Искам да споделя с всички каращи дизелови коли,особено команреалНаскоро си купих Фиат Улисе 2.0 JTD 99г.с проблем в мотора,работеше на 3 цилиндъра.След като свалихме главата едното бутало на 1 цилиндър беше пробито и оттам духаше страшно.Лагерите ,коляновия вал и другите части на долу бяха супер запазени само на пробитото бутало бяха запекли сегментите понеже буталото се беше раздуло беше задрало малко в цилиндъра но в средата на цилиндъра.Направихме ремонт на дюзите с смяна на разпръсквачите,бутала 2 употреба и всичко друго ново-всички гарнитури,шлайфане на главата ,леглата на клапаните и леглата на дюзите,проверка на водачите измиване на детайлите и сглобяване.Всичко стана като по учебник,но много е трудно с много маркучи и скрити винчета на недостъпни места.Единствената грешка която направихме че не свалихме турбото,то се държеше само на 2 болта на генерацията,но ние сметнахме че турбото е добре нямаше видим луфт аксиален.Запалихме колата всичко ток и жица,карах го 1 месец без проблеми и без да пипа маслото в двигателя,оня ден брат ми тръгна на път към село през Петрохан и на около 120 км от софия изведнъж колата загубила мощност и нещо изсвирило и се счупило и светнала лампата на маслото.Затеглихме колата и насело имам гараж с канал,там свалихме с триста зора турбото ,първия път развихме 4 болта на турбото от колекторите без проблем ама след завиване и сега наново развиване болтовете се заоблиха и трябваше да сваляме колекторите заедно с турбото,едва излезе тъй като мн голямо и неможеше да излезе,освободихме двигателя от долния тампон и след като го избутахме силно напред извадихме турбото.Аз бях купил вече турбо 2 употреба за 300лв.и направо го сложихме .Още като направихме ремонта на двигателя и подкарахме колата имаше мн малко някакво странно виене като дадеш газ ама така и не разбрахме откъде е,е то си показа откаде е от турбото.Свалихме и кулера за да видиме дали не е пълен с масло защото от двигателя източихме едва 1 литър,а останалото трябва да е отишло някаде,но се оказа че в кулера няма грам масло,а всичко е отишло в гърнето.След като запалихме колата от ауспуха течеше направо масло.Така се прибрах до София а отзад беше като военна димка одкато качих Петрохан около 70 км пушеше страшно,но след това се изчисти,беше ме страх да не се запуши гърнето от маслото и да стане тапа от нагорялото масло.Оказа се че има чисто ново турбо без охлюва само развинтваш 4 болта и сменяваш с новото и си готов,ама аз незнаех че е близко до цената която аз дадох за 2 употребаС 2 думи в дизеловите коли с директно впръсквеане или накратко казано команреал най важното е дюзите и турбото има ли някой проблем с дюзите и усети ли че нещо не е наред дюзите трябва да се ремонтират защото ето какво следва спукано бутало.Аз забравих да кажа че след като свалихме и останалите бутала за да сменим сегментите се оказа че и др бутала са спукани,значи и другите дюзи не са работили добре,затова сменихме буталата и 4.По добре ремонт на дюзите и смяна на дифтунгите на дюзите защото от тях при мен бяха изпускали и духали имаше нагар много по главата отвън,отколкото спукване на буталата и основен ремонт
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблемни дюзи и след това ремонт на мотора
Collapse
X
-
nsn написа:Mury написа:nsn написа:защо ли мойте бутала са здрави при доста проблеми с дюзите!!!проблема е от нещо друго вероятно както са казали и колегите-лошо гориво или вода в цилиндритеFiat Idea 05" 1.9 JTDm
Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
Ventura garage
Коментар
-
Re: Проблемни дюзи и след това ремонт на мотора
[quote="naskomi"]Искам да споделя с всички каращи дизелови коли,особено команреалНаскоро си купих Фиат Улисе 2.0 JTD 99г.с проблем в мотора,работеше на 3 цилиндъра.С 2 думи в дизеловите коли с директно впръсквеане или накратко казано команреал най важното е дюзите и турбото има ли някой проблем с дюзите и усети ли че нещо не е наред дюзите трябва да се ремонтират защото ето какво следва спукано бутало.сега продължаваш ли да се заяждаш а двигателя ако ще да е и cdi на мерцедес той говори за всички команреал двигателиBravo 1.9d 97г
Коментар
-
Re: Проблемни дюзи и след това ремонт на мотора
[quote="nsn"]naskomi написа:Искам да споделя с всички каращи дизелови коли,особено команреалНаскоро си купих Фиат Улисе 2.0 JTD 99г.с проблем в мотора,работеше на 3 цилиндъра.С 2 думи в дизеловите коли с директно впръсквеане или накратко казано команреал най важното е дюзите и турбото има ли някой проблем с дюзите и усети ли че нещо не е наред дюзите трябва да се ремонтират защото ето какво следва спукано бутало.сега продължаваш ли да се заяждаш а двигателя ако ще да е и cdi на мерцедес той говори за всички команреал двигателиFiat Idea 05" 1.9 JTDm
Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
Ventura garage
Коментар
-
Немога да разбера защо има толкова постове и за какво изобщо говорите!!!!Много ясно че всички съвременни дизели са със директно впръскване а как ще е абревеатурата няма никакво значение.Всички имат едни и същи болки.Дали ще е Бош,Делфи,Сименс,Дензо или незнам си още каква марка горивна апаратура,общо взето проблемите са едни и същи.Така че много моля не правете разлика между HDI,jtd,CDI,cdti и т.н. Различна е Марката на която се вгражда различната апаратура.Поздрави!!!
Коментар
-
specialista написа:Немога да разбера защо има толкова постове и за какво изобщо говорите!!!!Много ясно че всички съвременни дизели са със директно впръскване а как ще е абревеатурата няма никакво значение.Всички имат едни и същи болки.Дали ще е Бош,Делфи,Сименс,Дензо или незнам си още каква марка горивна апаратура,общо взето проблемите са едни и същи.Така че много моля не правете разлика между HDI,jtd,CDI,cdti и т.н. Различна е Марката на която се вгражда различната апаратура.Поздрави!!!Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
Ventura garage
Коментар
-
Не съм съгласен,че комънрейл двигателите страдат от стопени бутала.Специалиста е прав за еднаквоста на болежките при различните системи.Това са просто буквени обозначения на отделните производители.Някои са накичени с повече датчици,но това не означава,че болежките са им различни.Виж това,че може да има повече причини за дадена повреда съм съгласен,но при всички двигатели клиничната картина е една и съща.От неработещи добре дюзи досега стопени бутала не съм срещал,но от лоши добавки,бензин , хидравличен удар и прегряване примери колкото искаш.Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP
Коментар
-
FGRC написа:Не съм съгласен,че комънрейл двигателите страдат от стопени бутала.Специалиста е прав за еднаквоста на болежките при различните системи.Това са просто буквени обозначения на отделните производители.Някои са накичени с повече датчици,но това не означава,че болежките са им различни.Виж това,че може да има повече причини за дадена повреда съм съгласен,но при всички двигатели клиничната картина е една и съща.От неработещи добре дюзи досега стопени бутала не съм срещал,но от лоши добавки,бензин , хидравличен удар и прегряване примери колкото искаш.Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
Ventura garage
Коментар
-
FGRC написа:От неработещи добре дюзи досега стопени бутала не съм срещал
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар