Здравейте колеги , от доста време колата ми не иска да върви както трябва , обаче нямай свободно време да се занимавам с нея . Сега обаче май и е дошло времето ...Ситуацията е следната :1.Колата не върви колкото преди ... в порядъка от 2200 до 3200 оборота си върви нормално както си беше , когато я купих (като се има впредвид софтуерната грешка м/у 2600 и 2800 ) , но когато премине 3300 забива муцуна и нещо не и достига (даже на 5-а няма сила да преодолее челното съпротивление на въздушната струя и повече от 3300 няма сили да вдигне , а тогава се движи с едва 150 км. , което е далеч от максимума на този двигател )2.На 3-та и 4-та скорост придърпва много осезаемо около 3200 до 3400 оборота (има го и на другите предавки , но там е по-слабо) 3. Вакуумчето което отваря ЕГР клапана си работи , а колата не изпушва колкото и газ да и давам , което ме навежда на мисълта , че може клапана да е заял и постоянно да връща част от изгорелите газове за доизгаряне (ама няма пари за нов ЕГР , така че някой знае ли как се чисти) . Няма разлика във вървенето когато вакуума към ЕГР-а е откаче и когато е закачен , което ме наведе на по-горната мисъл Дайде насока , накъде да тръгна ... Утре вечер мисля да чистя дебитомера , а после ако не се оправи ще трябва да свалям и турбото и интеркулера за чистене (което ще направя дори и да се оправи де , ама туй е друга тема )П.П. Предварително се извинявам за новата тема , обаче не намерих друга , в която да са описани моите симптоми , всички други имат такова придърпване на доста по-ниски обороти , и там се дължи на ЕГР-а , когато той е електронен , а моя видимо е вакуумен.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
1,9 JTD Придърпване на високи обороти и загуба на мощност
Collapse
X
-
ЕГР се разбира лесно дали е заял отворен, като се изчака стрелката за температурата на таблото да тръгне нагоре. Тогава се пипа тръбата на ЕГР-системата в горната и част (където влиза в смукателния колектор). Трябва да е студена. Може да се провери още веднъж, когато стрелката почти застане хоризонтално. Тръбата трябва да е студена или съвсем леко топла, от околната температура на двигателя. В никакъв случай не трябва да е топла/гореща. Преди това се откача малкото маркуче, което е на механичния клапан. Щом има съмнение - пипай там с ръкавици или парцал, да не си оставиш кожата по тая тръба. След това следваш и съвета на колегата nsn. Не чисти дебитомера, преди да си тествал с откачена букса, защото може да е наред, но да го "предОбриш", а не е никак еевтин.
Коментар
-
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=32945 мисля, че става дума за товаAlfa Romeo 147 1.9JTD 16v
Коментар
-
Благодаря колега , ако не днес то още утре ще ида да купя една каменичка за да си направя и аз една тапичка ... Сега остана и въпросът какво трябва да се случи , когато откача буксата на дебитомера (на 1,8 бензин съм сигурен , че изгасва моментално ) ама на JTD к’во трябва да се случи И какво означава ако не се случи
Коментар
-
Tempras написа:JTD просто ще гори като ЗИЛ с откачен дебитомер - от личен опит. :D Иначе си върви колата.Bravo 1.9d 97г
Коментар
-
Запуших ЕГР-а преди около 2 седмици и нямаше никакъв ефект , но вчера махнах буксата на дебитомера и почти веднага ми направи впечатление , че колата започна да изпушва , когато и дам рязко газ (и май почна да върви с една идея повече , но за това трябва да покарам още малко , понеже на компа му трябва време) .... след като почна да изпушва при рязко подаване на газ стигнах до извода , че преди не е вървяла поради прекалено богата на кислород смес (именно затова и не се виждаше да пуши , понеже нали когато има много О2 , колато пуши светло сиво към бяло ) ==> ТРЯБВА ДА СИ КУПЯ НОВ ДЕБИТОМЕР
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар