Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Вредно ли е паленето с бутане/дърпане - JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Вредно ли е паленето с бутане/дърпане - JTD

    nsn написа:
    пробвал ли си на дърпане дали пали?иначе аз съм за помпата за високо налягане,но то на диагностика ще си покаже от къде е проблема
    Абе по добре не пробвайте да я дърпате, някак си по здравословно е за ангренажа, дизел, студ и лед водят неименуеми до проблем с ремъка.
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    #2
    S_BANKOV написа:
    nsn написа:
    пробвал ли си на дърпане дали пали?иначе аз съм за помпата за високо налягане,но то на диагностика ще си покаже от къде е проблема
    Абе по добре не пробвайте да я дърпате, някак си по здравословно е за ангренажа, дизел, студ и лед водят неименуеми до проблем с ремъка.
    Нищо няма да й стане като я дръпне, това с ремъка ако ще става ще стане и на стартер като завърти. Моята нещо се прецака и от 4 дни само на дърпане пали, ремък не е скъсала.Относно мареата, най-вероятно ще излезе помпа или регулатор, ама все пак трябва да се види на диагностика. Нагревните свещи работят ли?
    FIAT Bravo JTD GT '99

    Коментар


      #3
      S_BANKOV написа:
      Абе по добре не пробвайте да я дърпате, някак си по здравословно е за ангренажа, дизел, студ и лед водят неименуеми до проблем с ремъка.
      Защо?

      Коментар


        #4
        ogi28b написа:
        S_BANKOV написа:
        Абе по добре не пробвайте да я дърпате, някак си по здравословно е за ангренажа, дизел, студ и лед водят неименуеми до проблем с ремъка.
        Защо?
        Това с дърпането е най лесния начин да прескочи зъб или да изрони ремъка, не е казано че ще стане ама се случва. най вече заради леда и сухите места който могат да следват едно след друго, като казвам лед премете че и саскрежения асфалт върши същата работа.
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #5
          Това е пълна щуротия, извинявай колега, ама е така. Същото което се върти докато си на стартер, се върти и като дърпаш колата.
          FIAT Bravo JTD GT '99

          Коментар


            #6
            vsd написа:
            Това е пълна щуротия, извинявай колега, ама е така. Същото което се върти докато си на стартер, се върти и като дърпаш колата.
            Всеки сам решава как да експлоатира колата си, това съм го научил от механик който е инж. ДВГ. При паленен а стартер, двигателя се задвижва от маховика, който си е едно голЕмо желязо дето се върти, при палне на бутане/ дърпане двигателя се задвижва от ангренажа. Кое е по здраво/ яко /стабилно, както искате го премайте.Проблема идва при самото зацепване на двигателя пускайки съединителя, особенно ако се прави на по ниска от 3-та предавка при дизела. А другата причина която също е основателна е превъртането на гумите, това също може да доведе до прескачане на ремъка.А да като си на стартер палиш без да си на скорост, а като те бутат палиш на скорост, също не е за пренебрегване.
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              #7
              Колега, как ще се движи двигателя от ангренажа :D Моля ти се, недей така. И при палене на стартер и при дърпане, двигателя се завърта от движението на маховика. Просто при дърпане заместваме движението на колелата, с въртенето на стартера. По твоята логика, като спирам на скорост и пак ще ми прескочи ремъка.Този "мит" за паленето на дизела на скорост идва заради съвсем други причини при по-старите двигатели, но при нас е все тая.Като цяло, колегата с прболема е хубаво да пробва някой да го дръпне, има шанс да запали колата.
              FIAT Bravo JTD GT '99

              Коментар


                #8
                vsd написа:
                Колега, как ще се движи двигателя от ангренажа :D Моля ти се, недей така. И при палене на стартер и при дърпане, двигателя се завърта от движението на маховика. Просто при дърпане заместваме движението на колелата, с въртенето на стартера. По твоята логика, като спирам на скорост и пак ще ми прескочи ремъка.Този "мит" за паленето на дизела на скорост идва заради съвсем други причини при по-старите двигатели, но при нас е все тая.Като цяло, колегата с прболема е хубаво да пробва някой да го дръпне, има шанс да запали колата.
                Както казах всеки сам решава как да си кара и поддържа колата. Аз и на бензинов двигател не дърпам и не бутам.
                Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                Коментар


                  #9
                  Единствено тези с автоматичен обтегач на агренажа са малко рискови и то ако я палиш на по ниска предавка от 3 скорост.Понеже ремъкът върти и ГНП ,а то оказва съпротивление от създаваното налягане на горивото затова е по рисково дърпането/заради внезапно по бързите обороти от стартера/но ако се внимава не е толкова страшно.
                  Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                  Коментар


                    #10
                    Направо пишете в "Бисери", що се мъчите? На ремъка му е съвсем през шайбите дали коляновия се развърта от стартер или от скоростната кутия през съединителя. Даже през съединителя може много, много по плавно да се развърти системата, отколкото през стартера. Помислете де, а не само "чух от един...". На тоя с чиста съвест му кажи да си изхвърли дипломата.

                    Коментар


                      #11
                      ogi28b написа:
                      Помислете де, а не само "чух от един...". На тоя с чиста съвест му кажи да си изхвърли дипломата.
                      не така бе колега той е инжинер ДВГ и дава хубави съвети-при дърпане/бутане движението(на коляно мотовилковия механизъм) се предава от ангренажаБанков направи услуга на твоя приятел като го удариш с една лопата по главата дано му дойде поне МАЛКО АКЪЛ
                      Bravo 1.9d 97г

                      Коментар


                        #12
                        vsd написа:
                        Като цяло, колегата с прболема е хубаво да пробва някой да го дръпне, има шанс да запали колата.
                        И що пък да има по-голям шанс да запали на дърпане?!!!Ако колата върти на стартер, защо е нужно да се дърпа!!!Ако например е прецакан датчика на разпределителния вал или датчика на коляновия вал............Дали ще има по-голям шанс да запали на дърпане?!!! Преди да започне дърпането и смяната на части за по 200+лв.Една диагностика няма да навреди!
                        Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110
                        http://www.youtube.com/watch?v=eSJ-HzNWJGM
                        http://vbox7.com/play:c9fd4ea6

                        Коментар


                          #13
                          [quote="haljscho"]
                          vsd написа:
                          Като цяло, колегата с прболема е хубаво да пробва някой да го дръпне, има шанс да запали колата.
                          И що пък да има по-голям шанс да запали на дърпане?!!!Ако колата върти на стартер, защо е нужно да се дърпа!!!защото ако се е прецакала помпата за високо налягане на скорост ще се завърти с по-високи обороти тоест по-високо налягане,нужно за запалване
                          Bravo 1.9d 97г

                          Коментар


                            #14
                            FGRC написа:
                            Единствено тези с автоматичен обтегач на агренажа са малко рискови и то ако я палиш на по ниска предавка от 3 скорост.Понеже ремъкът върти и ГНП ,а то оказва съпротивление от създаваното налягане на горивото затова е по рисково дърпането/заради внезапно по бързите обороти от стартера/но ако се внимава не е толкова страшно.
                            Тук малко си в грешка. ГНП на този Фиат се върти по лесно от разпределителният вал, като говорим в първият момент на развъртането.А точно авт... обте.. ще обере част от голямото напрежение което ще се получи върху ремъка.А оборотите колкото и да са високи от веднъж не би трябвало да е проблем. Проблем се получава когато ремъка е стар, има проблем по нещата които се задвижват от ремъка......Според мен това е един мит. Аз досега много пъти съм палил на дърпане, бутане...... и никога не съм имал проблем. Докато съм виждал няколко пъти смазани клапани...... от стартер

                            Коментар


                              #15
                              haljscho написа:
                              vsd написа:
                              Като цяло, колегата с прболема е хубаво да пробва някой да го дръпне, има шанс да запали колата.
                              И що пък да има по-голям шанс да запали на дърпане?!!!Ако колата върти на стартер, защо е нужно да се дърпа!!!Ако например е прецакан датчика на разпределителния вал или датчика на коляновия вал............Дали ще има по-голям шанс да запали на дърпане?!!! Преди да започне дърпането и смяната на части за по 200+лв.Една диагностика няма да навреди!
                              Защото колега, стартера върти с около 200-250 оборота, а понякога и по-малко, а като я дръпенш колата, оборотите много лесно на 2-ра предавка с малка скорост могат да отидат над 500 при което помпата ще се върти с по-големи обороти и ще направи по-голямо налягане. Като сложим и факта че при колегата може помпата или регулатора да са повредени, може да се получи така че на стартер налягането в рейла да не може да се качи толкова че да пръсне хубаво дюзата, а дори и да е толкова ниско че компа изобщо да не подава сигнал да се отварят дюзите. При 500 оборота например, повредената помпа може и да успее да си направи налягане, така че да запали колата. При по-голямото налягане, дюзите също ще пръснат по-хубаво и шанса да запали се увеличава. Относно диагностиката и аз написах че е хубаво да се направи, ама да не си мислите че диагностиката сама ще ремонтира колата. Като я закачите и не видите никаква грешка какво правим. При мен е точно такава ситуацията в момента. Колата върти и не пали, а грешка няма никаква (освен за подгревни свещи). Или пък като видите грешка за високо или ниско налягане, по какъв начин това ще те насочи че проблема е в помпата, а не в регулатора или обратното. Да, има какво да се погледне като параметри, но за съжаление като гледам 3-ма или 4-ма майстори по сервизи я знаят какво да гледат, я не.Ако проблема е в датчиците на разпределителния/коляновия валове, най-вероятно няма да се отчитат обороти.
                              FIAT Bravo JTD GT '99

                              Коментар

                              Working...
                              X