Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Вредно ли е паленето с бутане/дърпане - JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    vsd написа:
    haljscho написа:
    vsd написа:
    Като цяло, колегата с прболема е хубаво да пробва някой да го дръпне, има шанс да запали колата.
    И що пък да има по-голям шанс да запали на дърпане?!!!Ако колата върти на стартер, защо е нужно да се дърпа!!!Ако например е прецакан датчика на разпределителния вал или датчика на коляновия вал............Дали ще има по-голям шанс да запали на дърпане?!!! Преди да започне дърпането и смяната на части за по 200+лв.Една диагностика няма да навреди!
    Защото колега, стартера върти с около 200-250 оборота, а понякога и по-малко, а като я дръпенш колата, оборотите много лесно на 2-ра предавка с малка скорост могат да отидат над 500 при което помпата ще се върти с по-големи обороти и ще направи по-голямо налягане. Като сложим и факта че при колегата може помпата или регулатора да са повредени, може да се получи така че на стартер налягането в рейла да не може да се качи толкова че да пръсне хубаво дюзата, а дори и да е толкова ниско че компа изобщо да не подава сигнал да се отварят дюзите. При 500 оборота например, повредената помпа може и да успее да си направи налягане, така че да запали колата. При по-голямото налягане, дюзите също ще пръснат по-хубаво и шанса да запали се увеличава. Относно диагностиката и аз написах че е хубаво да се направи, ама да не си мислите че диагностиката сама ще ремонтира колата. Като я закачите и не видите никаква грешка какво правим. При мен е точно такава ситуацията в момента. Колата върти и не пали, а грешка няма никаква (освен за подгревни свещи). Или пък като видите грешка за високо или ниско налягане, по какъв начин това ще те насочи че проблема е в помпата, а не в регулатора или обратното. Да, има какво да се погледне като параметри, но за съжаление като гледам 3-ма или 4-ма майстори по сервизи я знаят какво да гледат, я не.Ако проблема е в датчиците на разпределителния/коляновия валове, най-вероятно няма да се отчитат обороти.
    И кво викаш ся!Кат няма никви грешки и кат запали па нищо ни са разбира ииииии така ша си викам комшията всяка сутрин да ма дърпа да запаля!!!И как установи, че помпата му е причината!Ми ако ни му работи помпата в резервоара и не качва нафта! Ти ако искаш си го дърпай на 4-та та дано направи по-голямо налягане кат развие повечко обороти и вземе че запали!
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110
    http://www.youtube.com/watch?v=eSJ-HzNWJGM
    http://vbox7.com/play:c9fd4ea6

    Коментар


      #17
      И какво точно искаш да ми кажеш с този пост и за какво се заяждаш.
      FIAT Bravo JTD GT '99

      Коментар


        #18
        Паленето с бутане/дърпане води до необратими повреди по катализатора.

        Коментар


          #19
          Airfan написа:
          Паленето с бутане/дърпане води до необратими повреди по катализатора.
          Я ми го обясни как и защо

          Коментар


            #20
            Тъй като автора на другата тема е супер отзивчив, реших да разделя темата.
            00' Bravo 105 JTD

            Коментар


              #21
              Ей хора, просто дадох един съвет с който се опитвам да предпазя колегата от проблем, а вие го обърнахте на подигравка. Колегата ако ще и от Мусала да я засили за да запали колата, все ми е тая. Аз кола в студа на бутане и дърпане не паля. Както казах всеки сам решава как да си кара колата. Сигурен съм че в нета има доста неща по въпроса, на който му е интересно да се разрови. Това за лопата и акъла беше много на място, просто едно истинско изказване на един разумен човек. ЕВАЛАЧовека който визирам е доказал себеси като механик и повярвайте ми сигурен съм че е помогнал на много колеги от форума, просто защото също е фен на италянските автомобили, а също е оправил и доста проблеми предизвикани от пишман майстори. Никога не ме е подвеждъл в съветите си и се радвам че го познавам. Пожелавам на всички дето не им палят колите докато си ги оправят да си намерят по един хубав чакмак байр че да палят от раз.
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар


                #22
                Преди няколко години при паднал акумулатор не можах да запаля Либрата на бутане Направих поне 4 опита и Ц, изкюфква, изпафква и забива нос и това е.
                Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

                Коментар


                  #23
                  D. Stanev написа:
                  Преди няколко години при паднал акумулатор не можах да запаля Либрата на бутане Направих поне 4 опита и Ц, изкюфква, изпафква и забива нос и това е.
                  колега това е друго когато акумулатора е паднал,всички знаем че за жтд-то за да запали трябва доста ток
                  Bravo 1.9d 97г

                  Коментар


                    #24
                    [quote="S_BANKOV"]Човека който визирам е доказал себеси като механик ама колега той и сега продължава да се доказва като механик с такива изказвания:като палиш на стартер всичко се задвижва от маховика(ок),а като палиш на скорост всичко се задвижва от ангренажа(сигурно скоростите взимат движението от ангренажа със зъбно колело,та въпросното прескачане/оронване на зъб да е налице)когато колата се пали с дърпане/бутане може да прескокне зъб на ремъка но трябва да те дърпат с 50км и ти да включиш на втора предавка (защото тогава имаш първоночален "удар" на коляновия вал с 3000об а на останалите:разпредилителен вал,гнп и водна помпа нямаш никакви обороти и да ги развърти и тях първоначално с високи обороти може и да стане беля)ако се прави паленето на втора предавка с 10км опастност от прескачане/изронване на зъб е същата като палиш на стартер
                    Bravo 1.9d 97г

                    Коментар


                      #25
                      специално на този мотор нищо му няма ако ще и 5км да го дърпаш

                      Коментар


                        #26
                        [quote="nsn"]
                        S_BANKOV написа:
                        Човека който визирам е доказал себеси като механик ама колега той и сега продължава да се доказва като механик с такива изказвания:като палиш на стартер всичко се задвижва от маховика(ок),а като палиш на скорост всичко се задвижва от ангренажа(сигурно скоростите взимат движението от ангренажа със зъбно колело,та въпросното прескачане/оронване на зъб да е налице)когато колата се пали с дърпане/бутане може да прескокне зъб на ремъка но трябва да те дърпат с 50км и ти да включиш на втора предавка (защото тогава имаш първоночален "удар" на коляновия вал с 3000об а на останалите:разпредилителен вал,гнп и водна помпа нямаш никакви обороти и да ги развърти и тях първоначално с високи обороти може и да стане беля)ако се прави паленето на втора предавка с 10км опастност от прескачане/изронване на зъб е същата като палиш на стартер
                        Всъщност той ме посъветва да не дърпам колата в студено време, другото е моя интерпретация на проблема, може и да греша при начина на запалване но както и да е.
                        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                        Коментар


                          #27
                          По принцип аз също не смятам,че дърпането е някакъв проблем за колата.На мен ми е прескачал зъб при въртене на стартер,а не от дърпане.
                          Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                          Коментар


                            #28
                            Теоретично - натоварването на ремъка е сила на опън в резултат от получения момент от разликата м-у ускорението м-у задвижващия вал (колянов вал) и задвижваните (ГРМ, ГНП, водна помпа и направляващи ролки) и към това трябва да се прибави и момента получен от триенето на всички тия въртеливи валове и колелета.Когато двигателя работи ускорението (образно казано промяната на оборотите отнесена към времето ) от кол.вал към ГРМ, ГНП, направл.ролки и ...... е много по-малко от случая когато двигателя е в застой, а колата в движение и рязко пускаме съединителя, за да стартираме двигателя. Образно казано от състояние на покой за съвсем по-кратко време отнесено към обратния режим (двигателя задвижва колата) двигателя се развърта.Подобен случай на натоварване на ремъка е когато примерно сбъркаме при превключване на скорост от 4 на 2 или по-лошо, но пиковото натоварване си остава при палене на скорост. И колкото по ниска е предавката на сорост.кутия толково по-голяма сила на опън в ремъка.Освен възможно скъсване на ремъка, в повечето случаи се получава прескачане на зъби или изронване. В по-употребяваните двигатели зъбите са се позаоблили и прескачането е по-лесно. Най-вероятно е прескачането да стане на най-натовареното, най-износеното и най-малкото колело - най-най често е колелото на коляновия вал.Прибавяйки че в студа ремъка е доста по твърд и маслото доста по гъсто, предпоставките за проблем според мен са налице.Е дано с това което съм написъл да разбрете за какво говоря.
                            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                            Коментар


                              #29
                              Всичко това,което си написал е точно така,но съгласи се,че на пътя когато ти рухне акумулатора и нямаш друг избор,ще трябва да се тегли,затова съм му писал да пали от 3 та на горе и плавно да пуска съединителя.,тоест с повишено внимание и плавно да става всичко.
                              Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                              Коментар


                                #30
                                FGRC написа:
                                Всичко това,което си написал е точно така,но съгласи се,че на пътя когато ти рухне акумулатора и нямаш друг избор,ще трябва да се тегли,затова съм му писал да пали от 3 та на горе и плавно да пуска съединителя.,тоест с повишено внимание и плавно да става всичко.
                                Естествено че при авариина ситуация ще се запали по този начин, говоря за системно палене по този начин цяла зима или примерно за упоство за палене при очеваден друг проблем.
                                Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                                (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                                Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                                Коментар

                                Working...
                                X