Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвет за смяна на ролка на пистов ремък!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Съвет за смяна на ролка на пистов ремък!

    Привет, Колеги! :D Предстои ми да сменям ролка и ремък /пистов/ който върти помпа и генератор.Но, проблема е твърде тясното постранство дето се намира ролката, и от огледа ,стигнах до извода, че без откачване на тампона на двигателя,няма да мога да я сменя.Моля ако някой е сменял , да сподели как е подходил.Моля, Колеги които карат ,или са сменя ли ролка на този модел Фиат, да вземат отношение.Колата е Фиат Палио комби с 1,7тд мотор!- Благодаря, за вниманието!
    Прикачени файлове
    Fiat palio 1.7td

    #2
    Пробвай за начало да свалиш гумата и пластмасовия подкалник и може и да успееш да бръкнеш
    Fiat Bravo JTD '99

    Коментар


      #3
      jenti написа:
      Пробвай за начало да свалиш гумата и пластмасовия подкалник и може и да успееш да бръкнеш
      Точно оттам направих огледа/проверка на двете ролки и двата ремъка.Причината да правя проверката, е странния шум като грумолене на разбит лагер, и тогава го хванах че тоя лагер е заминал, направо клопа като го разклатих с ръка.Другия който се върти на хидравлика , е добре ,там няма луфтове,Но тоя дето е на широкия , направо играе по оста.И от това играене и ремъка почнал да се разпада от вътрешната страна,имам предвид профилните клинчета.
      Fiat palio 1.7td

      Коментар


        #4
        Аз свалям всички кори които ми пречат от доло, после подпирам двигателя с крик и свалям долния тампон, тогава с ключ 15може да свалиш ремака.
        Fiat Palio Weekend JTD80

        Коментар


          #5
          Тампона се маха заради ремъка на климатика.Всичко друго си става нормално.Пробва ли с лула?
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #6
            milko05 написа:
            Аз свалям всички кори които ми пречат от доло, после подпирам двигателя с крик и свалям долния тампон, тогава с ключ 15може да свалиш ремака.
            Лесно ли се откача тампона, и ключ 15 за кухия болт на ролката ли ще трябва.
            Fiat palio 1.7td

            Коментар


              #7
              BO написа:
              Тампона се маха заради ремъка на климатика.Всичко друго си става нормално.Пробва ли с лула?
              ВО, какво общо има тук ремъка на климатика, като той сваля без да олабвам обтяжната ролка . Когато братчеда ми сменва ангренажа преди две години,помня че свали така ремъка,без да отхлабва от обтегача.Дори и пистовия дето върти помпа и генаратор го свали директно от шайба от коляновия вал. като зора бе свалянето на обтяжната ролка на ангренажа.Без малко тогава щяхме да откачаме тампона дето държи двигателя към рамата, но се сети за друг начин, а той е да го свали заедно, с незнам как да го нареча, втулков болт, или болт от двете страни с резба ,като по средата е без резба, точно там влиза /ляга/вътрешния диаметър на обтяжната ролка.Но тогава не сменихме тая ролка на пистовия, защото тогава ми каза че колата е обслужвана и може да се карат още.Дори ролката отклоняваща на ангренаж, и нея я оставихме, защото бе в перфектно състояние, само ремък смених , защото така и така бяхме я разковачили.
              Fiat palio 1.7td

              Коментар


                #8
                Ми мойто не е като при теб но общото е липсата на място.При мене може да влезе само ключ няма място за друго.Тампона се сваля лесно ,но първо подпираш двигателя с крик така че да можеш да си нагласяш височината му,надигаш двигателя леко така че да освободиш тампна от напрежение и тогава развиваш болтовете.После как и с какво се действа при теб незнам,аз коментирах мойта.
                Fiat Palio Weekend JTD80

                Коментар


                  #9
                  milko05 написа:
                  Ми мойто не е като при теб но общото е липсата на място.При мене може да влезе само ключ няма място за друго.Тампона се сваля лесно ,но първо подпираш двигателя с крик така че да можеш да си нагласяш височината му,надигаш двигателя леко така че да освободиш тампна от напрежение и тогава развиваш болтовете.После как и с какво се действа при теб незнам,аз коментирах мойта.
                  Благодаря! :D Май нататък отиват нещата, без откачване няма стане.Смятам в събота да правя операцията с един колега от работа,има гараж с канал,но най-важното,е че има инструменти всякакви,който като стойност в левове, били от порядъка на 800лв. Е живот здраве , ако нещо той не е ангажиран, ще правим гимнастиката,пък таман ще видя тия иструменчета за 800 кинта,които ги е купувал от Англия, докат е бачкал там осем годинки.......
                  Fiat palio 1.7td

                  Коментар


                    #10
                    Колега щом си сигурен за ролката-смени я,но не забравяй да провериш и ремъка,че и на мене скоро ми свиреше уж ролката,а се оказа че е пистовия ремък.Успех
                    STILO-2003-115 HP-JTD Power
                    Преди ФИАТ БРАВА TD 75-98г.

                    Коментар


                      #11
                      И така Колеги, смених въпросната ролка и ремък, без да откачвам от тампона двигателя. На снимката дето съм оградил, развих двата болта с шестотен 6-ца с сферична глава, и свалих планката заедно с ролката, но преди това естествено откачих ремъка на климатика ,за да мога да сваля пистовия ремък.Процедурата ми отне някъде към час и тридесет минути най-много, като 20 минути оглеждахме,и омувахме как да го свалим. :D Не знам как е при другите модели на Фиат, но определено всичко е така наблъскано, че за да стигнеш до дадена част,трябва да се подхожда с финест и СПОКОЙСТВИЕ и най-вече с подходящи инструменти.За съжаление снимки не можах да направя, поради цапаницата до лакти, но мисля че това е достатъчно от снимката от EPER-а, със синьо съм оградил въпросната планка и двата болта.Така, планката заедно ролката я извадих между носача и двигателя, а ремъка от горе, монтажа стана, по реда ,както я разглобих..... :D
                      Прикачени файлове
                      Fiat palio 1.7td

                      Коментар

                      Working...
                      X