Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

1,9 JTD Придърпване на високи обороти и загуба на мощност

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    1,9 JTD Придърпване на високи обороти и загуба на мощност

    Здравейте колеги , от доста време колата ми не иска да върви както трябва , обаче нямай свободно време да се занимавам с нея . Сега обаче май и е дошло времето ...Ситуацията е следната :1.Колата не върви колкото преди ... в порядъка от 2200 до 3200 оборота си върви нормално както си беше , когато я купих (като се има впредвид софтуерната грешка м/у 2600 и 2800 ) , но когато премине 3300 забива муцуна и нещо не и достига (даже на 5-а няма сила да преодолее челното съпротивление на въздушната струя и повече от 3300 няма сили да вдигне , а тогава се движи с едва 150 км. , което е далеч от максимума на този двигател )2.На 3-та и 4-та скорост придърпва много осезаемо около 3200 до 3400 оборота (има го и на другите предавки , но там е по-слабо) 3. Вакуумчето което отваря ЕГР клапана си работи , а колата не изпушва колкото и газ да и давам , което ме навежда на мисълта , че може клапана да е заял и постоянно да връща част от изгорелите газове за доизгаряне (ама няма пари за нов ЕГР , така че някой знае ли как се чисти) . Няма разлика във вървенето когато вакуума към ЕГР-а е откаче и когато е закачен , което ме наведе на по-горната мисъл Дайде насока , накъде да тръгна ... Утре вечер мисля да чистя дебитомера , а после ако не се оправи ще трябва да свалям и турбото и интеркулера за чистене (което ще направя дори и да се оправи де , ама туй е друга тема )П.П. Предварително се извинявам за новата тема , обаче не намерих друга , в която да са описани моите симптоми , всички други имат такова придърпване на доста по-ниски обороти , и там се дължи на ЕГР-а , когато той е електронен , а моя видимо е вакуумен.
    '99 Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105 h.p.




    #2
    Аз да питам,сменян ли е ангренажния ремък и къде?

    Коментар


      #3
      Ангренажа е сменян преди 27-28 000 км. и тогава колата си работеше добре , така че го изключвам като вариант .
      '99 Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105 h.p.



      Коментар


        #4
        затапваш егр-а с ламаринки и откачваш буксата на дебитомера
        Bravo 1.9d 97г

        Коментар


          #5
          ЕГР се разбира лесно дали е заял отворен, като се изчака стрелката за температурата на таблото да тръгне нагоре. Тогава се пипа тръбата на ЕГР-системата в горната и част (където влиза в смукателния колектор). Трябва да е студена. Може да се провери още веднъж, когато стрелката почти застане хоризонтално. Тръбата трябва да е студена или съвсем леко топла, от околната температура на двигателя. В никакъв случай не трябва да е топла/гореща. Преди това се откача малкото маркуче, което е на механичния клапан. Щом има съмнение - пипай там с ръкавици или парцал, да не си оставиш кожата по тая тръба. След това следваш и съвета на колегата nsn. Не чисти дебитомера, преди да си тествал с откачена букса, защото може да е наред, но да го "предОбриш", а не е никак еевтин.

          Коментар


            #6
            А с риск да се изложа може ли да попитам как се затапва ЕГР-а с ламаринки и какво трябва да се случи , след като го затапя и откача буксата на дебитомера
            '99 Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105 h.p.



            Коментар


              #7
              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=32945 мисля, че става дума за това
              Alfa Romeo 147 1.9JTD 16v

              Коментар


                #8
                Благодаря колега , ако не днес то още утре ще ида да купя една каменичка за да си направя и аз една тапичка ... Сега остана и въпросът какво трябва да се случи , когато откача буксата на дебитомера (на 1,8 бензин съм сигурен , че изгасва моментално ) ама на JTD к’во трябва да се случи И какво означава ако не се случи
                '99 Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105 h.p.



                Коментар


                  #9
                  JTD просто ще гори като ЗИЛ с откачен дебитомер - от личен опит. :D Иначе си върви колата.
                  1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                  Коментар


                    #10
                    Откачи дебитомера и покарай така, и ще кажеш дали колата се е "оправила".

                    Коментар


                      #11
                      Tempras написа:
                      JTD просто ще гори като ЗИЛ с откачен дебитомер - от личен опит. :D Иначе си върви колата.
                      не съм съгласен с теб-при мене за 60000км с откачен дебитомер разлика в разхода НЯМАШЕ и естествено нямаше нужда от покупката на дебитомер но и аз да слушам че много горела и трябвало читав дебитомер
                      Bravo 1.9d 97г

                      Коментар


                        #12
                        Колега, и аз го имах тоя проблем. Що не провериш и маркуча на турбото дали ти е здрав, щото при мен се беше спукал и нямаше грам силица горката след 2000 оборота.
                        Alfa Romeo 147 1.9JTDm 8v
                        ex-Fiat Stilo 1.9JTD
                        ex-Fiat Bravo 1.9JTD

                        Коментар


                          #13
                          Запуших ЕГР-а преди около 2 седмици и нямаше никакъв ефект , но вчера махнах буксата на дебитомера и почти веднага ми направи впечатление , че колата започна да изпушва , когато и дам рязко газ (и май почна да върви с една идея повече , но за това трябва да покарам още малко , понеже на компа му трябва време) .... след като почна да изпушва при рязко подаване на газ стигнах до извода , че преди не е вървяла поради прекалено богата на кислород смес (именно затова и не се виждаше да пуши , понеже нали когато има много О2 , колато пуши светло сиво към бяло ) ==> ТРЯБВА ДА СИ КУПЯ НОВ ДЕБИТОМЕР
                          '99 Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105 h.p.



                          Коментар


                            #14
                            PeacemakeR написа:
                            но за това трябва да покарам още малко , понеже на компа му трябва време
                            Вярвай си.При този мотор до 0.5л разлика с и без дебитомер.Лог на налягането на турбото.
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #15
                              Колега , нещо не те разбрах Аз имах впредвид , че дебитомерът е мерил грешно и поради това компа е подавал по - малко гориво , което води до преобогатена на кислород горивна смес и следователно загуба на мощност . (това е по мои тълкувания , не е технически обоснувано )
                              '99 Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105 h.p.



                              Коментар

                              Working...
                              X