Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat punto 1,9 Д - след смяна на помпа

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat punto 1,9 Д - след смяна на помпа

    Здравейте, вчера взех колата след смяна на помпата(2-ра ръка), при майстора колата запали като часовник(по тихо работи от преди). След около 40 км. каране без проблеми, при спускане по наклон на 5-та без газ колата изгасня...Завъртях на стартер запали, на следващия наклон пуснах по инерция работи, няма проблем. После пак направих експеримента с 5-та скорост пак след 30 -40 метра изгасня... Оставих я пред вкъщи. Тази сутрин ставам и хоп изненада не пали... Горивния филтър както другите пъти беше празен... Взех нафта, една стартовата количка от работа, налях нафтата, закачих количката и от 1-вия път запали... Пак филми големи :X Възможно ли е акумулатора да не дава хубав ток и за това да не пали ? При такова въртене ме съмнява да е от него...

    #2
    Здравей. В моята тема бях ти писал да не бързаш с помпата. Не казвам че си я сменил напразно , но имам подозрения. Сега след близо 2 месеца каране и проблеми с новата "стара " помпа и запрятайки ръкави, просто защото навсякъде КЪДЕТО ХОДИХ НА МАЙСТОР /не искам да обидя някой, който може би си разбира от работата/ срещнах пълни неграмотници и хора които си мислят , че диагностиката ще им каже всичко. Колата пали, има натрупани грешки от предишни непаления, чистят ги и казват ами според мен всичко е наред. Да ама НЕ. За мен проблем се оказаха горивопроводите и по - точно ОНЗИ ТРОЙНИК С КЛАПАН ВЛИЗАЩ В ГОРИВНИЯ ФИЛТЪР. Смея да твърдя че и при теб е така.Има няколко начина, за да тестваш нещата без него. Ако си наясно действай, ако не ще пиша после че е много.П.П. За да не стане объркване не тройника беше повреден , а от там влиза част от връщащата се нафта, а с нея и въздух при напукани маркучи около дюзите или нарушени връзки. Затова си с празен като мен филтър ама на "МАЙСТОРА" му е по-лесно да смени помпа за 150лв отколкото да ти каже , че можеш да си го фикснеш сам.Поздрави.
    Не ми е проблем, че в България евтиното е некачествено. Проблем ми е, че и скъпото в повечето случаи е такова!!!

    Коментар


      #3
      Когато можеш напиши как да пробвам...

      Коментар


        #4
        Както казах начини има няколко.Най-лесния и евтин според мен : махаш от горивният филтър тройника / без да го разсъединяваш от маркучите/ държи го една метална П-образна скоба първо после смело дърпаш вертикално нагоре / това са опръстените/ . Така зейналата дупка във филтъра запушваш с подходящо профилиран парцал и после обвит с найлон. Така засмукването вече е гарантирано, че е от резервоара. Сега важно - от измъкнатия тройник ще тече нафта/обратна/ и с маркуч го пъхаш в бутилка или ако има кой да помага отдолу да подлага подходящ съд докато въртиш.Писал си за проблем по акумулатора. Ако имаш слаб такъв няма да запалиш . Намери здрав. Ще се върти да дойде от резервоара загубеното гориво.Това като най-евтин и бърз начин си има недостатъци. Ако проблема е по бързите връзки на горивната система от типа стискаш и дърпаш няма да запалиш и да разбереш на 100% истината. Затова ти трябва 6мм обикновен силиконов прозрачен маркуч за вода / около метър и няма нужда от скоби/.Първо трябва да отвиеш 4 винта държащи компа към ламарината / не е необходимо да отсъединяваш кабелите и буксите към него/ , защото тръбите минават зад него, при теб огледай как е все пак. Махаш само бързата връзка за входяща нафта към филтъра. Заместваш със сил. маркуч. Махаш Бърза връзка от филтър към вход помпа. Заместваш с маркуч. Така ще гледаш какво влиза към филтър и после към гнп-то.Имай предвид, че при мен се оказа и филтъра запушен / новия на 500км/ , но това ще разбереш като въртиш , защото ако не идва нафта е виновен той или по надълбоко снадка към резервоар/ нищожна вероятност/ или мрежата в резервоара / не вярвам да е толкова мръсна/.
        Не ми е проблем, че в България евтиното е некачествено. Проблем ми е, че и скъпото в повечето случаи е такова!!!

        Коментар


          #5
          най-добре се обърни към специалиста,той бая си е играл с такива мотори и доста знае.

          Коментар


            #6
            За момента колата върви долу горе добре... От време на време ме вкарва в някакъв авариен режим, светва ми лампата за мотора и педала на газта не действа. След като изгася и запаля отново ,всичко е наред. П.П. Имам един страничен въпрос по темата - Ако взема двигател от 1,9 ЖТД ще мога ли да го сложа на мястото на 1,9 Д..?

            Коментар


              #7
              Да разбирам ли , че си правил смяна на маркучите или колата се е оправила сама. Колкото до мотора мисля няма да стане...искаш комън-рейл на ВСИЧКО проектирано за чист дизел.
              Не ми е проблем, че в България евтиното е некачествено. Проблем ми е, че и скъпото в повечето случаи е такова!!!

              Коментар


                #8
                vanko9229 написа:
                П.П. Имам един страничен въпрос по темата - Ако взема двигател от 1,9 ЖТД ще мога ли да го сложа на мястото на 1,9 Д..?
                Ти ще можеш, купетата са еднакви, но заедно с двигателя ще трябва да смениш и цялата инсталация с компютъра - не си заслужава.
                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                Коментар


                  #9
                  Днес установихме ,че проблема е в компютъра ... Когато вземам компютъра от същото пунто от, което взехме помпата, трябва ли да вземам и нещо друго ?

                  Коментар


                    #10
                    vanko9229 написа:
                    Днес установихме ,че проблема е в компютъра ... Когато вземам компютъра от същото пунто от, което взехме помпата, трябва ли да вземам и нещо друго ?
                    Дето се вика"Добро утро"!!!Имобилайзера е в компютъра!Трябват комплект нещата с клюа.Тук има такъв специалист със никнейм ключар.Питай и него за подробности.Лошото е че този проблем е масов и не е изключено новия компютър да е със същия дефект.Тези коли са ниско бюджетни,а тези ремонти са скъпи.За това ги разпродават на части щото като дойде момента за ремонт той е по-скъп от колата!Успех!п.с. има и вариант за механична помпа

                    Коментар


                      #11
                      Ще задействам варианта с механична помпа... Няма други варианти.. Благодаря за съветите ! Когато има развитие с нещата ще драсна да кажа какво се е случило

                      Коментар


                        #12
                        Здравей. Опита ли, както бях писал преди време в моята тема за проблема с паленето. Както се казва , че един проблем никога не идва сам то така си беше и при мен. Не знам как си установил , че компа е повреден, но лечението, което прилагам, когато ми се наложи и все още действа е да потупаш сериозно 2-3 пъти компа след което пробваш да палиш. Най-ефективно е ако сте двама и докато единия върти на стартер другия потупва компа. Тази процедура е показателна за лоша спойка по линията за запалване вътре в компа, защото при мен после не гасне / освен ако аз не искам/. Бях намерил кола от която да взема всичко, но на пусната от мен тема за смяна на еку-то , какво друго се сменя никой не отговори. Не посмях на своя глава да отида на място при човека и да сменя само компа, за да не се обърка нещо / а истината е, че предполагам може и само компа да смениш/. Успех с начинанието. П.П. Ако решиш , че ще изхвърляш еку-то ще ми го пратиш ли за моя сметка , за да го разрежа и да видя дали мога да ти го оправя... така ме беше посъветвал специалиста, преди време за моя.
                        Не ми е проблем, че в България евтиното е некачествено. Проблем ми е, че и скъпото в повечето случаи е такова!!!

                        Коментар


                          #13
                          Единственото което можеш да направиш е да махнеш имобилайзера,ако наистина работиш със програматори и т.н. според мен.Имам основание да смятам че проблема е по скоро софтуерен.Изхождам от това че на всички коли които са идвали при мен се проявавява един от двата проблема.

                          Коментар


                            #14
                            Не остана друг вариант просто. Силно се надявах да не е той. При положение ,че налягането на дюзите е чудесно, помпата праща гориво, няма въздух в системата и един куп работи, то друго не остана. Колата припалва за секунда ,две и до там. Ще пробвам днес варианта с потупването на компа, а когато сложа механична помпа ще се разберем за еку-то.

                            Коментар


                              #15
                              За мен, както си описал проблема В НАЙ-ПЪРВИЯТ СИ ПОСТ КОЛАТА ПАЛИ И ГАСНЕ - за мен не клони много за проблем в компа. Аз съм склонен да мисля пак за проблем в гориво-снабдяващата система / пак казвам след смяна на помпата с втора ръка и сложен нов филтър същия замина за няма и 1000км , което ми прави един резервоар/ да не се окаже, че е тръгнала някаква мръсотия от резервоара да се отделя или да сипваш мръсна нафта.Друго, което не разбрах смени ли маркучите с прозрачни, защото при нашия модел мотор ако имаш проблем с маркучите за обратна нафта задължително трябва да си направил теста с тройника, както ти описах. Ако припалва и гасне пак казвам залагам на горивна с-ма. Това , което не те съветвам , но аз правех месеци е да я дърпам.....и палеше. къде лесно къде трудно, но палеше.....няма как ако е компа.Успех.
                              Не ми е проблем, че в България евтиното е некачествено. Проблем ми е, че и скъпото в повечето случаи е такова!!!

                              Коментар

                              Working...
                              X