Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат Пунто 1.9D 2000г. най-подходяща механична помпа

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Здравейте. И аз имам подобен проблем. Ще се надявам някой да ми помогне. Колата е Фиат Пунто 2000г. , мотора 1,9 Д, 60 коня. Краткото описание е, че лятото, когато е гореща след гасене не иска да пали. Зимата - ДА пали ???? Сега дългото обяснение : Ще започна по - отдалеко , защото може да се окаже , че има значение. Зимата януари 2012г. / беше снежен месец, но не много студен/ напълних резервоара на проблемната кола до горе, с добра нафта. Понеже има две коли и другата е фиат пунто 1,9, но с JTD мотора, и нея я напълних до горе със същата нафта. Обаче имах читави зимни гуми само на JTD-то и карах нея цялата зима . Имаше след снеговалежите януари минусови темп. до 20 градуса през февруари. Пунтото 1,9Д дори не го припалвах / просто я бях оставил на паркинга без акумулатор 3 месеца /. Държа да отбележа , че пунтото 1,9Д пали от четвърт, колкото по-студено толкова по-лесно пали, докато JTD-то зимата от втория път, а лятото нормално. Дойде март към края и се стопли. Отивам да запаля стоялата в отпуск дизеларка като очаквам само като и покажа ключа и да затрака от радост. Да ама не. След няколко опита да запаля и като видях, че не иска запалих другата и с кабели и давам ток , че да не "падне" акумулатора. Така и не успях него ден да я запаля. Не съм я дърпал, защото не съм фен да се дърпа дизел/ макар сега да го правя два- три пъти седмично / . След споделяне на проблема с колеги, знаете всеки дава мнение реших да уважа това, което ме накара да проверя дали има гориво до дюзите. На първия удобен разхлабих щуцера на металната тръбичка и завъртях. Според мен се оля нормално и реших да затегна гайката. Колата пак не иска да запали. Казаха ми : това , че има оливане там нищо не значи : сменяй горивен филтър. Купувам, сменям и почвам да въртя. След много въртене колата запали, но с ужасно тракане и черен дим, при което я изгасих и сметнах, че съм прехвърлил някой зъб на ремъка. Метнах и ласото и на сервиза до нас. След ремонта се оказа скъсана шпонка на едното зъбно колело, която се вклинва в метала на стани и така двигателя е като прескочил зъби. За щастие се разминах само с ремък и з. колело. Нямаше поражения по клапани и т.н. Взимам си колата карам си и всичко е ОК, докато само месец по-късно почна да пали трудно. Както споменах тя пали от четвърт и понеже е със стар акумулатор го отдахох на него. Почнах редовно да я пали с кабели от другата кола. Писна ми и отидох да купя нов. Сложих го и колата не запали. И тогава поставих началото на диагнозата : лятото не иска да пали. На сутринта реших да пробвам пак. Колата запали от четвътр сякаш нищо не се е случвало. Карам си я и т.н. Само дни по късно се появи следващата добавка към проблема. Сутрин обикновенно пали, но покараш ли 15 мин градско в София и ако я изгася няма да запали. Пробвал съм след като е загряла да я изгася и веднага да опитам да запаля и тя пали, но стои ли 3-4 мин и опиташ не пали. Сега нещо много интересно за мен : всеки е минал през това да върти и мотора не пали , обикновено е едно плавно и равномерно виене и всеки си вика я гориво няма , я свещи не пускат искра/ за бензините/ и т.н. При мен обаче е едно чувство на разглобяне на мотора и колата , такова тресене и тракане, че аз само като усетя и спирам да въртя стартера. Та докарах я до там че спрях да я карам, защото точно тогава смених работата и нямах никакво време за проблемите ми с нея, а и все пак има още една кола. Четох тук-таме включително и тук и всички говорят за датчик на колянов вал, но от прочетеното разбрах, че едва ли имам този проблем, защото моята кола в движение не гасне / държа да отбележа запали ли работи като часовник/. Продължавам нататък : есента реших че трябва да я правя и отидох на майстор. Деня го помня като днешния. Средата на Септември 2012 с много слънце и жега. Колата карана повече от час по задръствания и си викам : Сега отивам при майстора и на място му показвам проблема. Обяснявам му проблема той закача компа. Отчита някакви грешки едни ги изчиства други или май само една каза, че не можела да се чисти. Казва всички параметри са в норма. Диагнозата му е да сложи емулатор на температурна информация т.е. да лъже колата винаги, че е зима и щом зимата паля без проблеми това е решението / това около 100лв/ . Остана само уговорката да му звънна след 2 дена да проверял може ли на моя компютър да стане. И тук най интересното : стигаме до момента да му покажа как колата не пали. Гася чакаме 3-4 мин. Тя пали от четвърт, и така около 30-40 мин с палене и гасене, тя не показа проблема за който отидох. Платих си и се прибрах и до май месец тази година колата си я карам редовно без проблеми. Да се върна за майстора - Чух се тогава с него, каза че може да направи това нещо и се разбрахме след 5 дни да отида, тогава имал свободен ден. Аз така и не отидох , защото колата след като той я преслуша спря да прави проблема независимо, че септември беше топъл. Както казах до миналия месец. Стопли се при това доста и аз останах на един паркинг за около час докато колата изстине, запали и се прибера. Сега процедирам така : сутрин обикновено пали от раз, ако не запали не я мъча качвам се на другата и си върша работата. Ако запали и трябва да спра някъде за 5-6 мин не я гася, а с другия ключ я заключвам..голям смях хахаха....и после продължавам. На всеки му е ясно че това не е решението още повече , че на тази кола не може да се разчита , а другата вече не е постоянно при мен , защото баща ми я кара от време на време. Сега да споделя за всички експерименти, които съм правил в опити да я запаля било то гореща или студена. Първи вариант смятам, че помпата дърпа въздух / и той ми е все още най вероятен/ . Имам следното предположение, както казах зимата напълних резервоара до горе, нафтата беше с Т над 5 градуса, защото беше в туба в мазето. С пълен почти до капачката резервоар тя седя 3 месеца с Т от време на време -15. и предполагам, че от свиването на горивото, всичкото гориво в ГНП тръбопроводи и т.н. се е върнало в рез. Ще кажете, че има клапан , а аз мисля че се е прецакал той от създалото се подналягане. Миналата година разглобих под задната седалка входа към рез. за да видя дали има помпа подкачваща, както JTD -то, ама има само подготовката на кабелите . Просто имах съвети от тук там да сложа, както на рената има една гумена топка за ръчно подкачване на гориво и да си обезвъздуша системата. Не съм го правил защото не намирам логика сутрин да запаля да измина ако се наложи 300км. и системата ми да е с въздух. Да спра и след 10 мин вече не мога да запаля. Сега е време да кажа, че в 50% от случайте ми помага да запаля като разкача кабелите на свещите/ говоря за горещ мотор/. И от там Следващата идея, че помпата ми е износена. При този вариант ми казаха едни 700лв., което ми се вижда много като знаем цената на цялата кола и никой не дава 100% гаранция, че това ми е проблема. Какво реших аз явно няма да намеря кой да ми я оправи колата, я да и сипя олио, което е гъсто и да може помпата малко да й помогна да работи нормално. Колата работи, пали сутрин - не винаги, онзи ден я дърпах и запали след около 50 метра.Което ме кара да споделя следния случай : отивам да взема едни материали колата след натоварването не запали , ядосах се много и баща ми идва с другата да ме прибира, закачам я и за първи път я дърпах, за да я запаля - ЗАПАЛИ СЛЕД ПОВЕЧЕ ОТ ПОЛОВИН КИЛОМЕТЪР ДЪРПАНЕ НА СКОРОСТ. Защо пиша чак сега... защото снощи ми направи поредния номер.. за първи път ми изгасна в движение, но въпреки това не мисля че е датчик колянов вал. Предположението ми сега пак е за въздух: нивото на горивото беше малко преди да светне лампата...придърпа придърпа и изгасна ,късмет че това стана на една пряка от нас. Мятам ласото и почвам родео на една пуста улица, не иска да запали. Така 5-6 пъти проби като всеки път откачам и закачам маркучите към ГНП-то , защото това е другото, което помага при палене на студено и топло...чува се едно всмукване на въздух към помпата ,което е обратно на моите очаквания и логика, но после колата пали. Та припалва с дърпане и докато слезна да откача въжето гасне ..така 2 пъти.... викам си симптом все едно няма гориво, а съм сигурен, че измерващата система е наред. Въпреки това отивам до бензиностация и сипах 5л нафта...просто нямах олио под ръка...и колата запали пак с дърпане но не изгасна вече...прибрах я...днес сутринта пак паля от четвърт.... дори и гореща...днес е по студено вярно...ще кажете нямал си гориво в резервоара.... не имах... просто сега ровя в нета по предположение че ГНП- смуче въздух от резервоар когато е с ниво под 10 литра.... търся снимки на поплавъка и всички маркучи в резервоара. Смятам че на тази височина на горивото около 10л. има снадка на горивопроводите, но не се захващам да го разглобявам, че е голяма мъка когато нямаш специален инструмент за гърловината от задната седалка. На края нещата са като при доктор Хаус ...Сигуно имам проблем и с електрониката на помпата и с херметичноста на горивната система и т.н......А и да кажа още нещо важно лампата показваща работата на ГНП- това лято вече започна да свети когато я запаля с дърпане....затова мисля че смуче въздух... просто докато дойде горивото компа отчита липса на гориво.... посля колата пали...лампата продължава да свети... аз си я карам...посля галя ..пак паля ..тя вече не свети и пак ч карам...А БЕ КАКТО РАЗБРАХТЕ ГОЛЕМИ МЪКИ....
    Не ми е проблем, че в България евтиното е некачествено. Проблем ми е, че и скъпото в повечето случаи е такова!!!

    Коментар


      #17
      Цилиндърчето и буталцето на помпата са износени.

      Коментар


        #18
        Ventzi212 написа:
        Цилиндърчето и буталцето на помпата са износени.
        Работя и по тази версия като минах на олио 1:1 с нафта.... лично смятам , че проблемите намаляха, но да бъда честен последната седмица времето е хладно, а тя обича да пали на хладно.
        Не ми е проблем, че в България евтиното е некачествено. Проблем ми е, че и скъпото в повечето случаи е такова!!!

        Коментар


          #19
          Ами обича да пали на хладно понеже хлабината тогава е по-малка.Корпусът на помпата загрява,цилиндърчето също,а буталцето вътре не толкова.Тъй че трябва да и обясниш.С олио обаче недей тъй като може да ти се скапе и останалата част на помпата.

          Коментар


            #20
            Здравей. Може ли малко повече инфо за това, какво друго би се развалило на помпата, че на олио ми е много добре. Да си знам какво ме чака.
            Не ми е проблем, че в България евтиното е некачествено. Проблем ми е, че и скъпото в повечето случаи е такова!!!

            Коментар


              #21
              Въпросното Пунто 1.9Д 60 коня с предкамерно впръскване лие?Помпата разпределителна ли е?Поради това че олиото е гъсто,особено при незагрят двигател,задвижващите и регулиращите детайли на помпата се товарят повече отколкото са предвидени да се товарят;същото се отнася и за ремъка-току виж е прескочил някой друг зъб,макар да е малко вероятно.Тези помпи,разпределителните,не ги знам как точно работят,но трябва да се проврят всички детайли на помпата при нейния ремонт преди тя да се сглоби.

              Коментар


                #22
                Re: Фиат Пунто 1.9D 2000г. най-подходяща механична помпа

                fqlc0n3 написа:
                Здравейте. Наложи се в крайна сметка да се смени ГНП Лукас, със механична такава, но не съм сигурен от кои модели може да се вземе механична помпа, за да се сложи на 1.9D мотора? Също трябва ли допълнителен фланец? Няма аз да извършвам ремонта, но е добре да знам. Благодаря много!
                Ако се сменя помпата тя трябва да бъде от двигател с същия въртящ момент,по възможност и същата кубатура.

                Коментар


                  #23
                  Здравейте. В моя случай се оказа механичен проблем. Няма налягане при дюзите. Ще видя дали е изгодно да се поправя помпата или пак се минава на варианта, на подмяна с механична.

                  Коментар


                    #24
                    Как върви ремонта с колата ?

                    Коментар

                    Working...
                    X