и да изпъне оБтегача до край. Абе много оплетено стана, но дано поне ме раберете :D Устройството на шайбата е същото като бендикса на стартера. Износват се ролките , както и повърхността по която законтрят и не подлежи на ремонт. Само с нова.
            Lancia Lybra 1.9 JTD LX - италиянския мерцедес

            Коментар


              #21
              Точно на някои фаувета, може да се замени фрайлауф шайбата с обикновена, без последици.Знаеш ли , че либрата ми беше с демпферна шайба 1.8 и я смених с обикновена, вярно не е дизел, но нямаше увеличаване на вибрациите.
              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

              Коментар


                #22
                emzo написа:
                Точно на някои фаувета, може да се замени фрайлауф шайбата с обикновена, без последици.Знаеш ли , че либрата ми беше с демпферна шайба 1.8 и я смених с обикновена, вярно не е дизел, но нямаше увеличаване на вибрациите.
                А за ц3 1,4 хди знаеш ли нещо?В ситроен форума ако въобще ти отговорят всичко става много бавно
                FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                Коментар


                  #23
                  Deqn написа:
                  Някой скоро не е ли сменял тази шайба?
                  Аз я смених. В тази тема може да видиш снимки на старата.Според мен шума, който чуваш (металическо дрънчене) е от шайбата.Да спомена, че преди време ми се скъса фрайлайф шайбата на генератора. Преди това, почти нямаше симптоми, освен един. При леко подаване на газ и връщане на газта се чуваше едно леко "бззз-бззз-бззз", което според мен беше нещо покрай вакума на ЕГР-а. След като смених и двете шайби мотора стана в пъти по тих и колата ускорява и намалява по-плавно и без никакви придърпвания.Свали и огледай шайбата. Съветвам те да си сложиш фрайлайф шаба на генератора.Генератора е голяма инерционна маса (+това ротора се върти около 3 пъти по-бързо от коляновия вал) и има защо шайбата да е фрайлайф. Някъде четох, че една от двете като се развали, вибрациите прецакват другата.
                  04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                  Коментар


                    #24
                    А ето така изглежда моята шайба.
                    Прикачени файлове
                    Lancia Lybra 1.9 JTD LX - италиянския мерцедес

                    Коментар


                      #25
                      Трябва да я свалиш, така не може да се прецени.така беше моята на стилото и я смених естествено.
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        #26
                        Deqn написа:
                        А ето така изглежда моята шайба.
                        Струва ми се, че е поставена на обратно.Освен четирите отвора за болтовете има още един фиксиращ.Той трябва да съвпадне с щифта на ремъчната шаба, която върти агренажа.Тоест, 100% имаш дисбаланс на шайбата, зашото с другата си страна няма как да легне, заради щифтчето.EDIT: Поправям се, фиксиращия отвор е и от двете страни. Тоест шайбата ляга плътно към вала. Все пак виж дали не е на обратно поставена.
                        04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                        Коментар


                          #27
                          vgeorgiev написа:
                          Deqn написа:
                          А ето така изглежда моята шайба.
                          Струва ми се, че е поставена на обратно.Освен четирите отвора за болтовете има още един фиксиращ.Той трябва да съвпадне с щифта на ремъчната шаба, която върти агренажа.Тоест, 100% имаш дисбаланс на шайбата, зашото с другата си страна няма как да легне, заради щифтчето.EDIT: Поправям се, фиксиращия отвор е и от двете страни. Тоест шайбата ляга плътно към вала. Все пак виж дали не е на обратно поставена.
                          То това е едно на ръка, но се загледах и че има две доволни цвпки от външната страна. Незнам повъхностни ли са или стигат и до другата. Явно найстина ще трябва да я сваля. Но при внимателно вглеждане замята. Колкото и да не ми се иска май тя е основния виновник зюза дрънченето. Както каза Емо хубаво е ролката на генератора да е съединителна, но едва ли тя е основния проблем. С за цепките. Две са от единия диск до другия. Като ги натискам не виждам да има отлепване ама знам ли ?
                          Lancia Lybra 1.9 JTD LX - италиянския мерцедес

                          Коментар


                            #28
                            Тя шайбата, че не е обратно- не е. То дори май няма посока на въртене и би следвало да може да се постави и в двете посоки. И се казва фрайлаУф, идващо от фрай- свободен и лауф- ход.
                            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                            Fiat Bravo'97 1,6 16v
                            Fiat Tempra'91 1,6 mono

                            Коментар


                              #29
                              pakumba написа:
                              Тя шайбата, че не е обратно- не е. То дори май няма посока на въртене и би следвало да може да се постави и в двете посоки. И се казва фрайлаУф, идващо от фрай- свободен и лауф- ход.
                              1. Наобратно е. Може да провериш 10 коли и 10те шайбата ще е поставена правилно.2. Може да няма посока на въртене, но поставена на обратно може да измества ремъка в една от двете посоки. Все едно да си поставиш джантата на обратно ?!?3. Не е фрайлауф. Фиксирана е. Може и да мърда но само няколко градуса. Фрайлауфа е на генератора шайбата.Сменяй шайбата!
                              04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                              Коментар


                                #30
                                vgeorgiev написа:
                                pakumba написа:
                                Тя шайбата, че не е обратно- не е. То дори май няма посока на въртене и би следвало да може да се постави и в двете посоки. И се казва фрайлаУф, идващо от фрай- свободен и лауф- ход.
                                1. Наобратно е. Може да провериш 10 коли и 10те шайбата ще е поставена правилно.2. Може да няма посока на въртене, но поставена на обратно може да измества ремъка в една от двете посоки. Все едно да си поставиш джантата на обратно ?!?3. Не е фрайлауф. Фиксирана е. Може и да мърда но само няколко градуса. Фрайлауфа е на генератора шайбата.Сменяй шайбата!
                                Имай предвид, че съм с Либра. Двигателя е 1.9 но не е Фиат, а Алфа Ромео. Не пречи да я проверя посоката. Така и така ще се сваля да се огледа отзад гумата.
                                Lancia Lybra 1.9 JTD LX - италиянския мерцедес

                                Коментар

                                Working...
                                X