Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Двигателят на Браво JTD 105 стана по-шумен, защо?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Двигателят на Браво JTD 105 стана по-шумен, защо?

    здравейте, от около година съм горд собственик на Fiat Bravo GT JTD105, досто дълго търсих перфектната и мисля че оцелих (е и цената си отговаря на качеството) Всичко по колата работи перфектно, уникален външен вид, минах около 30000 км и нищо не съм пипал по нея (освен консумативи), много съм доволен от покупката си. Двигателя работеше перфектно, като бензинов... от извесно време се усили осезаемо звука на двигателя, та въпроса ми е може ли да изгуби центровка? Компютъра не отчита грешки... Колата вървеше много добре- 190км/h ги подържа със 4 души, багаж и на климатик, скоро не съм я пробвал но мисля че разлика във вървежа няма! Предварително благодаря за отговорите.Редактирано заглавие.Прочети правилата на форума!Модераторски екип на fiat-bg.org
    __________________________________________________ ___

    #2
    Виж си демпферната шайба.

    Коментар


      #3
      Колега обясни по добре в какво се изразява увеличената шумност.Причините могат да са много,като се започне от пуловете на клапаните та се стигне до шайбата на коляновия вал,както е писал по горе колегата.Момента на впръскване се контролира постоянно от компа и щом колата върви добре и не ти дава индикаций на таблото ,проблеми с него нямаш.Ако датчиците от които компа определя момента дават по различна стойност може да е малко по шумен двигателя,но това не е проблем ако няма механични увреждания по него.
      Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

      Коментар


        #4
        благодарq за подробното обqснение, днес свалих кората отдолу и проверих шайбата на вала- шума не е от там, махнах и пласмасата над двигателя и при работещ двигател мисля 4е звука е от клапаните. някакви предложения? благодаря предварително
        __________________________________________________ ___

        Коментар


          #5
          има и някакво странно забиване на 2800 оборота , но то не е от сега!
          __________________________________________________ ___

          Коментар


            #6
            stefko69 написа:
            има и някакво странно забиване на 2800 оборота , но то не е от сега!
            То си е фабричен бъг в софтуера, оправя се с кадърно ремапване. Чети форума, че за тоя двигател и аз не знам какво не е писано като информация.
            Steliyan's Life!
            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

            Коментар


              #7
              Закарай я за реглаж на клапаните и проверка на дюзите.
              Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

              Коментар


                #8
                Колега, на тези клапани има ли какво да им се регулира.
                FIAT Bravo JTD GT '99

                Коментар


                  #9
                  vsd написа:
                  Колега, на тези клапани има ли какво да им се регулира.
                  Влади сменят се пуловете с по-тънки или се шлайфат с колкото е необходимо
                  Bravo 1.9d 97г

                  Коментар


                    #10
                    Ясно, но "закарай я на реглаж на клапаните" ми звучи като нещо за 15 минути , а то значи си е доста работа, свързана с разкачане на ремъка, махане на разпределителния вал и т.н. Без човек да е изключил други проблеми, просто ей така да се прави ще е доста пари.Emzo беше писал, че от проблемна дюза се увеличава шума на двигателя.
                    FIAT Bravo JTD GT '99

                    Коментар


                      #11
                      Колега прочети какво съм писал,,Проверка на дюзите,,.При реглаж на клапаните не се маха разпределителния вал а се сменят пуловете.Добър монтьор за около 2 часа би се справил.Горе долу правилно ти звучи.Когато луфтът на клапаните е увеличен се слагат по дебели пулове.Размера на пуловете е през 5 стотни от милиметъра.
                      Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                      Коментар


                        #12
                        За дюзите нищо не казвам, написал съм го повече като потвърждение че евентуално може да е от тях.
                        FIAT Bravo JTD GT '99

                        Коментар


                          #13
                          FGRC написа:
                          Колега прочети какво съм писал,,Проверка на дюзите,,.При реглаж на клапаните не се маха разпределителния вал а се сменят пуловете.Добър монтьор за около 2 часа би се справил.Горе долу правилно ти звучи.Когато луфтът на клапаните е увеличен се слагат по дебели пулове.Размера на пуловете е през 5 стотни от милиметъра.
                          колега не че нещо но първо луфтът с течение на км ВИНАГИ става по-малък(понякога клапаните започват да не затварят и се губи компресията) и се слагат по-тънки пулове и второ майстора трябва да "магьосник" за да извади пуловете без да сваля вала но със свалянето му работата е пак толкова 2-3 часа
                          Bravo 1.9d 97г

                          Коментар


                            #14
                            първо как ще смениш пулове без да махнеш разпределителния вал(ФАНТАСТИКА).луфта с течение на времето става все по-малък(клапана се вкопава във леглото си)ето защо подкрепям nsn.

                            Коментар


                              #15
                              Къде слагаш пластината за да измериш клапаните,нали м/у пуловете и гърбиците на разпределителния вал.Там с течение на времето луфта дали се намаля или се увеличава.Със специален инструмент се натиска клапана и с магнит се вади пула.Зависи какъв е луфта,някъде се слагат по тънки,някъде по дебели пулове.Когато имаш износване м/у гърбицата и пула,какво намалява ли се луфта или се увеличава или пишеме без да мислиме.
                              Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                              Коментар

                              Working...
                              X