Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Симптоми налагащи смяна на демпферна шайба?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Симптоми налагащи смяна на демпферна шайба?

    Ще ви опиша мойте симптоми и да видим дали проблема е от шайбата. Да спомена, че още съм си със монолитна (solid) ролка на алтернатора.1. Всяко палене, осбено на студен двигател е свързано с дрънчащ звук и вибрация във волана.2. След запалване дрънченето става по-тихо, но е ритмично. Засилва се при включване на парно, фарове, а при климатик пак издранчава. Оборотите започват леко да играят на празен ход което е свързано с издрънчаване при всяко пропадане на оборотите.3. Гасенето също е свързано с издрънчаване и поскачане на волана.При леко подаване на газ имам чуство, че дрънченето намалява. Ремъка доста играе на празен ход. Обтяжната ролка също ми се размазва пред погледа от вибрации. Вибрациите се предават и на двигателя.
    Lancia Lybra 1.9 JTD LX - италиянския мерцедес

    #2
    По-скоро се предават от двигателя.Демонтаж и визуална инспекция
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #3
      emzo написа:
      По-скоро се предават от двигателя.
      Мда туй е правилното.
      Lancia Lybra 1.9 JTD LX - италиянския мерцедес

      Коментар


        #4
        Някой скоро не е ли сменял тази шайба?
        Lancia Lybra 1.9 JTD LX - италиянския мерцедес

        Коментар


          #5
          колега прегледай си фрайлуйф шайбата на динамото да не е блокирала при мен като включа климатика и се чуваше звук все едно чукаше метал в метал и само на климатик в ниските обороти смених я и сега е ок
          STILO JTD

          Коментар


            #6
            todorw написа:
            колега прегледай си фрайлуйф шайбата на динамото да не е блокирала при мен като включа климатика и се чуваше звук все едно чукаше метал в метал и само на климатик в ниските обороти смених я и сега е ок
            Какво да я гледам? тя не е фрайлайф. Дали така е било заводски и ли там е пипано незнам. Все пак колата е производство 8.1999. Но така или иначе знам, че с такава шайба се постига ефекта WOW. :D
            Lancia Lybra 1.9 JTD LX - италиянския мерцедес

            Коментар


              #7
              А трябва да е .Прати ми вин-а си ако искаш да видя, как е излязла от завода.
              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

              Коментар


                #8
                emzo написа:
                А трябва да е .Прати ми вин-а си ако искаш да видя, как е излязла от завода.
                ZLA83900000006833
                Lancia Lybra 1.9 JTD LX - италиянския мерцедес

                Коментар


                  #9
                  А колко А е ?
                  F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                  Коментар


                    #10
                    На етикета пише 14В 100А. Производител Марели. С какви врътки и огледалца го прочетох не е истина.
                    Lancia Lybra 1.9 JTD LX - италиянския мерцедес

                    Коментар


                      #11
                      С фрайлауф е.Просто някой някога не е искал да дава 80-100лв и е сложил обикновенна.На някои мотори няма проблеми, но мисля, че заеш защо се слага фрайлауф шайба ?
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        #12
                        emzo написа:
                        С фрайлауф е.Просто някой някога не е искал да дава 80-100лв и е сложил обикновенна.На някои мотори няма проблеми, но мисля, че заеш защо се слага фрайлауф шайба ?
                        Абсолютно. Точно този алтернатор е с доста тежък ротор.
                        Lancia Lybra 1.9 JTD LX - италиянския мерцедес

                        Коментар


                          #13
                          Мисля, че имам демпферна шайба някъде в гаража. Ако я имам и ти се занимава със смяна.... знаеш къде мога да ти я дам за пробата.

                          Коментар


                            #14
                            Уточнете се за коя шайба става въпрос.За демпферната на коляновия вал или за фройлайфа на алтернатора.Двете шайби са доста различни.
                            Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                            Коментар


                              #15
                              Днес направих малка инспекция. Свалих кората и огледах. На пръв поглед много силно вибриране на ремъка и обтяжната ролка. Демпферната шайба ми се стори добре. Викам си - ще се сваля ремъка. Запалих без него. Е нямаше никакви шумове и вибрации - все едно минах на бензин. Хванах с ръце демпфера и го разклатих - никакъв луфт. Но не е така положението с обтяжната ролка. Луфт в лагерчето, а и седи малко накриво в посока навън. Паразитната ролка и тя има малък луфт. Но по-големия и проблем е,че е с наранена повърхност по която се движи ремъка. Лагер на климатика - в добро състояние. И за капак като сложим и липсата на фрайлауф на динамото и ето защо двигателя е като на стар трактор.
                              Lancia Lybra 1.9 JTD LX - италиянския мерцедес

                              Коментар

                              Working...
                              X