Виждал съм при блокирала шайба на алтернатора да подскача ремъка като побъркан. Същото се получава и когато обтягащият механизъм сдаде багажа. П.С. всичко това при Рено и Шкода, но това едва ли има някакво значение.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Симптоми налагащи смяна на демпферна шайба?
Collapse
X
-
Няма значение автомобила. Принципа е един. Доста четох за необходимоста от такава шайба на динамото. А и има тук такава тема. Доста обширна. Но аз мисля да реша проблема генерално. Сменям всички ролки по пътя на ремъка (в това число и тази на динамото със вярната). За сега демпферна шайба не седи на дневен ред.Lancia Lybra 1.9 JTD LX - италиянския мерцедес
Коментар
-
Копирам едно мнение от форума на ФВ. Да ме извинява колегата, но е обяснил проблема много ясно:Ще се опитам да обяесня.Наличието на маховик неможе напълно да "убие" вибрациите от тактовете на двигателя. Ако пък маховика е демпферен , то тогава той почти не "убива" вибрациите на КОЛЯНОВИЯТ вал ( не след маховика) и те ще са още по големи. Та това пулсиращо въртене се предава на пистовият ремък от ремъчната шайба (на някой коли е демпферна , но не прави кой знай какво).За да го обесня по лесно , си представете веригата на велосипед със скорости. Обтегача на веригата е всъщност нашият обтегач и той винаги е преди задвижващото колело (коляновият вал) . Всичко други звена са "консуматори" на въртящ момент и по този начин ремъка е изпънат ВИНАГИ от едната страна ( на велосипеда веригата отгоре) и хлабав от страната преди шайбтата на коляновият вал. Тъй като ротора на генератора е доста тежък и има голям инерционен момент , то той неможе да трепти в такт с коляновият вал , и ако беше с обикновенна ролка , то той за кратко вместо да е "консуматор" ще се опитва да върти коляновиат вал напред. В този момент обаче ще изпъне ремака от другата му страна и понеже там е обтегача , ще го премести . Именно затова ролката му е на тресчотка и е на същият принцип както и зъбчатката на задната капла на велосипеда. Когато въртиш педалите напред тя законтря и върти и каплата, но ако каплата се върти по-бързо от веригата , то тя "прескача" защото в противен случай щеше тя да върти педалите и да изпъне оБтегача до край. Абе много оплетено стана, но дано поне ме раберете :D Устройството на шайбата е същото като бендикса на стартера. Износват се ролките , както и повърхността по която законтрят и не подлежи на ремонт. Само с нова.Lancia Lybra 1.9 JTD LX - италиянския мерцедес
Коментар
-
emzo написа:Точно на някои фаувета, може да се замени фрайлауф шайбата с обикновена, без последици.Знаеш ли , че либрата ми беше с демпферна шайба 1.8 и я смених с обикновена, вярно не е дизел, но нямаше увеличаване на вибрациите.FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99
Коментар
-
Deqn написа:Някой скоро не е ли сменял тази шайба?04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
-
Deqn написа:А ето така изглежда моята шайба.04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
-
vgeorgiev написа:Deqn написа:А ето така изглежда моята шайба.Lancia Lybra 1.9 JTD LX - италиянския мерцедес
Коментар
-
pakumba написа:Тя шайбата, че не е обратно- не е. То дори май няма посока на въртене и би следвало да може да се постави и в двете посоки. И се казва фрайлаУф, идващо от фрай- свободен и лауф- ход.04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
-
vgeorgiev написа:pakumba написа:Тя шайбата, че не е обратно- не е. То дори май няма посока на въртене и би следвало да може да се постави и в двете посоки. И се казва фрайлаУф, идващо от фрай- свободен и лауф- ход.Lancia Lybra 1.9 JTD LX - италиянския мерцедес
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар