Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблемни дюзи и след това ремонт на мотора

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблемни дюзи и след това ремонт на мотора

    Искам да споделя с всички каращи дизелови коли,особено команреалНаскоро си купих Фиат Улисе 2.0 JTD 99г.с проблем в мотора,работеше на 3 цилиндъра.След като свалихме главата едното бутало на 1 цилиндър беше пробито и оттам духаше страшно.Лагерите ,коляновия вал и другите части на долу бяха супер запазени само на пробитото бутало бяха запекли сегментите понеже буталото се беше раздуло беше задрало малко в цилиндъра но в средата на цилиндъра.Направихме ремонт на дюзите с смяна на разпръсквачите,бутала 2 употреба и всичко друго ново-всички гарнитури,шлайфане на главата ,леглата на клапаните и леглата на дюзите,проверка на водачите измиване на детайлите и сглобяване.Всичко стана като по учебник,но много е трудно с много маркучи и скрити винчета на недостъпни места.Единствената грешка която направихме че не свалихме турбото,то се държеше само на 2 болта на генерацията,но ние сметнахме че турбото е добре нямаше видим луфт аксиален.Запалихме колата всичко ток и жица,карах го 1 месец без проблеми и без да пипа маслото в двигателя,оня ден брат ми тръгна на път към село през Петрохан и на около 120 км от софия изведнъж колата загубила мощност и нещо изсвирило и се счупило и светнала лампата на маслото.Затеглихме колата и насело имам гараж с канал,там свалихме с триста зора турбото ,първия път развихме 4 болта на турбото от колекторите без проблем ама след завиване и сега наново развиване болтовете се заоблиха и трябваше да сваляме колекторите заедно с турбото,едва излезе тъй като мн голямо и неможеше да излезе,освободихме двигателя от долния тампон и след като го избутахме силно напред извадихме турбото.Аз бях купил вече турбо 2 употреба за 300лв.и направо го сложихме .Още като направихме ремонта на двигателя и подкарахме колата имаше мн малко някакво странно виене като дадеш газ ама така и не разбрахме откъде е,е то си показа откаде е от турбото.Свалихме и кулера за да видиме дали не е пълен с масло защото от двигателя източихме едва 1 литър,а останалото трябва да е отишло някаде,но се оказа че в кулера няма грам масло,а всичко е отишло в гърнето.След като запалихме колата от ауспуха течеше направо масло.Така се прибрах до София а отзад беше като военна димка одкато качих Петрохан около 70 км пушеше страшно,но след това се изчисти,беше ме страх да не се запуши гърнето от маслото и да стане тапа от нагорялото масло.Оказа се че има чисто ново турбо без охлюва само развинтваш 4 болта и сменяваш с новото и си готов,ама аз незнаех че е близко до цената която аз дадох за 2 употребаС 2 думи в дизеловите коли с директно впръсквеане или накратко казано команреал най важното е дюзите и турбото има ли някой проблем с дюзите и усети ли че нещо не е наред дюзите трябва да се ремонтират защото ето какво следва спукано бутало.Аз забравих да кажа че след като свалихме и останалите бутала за да сменим сегментите се оказа че и др бутала са спукани,значи и другите дюзи не са работили добре,затова сменихме буталата и 4.По добре ремонт на дюзите и смяна на дифтунгите на дюзите защото от тях при мен бяха изпускали и духали имаше нагар много по главата отвън,отколкото спукване на буталата и основен ремонт

    #2
    Или някой е прекалил с добавките за вдигане на цетановото число или с бензина в нафтата или с други най-всякакви бълвочи...

    Коментар


      #3
      точно така колега,не разпръсквачите са причина,а най- вероятно горивата или засмукване на вода директно в цилиндъра.от водата 100пр .е такъв резултата

      Коментар


        #4
        защо ли мойте бутала са здрави при доста проблеми с дюзите!!!проблема е от нещо друго вероятно както са казали и колегите-лошо гориво или вода в цилиндрите
        Bravo 1.9d 97г

        Коментар


          #5
          nsn написа:
          защо ли мойте бутала са здрави при доста проблеми с дюзите!!!проблема е от нещо друго вероятно както са казали и колегите-лошо гориво или вода в цилиндрите
          Защото ти караш ЖТД а не ХДИ
          Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
          Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
          Ventura garage

          Коментар


            #6
            Mury написа:
            nsn написа:
            защо ли мойте бутала са здрави при доста проблеми с дюзите!!!проблема е от нещо друго вероятно както са казали и колегите-лошо гориво или вода в цилиндрите
            Защото ти караш ЖТД а не ХДИ
            еми колегата е написал че кара ЖТД :D
            Bravo 1.9d 97г

            Коментар


              #7
              nsn написа:
              Mury написа:
              nsn написа:
              защо ли мойте бутала са здрави при доста проблеми с дюзите!!!проблема е от нещо друго вероятно както са казали и колегите-лошо гориво или вода в цилиндрите
              Защото ти караш ЖТД а не ХДИ
              еми колегата е написал че кара ЖТД :D
              Така се води,ама мотора е ХДИ на Пежо
              Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
              Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
              Ventura garage

              Коментар


                #8
                Re: Проблемни дюзи и след това ремонт на мотора

                [quote="naskomi"]Искам да споделя с всички каращи дизелови коли,особено команреалНаскоро си купих Фиат Улисе 2.0 JTD 99г.с проблем в мотора,работеше на 3 цилиндъра.С 2 думи в дизеловите коли с директно впръсквеане или накратко казано команреал най важното е дюзите и турбото има ли някой проблем с дюзите и усети ли че нещо не е наред дюзите трябва да се ремонтират защото ето какво следва спукано бутало.сега продължаваш ли да се заяждаш а двигателя ако ще да е и cdi на мерцедес той говори за всички команреал двигатели
                Bravo 1.9d 97г

                Коментар


                  #9
                  пълни глупости от предния пост.ти ги изкара двигателите с директно впръскване-боклуци,а е точно обратното

                  Коментар


                    #10
                    Re: Проблемни дюзи и след това ремонт на мотора

                    [quote="nsn"]
                    naskomi написа:
                    Искам да споделя с всички каращи дизелови коли,особено команреалНаскоро си купих Фиат Улисе 2.0 JTD 99г.с проблем в мотора,работеше на 3 цилиндъра.С 2 думи в дизеловите коли с директно впръсквеане или накратко казано команреал най важното е дюзите и турбото има ли някой проблем с дюзите и усети ли че нещо не е наред дюзите трябва да се ремонтират защото ето какво следва спукано бутало.сега продължаваш ли да се заяждаш а двигателя ако ще да е и cdi на мерцедес той говори за всички команреал двигатели
                    Исках просто да споделя,че ЖТД-то няма такива серизони проблеми като ХДИ-то,ма то кото си неук си мислиш какво ли не.
                    Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
                    Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
                    Ventura garage

                    Коментар


                      #11
                      Немога да разбера защо има толкова постове и за какво изобщо говорите!!!!Много ясно че всички съвременни дизели са със директно впръскване а как ще е абревеатурата няма никакво значение.Всички имат едни и същи болки.Дали ще е Бош,Делфи,Сименс,Дензо или незнам си още каква марка горивна апаратура,общо взето проблемите са едни и същи.Така че много моля не правете разлика между HDI,jtd,CDI,cdti и т.н. Различна е Марката на която се вгражда различната апаратура.Поздрави!!!

                      Коментар


                        #12
                        specialista написа:
                        Немога да разбера защо има толкова постове и за какво изобщо говорите!!!!Много ясно че всички съвременни дизели са със директно впръскване а как ще е абревеатурата няма никакво значение.Всички имат едни и същи болки.Дали ще е Бош,Делфи,Сименс,Дензо или незнам си още каква марка горивна апаратура,общо взето проблемите са едни и същи.Така че много моля не правете разлика между HDI,jtd,CDI,cdti и т.н. Различна е Марката на която се вгражда различната апаратура.Поздрави!!!
                        Бъркаш брато,не всички имат еднакви болки,напротив всички имат различни болки,едни страдат от дюзи,други от помпи,трети от развакуумирана горивна система,четвърти от стопени бутала...................................
                        Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
                        Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
                        Ventura garage

                        Коментар


                          #13
                          Не съм съгласен,че комънрейл двигателите страдат от стопени бутала.Специалиста е прав за еднаквоста на болежките при различните системи.Това са просто буквени обозначения на отделните производители.Някои са накичени с повече датчици,но това не означава,че болежките са им различни.Виж това,че може да има повече причини за дадена повреда съм съгласен,но при всички двигатели клиничната картина е една и съща.От неработещи добре дюзи досега стопени бутала не съм срещал,но от лоши добавки,бензин , хидравличен удар и прегряване примери колкото искаш.
                          Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                          Коментар


                            #14
                            FGRC написа:
                            Не съм съгласен,че комънрейл двигателите страдат от стопени бутала.Специалиста е прав за еднаквоста на болежките при различните системи.Това са просто буквени обозначения на отделните производители.Някои са накичени с повече датчици,но това не означава,че болежките са им различни.Виж това,че може да има повече причини за дадена повреда съм съгласен,но при всички двигатели клиничната картина е една и съща.От неработещи добре дюзи досега стопени бутала не съм срещал,но от лоши добавки,бензин , хидравличен удар и прегряване примери колкото искаш.
                            Това че не си срещал не значи че няма,аз съм виждал 2 ХДИ-та точно такива на Ланча Федра и едно ЖТД на Фиат Седичи
                            Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
                            Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
                            Ventura garage

                            Коментар


                              #15
                              FGRC написа:
                              От неработещи добре дюзи досега стопени бутала не съм срещал
                              Оуууу,има и то много.Доста често срещано явление при Тойота Ландкрузър и някои модели на Пижо За такова жтд не съм чувал,но щом колегата Мъри казва,а той до колкото знам се занимава с ремонти,значи има.Също от голямо значение е и каква е горивната система- Bosch,Denso,Delphi,Siemens.Всяка една система си има своите особености,нищо че примерно всичките са комън рейл система.И не слагайте равенство на дизел с директно връскване и комън рейл.Последните години това е факт,но да не забравяме че караме автомобили,които не са първа младост,поне аз де и дизели с директо впръскване,които не са комън рейл система боллл

                              Коментар

                              Working...
                              X