Здравейте, много моля за идеи, защото проблемът се появява само на дълъг път, когато колата е много загряла и в момента не може да разберат откъде да я подхванат. Колата ме остави на пътя на Хемус посока София след като бях прекосил около 400 км., но сега си върви и не можем да разберем какво й е. От доста време се чува някакъв постоянен шум, който насложен към общия шум от двигателя не можа да бъде определен като проблем от поне 3-ма човека. През това злополучно пътуване забелязах, че става особено отчетлив когато с върви нагоре. След като тръгне надолу - постепенно шумът изчезва. На поредното нагорнище нещо сякаш се счупи и започна едно металическо стържене. Колата постепенно забави ход и се наложи да я спра (докарах я до София с репатрак). Много гадно стържене, което явно я забави постепенно и след около 1 км. спрях. След това си запалваше и потегляше, но със същия шум. Забелязах, че паленето също става трудно със същото стържене, но след като изстина за 1-2 дни, паленето е безпроблемно. Заради същия обезпокоителен шум преди 20-тина дни си смених алтернатора с 6 м. гаранция. Със сигурност в момента е в изправност. Самия двигател е добре. Няма прегряване.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Тежко металическо стържене в края на дълъг път. Мареа TD100
Collapse
X
-
OptimusMaximus написа:Най- напред ми иде да питам има ли масло в двигателя? Или наред ли е маслена помпа? Не се доверявай само на лампа по налягане на маслото.Fiat Marea TD100, 1.9, 1997, седан
Коментар
-
Не разбирам много и нямам опит, но според мен проблема не е в самия мотор. Ако нещо стърже и скърца в мотора, той няма да изкара много.По-скоро е нещо задвижвано от обслужващия ремък (хидравлична помпа или алтернатор, а може и лагер на компресора или някоя ролка).Малко преди да спреш остави ли колата на празен ход ? Тоест проблема дали е по мотора или по задвижването ? Скорости - виж имаш ли масло в скоростната кутия.Аз с учудване бях установил, че трябва да долея 1,200л масло.04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
-
vgeorgiev написа:Не разбирам много и нямам опит, но според мен проблема не е в самия мотор. Ако нещо стърже и скърца в мотора, той няма да изкара много.По-скоро е нещо задвижвано от обслужващия ремък (хидравлична помпа или алтернатор, а може и лагер на компресора или някоя ролка).Малко преди да спреш остави ли колата на празен ход ? Тоест проблема дали е по мотора или по задвижването ? Скорости - виж имаш ли масло в скоростната кутия.Аз с учудване бях установил, че трябва да долея 1,200л масло.Добавено: И аз смятам, че не е двигателя.
Fiat Marea TD100, 1.9, 1997, седан
Коментар
-
nsn написа:колега имаш ли проблем със съединителя по време на дълъг път?като натиснеш съединителя спира ли шума или става по-силен?когато паленето е трудно като натиснеш съединителя има ли промяна в оборотите на въртене на стартера?Fiat Marea TD100, 1.9, 1997, седан
Коментар
-
Airfan написа:Лесно може да се разбере от двигателя ли е или от вала нататък със серия от опити, когато започне да стърже, но колегата не е активен, за да видим.Fiat Marea TD100, 1.9, 1997, седан
Коментар
-
steam написа:Колата е при майстора. Сега говорих с него и няма индикации за проблем в момента. Трябва повече време да е на ход колата за да се появи явно. За 3-ти път е това, а това триене, което ми затегна хода и ме остави на магистралата е за първи път. Явно проблемът се влошава и не зная до кога. От тези 3 пъти има още нещо, което се случи: след изстиване запалването е трудно. Пак сякаш нещо затяга при палене. Веднъж запали ли и вече си пали и върви. Заради това трудно палене ми падна акумулатора. Оказа се, че алтернатора не зарежда, но вече го смених и си е в ред.Bravo 1.9d 97г
Коментар
-
nsn написа:извинявам се колега но ти двапъти едно и също не пишеш:-един път колата пали трудно когато е топла,а когато изтине няма проблем(първото ти мнение)-после колата пали трудна студена,а топла няма проблем(последното ти мнение)а сега кажи кое е вярно за да можем да хвърлим боб и да си кажем мнениятаFiat Marea TD100, 1.9, 1997, седан
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар