Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мнения за Fiat Punto 1.3 70кс MultiJet 2003-6

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Мнения за Fiat Punto 1.3 70кс MultiJet 2003-6

    Здравейте мисля да си взема фиат пунто 1.3 70кс. multijet дизел.Добър ли е двигателя, здрав, икономичен.Ако някой има или кара такава кола нека сподели мнението си.Какво трябва да гледам като купувам колата, кои са най-срещаните проблеми, скъпо ли е обслужването на тази кола и тн. Всяко мнение ще е от полза за това което ще купувам. Вече 3та тема пускам дано да уцеля колата този път.Ето снимка на въпросния модел.

    #2
    Двигателят е здрав. Върви прилично. Проблем на този двигател е веригата, разтяга се и почва да издава странни звуци и "чаткане". Усеща се като е тръгнала. Така че хубаво се заслушай как работи мотора. Понеже читавите вериги комплект са над 300лв без смяната (INA най-добре, такава е оригиналната). Евтино менте не е добре да се слага тъй като се разтяга след 10 000км и пак трябва да се сменя.ЕГР клапана също прави проблеми. Това е като цяло.

    Коментар


      #3
      Във форума срещам добри отзиви, разхода е приличен. Това ми се вижда изгодна покупка. За разлика от 1.9JTD 80hp което гори 7.5/100 със спойконо каране и без задръствания! Аз съм 1.85 висок и вътре се чувствам добре. А в доста коли, че и по-големи ме наляга някакво чувство за теснотия и не ми е комфортно, въпреки, че не ми опират краката в таблото, просто усещане. Пространството за пътниците отзад е зле, но това няма как да стои по друг начин предвид в кой клас е колата. Да знаеш, че возията е като на картинг - няма такава. Иначе товарното пространство е прилично с паднали задни седалки. Обслужването на ходовата част не е скъпо, напълно прилични цени имат частите. Не се троши много лесно, прави се през 30-40 хиляди каране и то в София, през дупки и павета.
      1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

      Коментар


        #4
        Разхода е нисък, може да се позасили моторчето, но трябва да е някой, който е наясно с Марелито.Жалко, че няма 1.3 90к.с. на това купе.
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #5
          super8 написа:
          Проблем на този двигател е веригата, разтяга се и почва да издава странни звуци и "чаткане". ЕГР клапана също прави проблеми.
          Тази верига оригиналната INA колко време издържа и на колко хил. км се сменя. ЕГР може ли да се ограничи софтуерно и да се затапи?

          Коментар


            #6
            150000 до 160000 км макс. После се къса и чупи кобилици и троши повдигачи. Говоря за автомобили на реални километри 5-6 годишни най-много купувани нови. ЕГР може да се затапи, но е на много кофти нясто. И светва чека при неизправен ЕГР.

            Коментар


              #7
              И аз бях тръгнал за такова но за съжаление екземплярите които гледах бяха много измъчени и убити от каране,въпреки че по табло са на 130-150000 .Оказа се че избора е много малък и в крайна сметка взех ц3 1,4хди, добър мотор но много измислена кола(жената да се оправя)
              FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

              Коментар


                #8
                super8 написа:
                150000 до 160000 км макс. После се къса и чупи кобилици и троши повдигачи. Говоря за автомобили на реални километри 5-6 годишни най-много купувани нови. ЕГР може да се затапи, но е на много кофти нясто. И светва чека при неизправен ЕГР.
                Колега не съм съгласен с теб.Първо ЕГР-а му се вади буксата и се елиминира, не е необходимо нищо да се затапва. На диагностика записва грешка в него, но чека НЕ светва.За веригата - мойта е сменяна на 200 000 сега е на 263 000 и проблеми няма.Мотора е адски здрав и много икономичен.
                http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                FIAT БРАВО 1.2 16v
                ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                Коментар


                  #9
                  infineon написа:
                  Колега не съм съгласен с теб.Първо ЕГР-а му се вади буксата и се елиминира, не е необходимо нищо да се затапва.
                  Айде пак да те контрирам ЕГР е клапа, която пропуска изгорели газове.Да приемем, че има само 2 положения - отворена и затворена.Дърпайки буксата ти спираш управлението на клапана и си мислиш, че той е останал в затворено положение.Питам аз тогава, какво правим ако положението е такова:http://home.comcast.net/~junk9989/pw...4x768%29.jpgи клапата остава в полузатворено положение ?
                  F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                  Коментар


                    #10
                    Или по-лошия вариант. Дупка в пластмасовият всмукателен колектор Имаме 2 такива. Ако се сетя ще ги снимам. Колега infineon с откачане на буксата нищо не правиш, ако е блокирал в някакво полуотворено положение. Не им знам стратегиите за лампата за грешка при неработещ ЕГР. На Добло със сигурност светва. Има няколко марелита на тоя двигател така че може ако е по-стара версия да не светва чека. Иначе е перфектен двигателя. Аз лично бих си взел такъв на някое Гранде Пунто примерно.ПП. 200 000км да изкара веригата си е чист късмет

                    Коментар


                      #11
                      мар

                      super8 написа:
                      Има няколко марелита на тоя двигател така че може ако е по-стара версия да не светва чека.
                      Какво е марелита?

                      Коментар


                        #12
                        emzo написа:
                        infineon написа:
                        Колега не съм съгласен с теб.Първо ЕГР-а му се вади буксата и се елиминира, не е необходимо нищо да се затапва.
                        Айде пак да те контрирам ЕГР е клапа, която пропуска изгорели газове.Да приемем, че има само 2 положения - отворена и затворена.Дърпайки буксата ти спираш управлението на клапана и си мислиш, че той е останал в затворено положение.Питам аз тогава, какво правим ако положението е такова:http://home.comcast.net/~junk9989/pw...4x768%29.jpgи клапата остава в полузатворено положение ?
                        Преди да му откача буксата, свалих самия клапан, държи се на 3 болтчета.От бобината на клапан излиза едно стърчащо като шип когато му се подаде напрежение.Самия клапан който е под бобината има една пружина дето го връща и съм го проверил че си се връща до най горе, демек затворено положение.И при това положение не видях смисъл да се мъча да го отварям да му слагам ламаринки.На Marelli 6JF (2003-2004) гарантирам че чека не светва като се откачи буксата. На по новите както каза колегата явно светва.
                        http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                        Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                        FIAT БРАВО 1.2 16v
                        ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                        FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                        Коментар


                          #13
                          ЕГР клапана какви проблеми прави и ако се откачи буксата (вакум или електричен) ще се затвори ли напълно? И защо тази верига се разтяга след няколко хиляди км.?

                          Коментар


                            #14
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #15
                              cancro написа:
                              ЕГР клапана какви проблеми прави и ако се откачи буксата (вакум или електричен) ще се затвори ли напълно? И защо тази верига се разтяга след няколко хиляди км.?
                              Не се разтяга след няколко хиляди, а след като и изтече експлоатационния ресурс от около 200 000 кмПо данни на Фиат мисля че препоръчваха смяна между 180 000- 200 000 километра заедно с обтегача и успокоителя.Самата верига не е толкова скъпа, но смяната е кофти много неща се разглабят - втори път не бих се наел да го правя.За ЕГР клапана колегите казаха - ако не е клеясал ще се затвори. Сам по себе си ЕГР проблеми не прави- проблемите идват когато не се затваря- колата почва да пуши по малко обикновено.
                              http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                              Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                              FIAT БРАВО 1.2 16v
                              ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                              FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                              Коментар

                              Working...
                              X