Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Тежко металическо стържене в края на дълъг път. Мареа TD100

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Тежко металическо стържене в края на дълъг път. Мареа TD100

    Здравейте, много моля за идеи, защото проблемът се появява само на дълъг път, когато колата е много загряла и в момента не може да разберат откъде да я подхванат. Колата ме остави на пътя на Хемус посока София след като бях прекосил около 400 км., но сега си върви и не можем да разберем какво й е. От доста време се чува някакъв постоянен шум, който насложен към общия шум от двигателя не можа да бъде определен като проблем от поне 3-ма човека. През това злополучно пътуване забелязах, че става особено отчетлив когато с върви нагоре. След като тръгне надолу - постепенно шумът изчезва. На поредното нагорнище нещо сякаш се счупи и започна едно металическо стържене. Колата постепенно забави ход и се наложи да я спра (докарах я до София с репатрак). Много гадно стържене, което явно я забави постепенно и след около 1 км. спрях. След това си запалваше и потегляше, но със същия шум. Забелязах, че паленето също става трудно със същото стържене, но след като изстина за 1-2 дни, паленето е безпроблемно. Заради същия обезпокоителен шум преди 20-тина дни си смених алтернатора с 6 м. гаранция. Със сигурност в момента е в изправност. Самия двигател е добре. Няма прегряване.
    Fiat Marea TD100, 1.9, 1997, седан

    #2
    Най- напред ми иде да питам има ли масло в двигателя? Или наред ли е маслена помпа? Не се доверявай само на лампа по налягане на маслото.
    Не ми е проблем, че в България евтиното е некачествено. Проблем ми е, че и скъпото в повечето случаи е такова!!!

    Коментар


      #3
      OptimusMaximus написа:
      Най- напред ми иде да питам има ли масло в двигателя? Или наред ли е маслена помпа? Не се доверявай само на лампа по налягане на маслото.
      Преди тръгване погледнах маслото и беше съвсем малко под половината (на белязката в края на щеката). По принцип си следя маслото редовно.
      Fiat Marea TD100, 1.9, 1997, седан

      Коментар


        #4
        Не разбирам много и нямам опит, но според мен проблема не е в самия мотор. Ако нещо стърже и скърца в мотора, той няма да изкара много.По-скоро е нещо задвижвано от обслужващия ремък (хидравлична помпа или алтернатор, а може и лагер на компресора или някоя ролка).Малко преди да спреш остави ли колата на празен ход ? Тоест проблема дали е по мотора или по задвижването ? Скорости - виж имаш ли масло в скоростната кутия.Аз с учудване бях установил, че трябва да долея 1,200л масло.
        04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

        Коментар


          #5
          колега имаш ли проблем със съединителя по време на дълъг път?като натиснеш съединителя спира ли шума или става по-силен?когато паленето е трудно като натиснеш съединителя има ли промяна в оборотите на въртене на стартера?
          Bravo 1.9d 97г

          Коментар


            #6
            vgeorgiev написа:
            Не разбирам много и нямам опит, но според мен проблема не е в самия мотор. Ако нещо стърже и скърца в мотора, той няма да изкара много.По-скоро е нещо задвижвано от обслужващия ремък (хидравлична помпа или алтернатор, а може и лагер на компресора или някоя ролка).Малко преди да спреш остави ли колата на празен ход ? Тоест проблема дали е по мотора или по задвижването ? Скорости - виж имаш ли масло в скоростната кутия.Аз с учудване бях установил, че трябва да долея 1,200л масло.
            Като бях във Варна накарах един монтьор да провери маслото в скоростната кутия и каза, че е нормално. Все пак в началото на юни го сменях точно преди ГТП, защото ми казаха, че било под нивото. Предполагам, че съм го губил малко по малко в течение на 2-3 години. Когато шумът го нямаше, колата дърпаше много добре при натискане на газта, а след като навлезе в нагорнише постепенно започва да шуми и сягаш нещо затягаше. Алтернатора беше сменен с 6 месеца гаранция средата на юли. И аз си мислех дали не е лагер или ролка, но и аз не разбирам Добавено: И аз смятам, че не е двигателя.
            Fiat Marea TD100, 1.9, 1997, седан

            Коментар


              #7
              nsn написа:
              колега имаш ли проблем със съединителя по време на дълъг път?като натиснеш съединителя спира ли шума или става по-силен?когато паленето е трудно като натиснеш съединителя има ли промяна в оборотите на въртене на стартера?
              Натисках го, но не мога да преценя. Шумът спира, но и оборотите намаляват, а при висока скорост (100 - 120 км/ч) въобще не чувам двигателя, когато е с натиснат съединител. За второто - не съм се сетил да проверя. Какво следва ако има промяна в оборотите на стартера?
              Fiat Marea TD100, 1.9, 1997, седан

              Коментар


                #8
                Като я форсираш на място нещо чува ли се? Или ако се движиш на свободна ?

                Коментар


                  #9
                  определено е нещо което мъчи мотора.погледни разпределителния вал маже ли се добре.

                  Коментар


                    #10
                    Може би турбината си заминава?
                    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                    Коментар


                      #11
                      да и това е вариант

                      Коментар


                        #12
                        Лесно може да се разбере от двигателя ли е или от вала нататък със серия от опити, когато започне да стърже, но колегата не е активен, за да видим.

                        Коментар


                          #13
                          Airfan написа:
                          Лесно може да се разбере от двигателя ли е или от вала нататък със серия от опити, когато започне да стърже, но колегата не е активен, за да видим.
                          Колата е при майстора. Сега говорих с него и няма индикации за проблем в момента. Трябва повече време да е на ход колата за да се появи явно. За 3-ти път е това, а това триене, което ми затегна хода и ме остави на магистралата е за първи път. Явно проблемът се влошава и не зная до кога. От тези 3 пъти има още нещо, което се случи: след изстиване запалването е трудно. Пак сякаш нещо затяга при палене. Веднъж запали ли и вече си пали и върви. Заради това трудно палене ми падна акумулатора. Оказа се, че алтернатора не зарежда, но вече го смених и си е в ред.
                          Fiat Marea TD100, 1.9, 1997, седан

                          Коментар


                            #14
                            steam написа:
                            Колата е при майстора. Сега говорих с него и няма индикации за проблем в момента. Трябва повече време да е на ход колата за да се появи явно. За 3-ти път е това, а това триене, което ми затегна хода и ме остави на магистралата е за първи път. Явно проблемът се влошава и не зная до кога. От тези 3 пъти има още нещо, което се случи: след изстиване запалването е трудно. Пак сякаш нещо затяга при палене. Веднъж запали ли и вече си пали и върви. Заради това трудно палене ми падна акумулатора. Оказа се, че алтернатора не зарежда, но вече го смених и си е в ред.
                            извинявам се колега но ти двапъти едно и също не пишеш:-един път колата пали трудно когато е топла,а когато изтине няма проблем(първото ти мнение)-после колата пали трудна студена,а топла няма проблем(последното ти мнение)а сега кажи кое е вярно за да можем да хвърлим боб и да си кажем мненията
                            Bravo 1.9d 97г

                            Коментар


                              #15
                              nsn написа:
                              извинявам се колега но ти двапъти едно и също не пишеш:-един път колата пали трудно когато е топла,а когато изтине няма проблем(първото ти мнение)-после колата пали трудна студена,а топла няма проблем(последното ти мнение)а сега кажи кое е вярно за да можем да хвърлим боб и да си кажем мненията
                              Извинявам се за това подвеждане. Ще напиша подробно.1. Първи път около Великден. Върнах се от дълъг път без да се случи нищо особено. Само ми направи впечатление този допълнителен шум. На следващия ден сутринта колата не запали. Първо застърга, а след това дори не искаше да превърти. На вечерта запали трудно, а на другата сутрин като я закарах да я видят и ме отпратиха - нищо и нямаше и с палене и не беше шумна.2. След около две, три седмици колата спря да пали, но тогава акумулатора сдаде багажа и се наложи да сменя алтернатора. Тогава заредих акумулатора, защото беше на нула.3. Сега. Описах го в темата. След като спрях на магистралата, припалвах колата няколко пъти (докато изстива) - 2-3 пъти докато чакахме репатрак за периода от около час и половина и след като пристигнахме пред сервиза пак я припалих. Палеше с леко пристъргване. ... Аз предполагам, че ако я бях оставил да изстине без да я припалвам, пак щеше да се скапе запалването за по-дълго време и да ми отиде акумулатора на кино. Затова я припалих няколко пъти.Просто предполагам, че трудното палене има връзка с това. Появява се след повече каране особено в жега.
                              Fiat Marea TD100, 1.9, 1997, седан

                              Коментар

                              Working...
                              X