Здравейте.Интересувам се от конкретно от споменатият в заглавието двигател.1. В алфа,фиат,ланча един и същи ли е този мотор или се различават.2. Как стои въпроса с съединителя,като при 1.9 jtd ли е ?3. В axm (да не се приема като реклама) вече няма цени на частите.Мен ме интересуват ремъци,ролки,филтри,в.помпа-нещата по обслужването колко струват.4. На място преди покупка лесно ли се диагностицира този мотор с лаптоп (предполагам) ?Или Либра комби или 156 комби или 166.Като динамика предполагам и в трите купета мотора се държи идентично.Другият момент е че при 156/166 окачването е малко по сложно и скъпо за обслужване,докато при либра незнам как е.Доколкото знам за 156 тампони и втулки могат да се сменят,само шарнирните връзки за капсоловани и решението е или нови елементи или рециклаж.Спрял съм се на дизел защото мисля,че разхода в пари ще е съшия какъвто на бензинов двулитров с ГИ.Когато имам време ходя и разглеждам по къщите какво има и засега съм малко разочарован от избора.Хубавите бройки се взимат много бързо.Другото което ми прави впечатление е,че по къщите има и доста либри 1.6/1.8 бензинови които обаче без ГИ харчат доста предполагам.Ще се радвам хора карали и потдържали такива коли да се поизкажат било то негативно или положително.Грешен раздел. Преместена.Модераторски екип на fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
2.4jtd търся информация.
Collapse
X
-
A АлфаРомео форума четеш ли? Или Ланча форума? Там има предостатъчно информация, включително и цени на всичко Диагностиката на място не е проблем и разбираш почти всичко, но си трябва и подемник/канал за обстоен преглед на окачването, което не е никак евтино.Съединителят е драма и при двата дизела - 400-500лв. без труд. Маховика е към 800-1000лв.Аз на 1.9 дадох към 1000лв. за всичко от-до на първо обслужване след покупката - 2.4 е малко по-скъп.И това при положение, че няма нещо за ремонтиране!!!Ето, директно си копирам списъка:1. Масло AGIP Turbo-Diesel Evolution 4х18,00 = 72лв.2. Маслен филтър FIAAM FT5065 - 7,40лв. 3. Въздушен филтър FIAAM FL6891- 19,40лв.4. Горивен филтър FIAAM FP5600HWS - 26,90лв.5. Филтър климатик FIAAM - 24,00лв.6. Ангренажен ремък Gates 5500XS - 47,00лв.7. Оптяжен механизъм SKF VKM12174 - 111,70лв.8. Ролка SKF VKM 22179 -36,60лв.9. Пистов ремък Gates 6PK1835XQ - 39,20лв.10. Оптяжен мехнаизъм SKF VKM 32027 - 83,90лв.11. Ролка SKF VKM 32006 - 62,70лв.12. Водна помпа Saleri SIL PA922 - 78,00лв.13. Антифриз Febi Bilstein 1,5л. 2х15,90 = 31,80лв.14. Спирачна течност AGIP DOT4 0,5л. = 10,00лв.15. Хидравлична течност AGIP ATF2 - 2л.x9,00 = 18,00лв.16. Масло скоростна кутия AGIP 75w90 2л.x30,00 = 60,00лв.17. Гарнитура капак на клапани Elring - 24,70лв.18. Семеринг колянов вал, преден CORTECO - 8,00лв.19. Задни накладки Brembo P 23 067 - 62,70лв.П.П.Определено Либра е най-правилния избор.Аз просто не намерих хубава, за това купих 156, иначе щях да взема Либра 1.9
Коментар
-
1.9 115 е правилния мотор.Либрата е грозна, алфта е по-красива.Либрата има бетон окачване и вози по-добре от 156, по-добре обезшумена, ама грозна 166 e друга песен ама е филм да се поддържа.Ако много си се заинатил за 2.4 мотор, то гледай да е 140 или 150к.с. т.е. евро3 мотор.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
Ще погледна другите 2 форума за повечко информация.Не намирам либрата грозна,по скоро алфата ми изглежда по агресивна и вътре ми е по приятна,затова клоня към нея.Обслужването като гледам цените които е поблиувал колегата по-горе са преглъщаеми.Доста ролки има .При смяната на съединител задължително ли и маховика се сменя?При оглед този маховик може ли да се локализира в какво състояние е ?Fiat Tipo
Corsa b комби !
Коментар
-
166 е най-класната от всички! Но Либра определено е по-луксозна от 156. Либра има и повече екстри по подразбиране, НО алкантарата при модела почти винаги е в окаяно състояние Окачването на Либра е в пъти по-евтино от 156 и 166. Двигателите са еднакви, скоростите са еднакви, електрониката е еднаква, турбото, дюзите, дебитомерите.... всичко е почти идентично при JTD двигателите и/или е взаимозаменяемо с други JTD двигатели.Смяната на съединител не е задължително обвързана със смяна на маховик, но често се случва така, че и двете са заминали, особено, ако не се отремонтира едното навреме, то повлича и другото със себе си.... образно казано Маховик и съединител се оглеждат на свалени скорости На място може да се провери за типични симптоми насочващи към евентуални проблеми свързани с тях - притрисане при потегляне, приплъзване при ускорение, ала-абала.... В темата на края на това изречение пише доста, пълна е с линкове за проблеми/ремонти свързани със 156/147 - http://clubalfaromeo.com/forum/showt...еделено 2.4 е по-мощен, но според мен 1.9 е по-балансиран, по-лек, по-икономичен, по-евтин и по-лесен за работа.1.9 с чип е просто прекрасен двигател и ти гарантирам, че ще останеш доволен - дай да се видим на някоя среща на ’ДонВито’ да покараш моята кола и сам да прецениш
Коментар
-
1.9 115 коня - липсват му малко коне , но на нм е само 30 по-малко от 2.4.По-малък данък , по-малка го и литър по-малко разход.На 2.4 дадох 300лв за съединител и 220 за труд.После на почти всичките либри след време се получава тресене примерно около 80км - от карето и трипод-а е.Най-добре е да се смени цялата полуоска - 300лв на метели си взех , оригинала ти идва 1000лв....Ако уцелиш модел с екстри ще се радваш на либрата и то доста.Датчик на колянов вал , термостат си се сменят и те - 200лв някъде общо за части и труд.Прегледай си 2та форума и си реши.Но реално погледнато е така Фиат си е народната марка , алфата си е спортната и ланчията е луксозната.Lybra 2.4jtd intensa 06.2002
Marea 1.9 TD100 HLX -07/97
Punto 1.2 16v Sporting -11/97 еx - На части
Коментар
-
emzo написа:1.9 115 е правилния мотор.Либрата е грозна, алфта е по-красива.Либрата има бетон окачване и вози по-добре от 156, по-добре обезшумена, ама грозна 166 e друга песен ама е филм да се поддържа.Ако много си се заинатил за 2.4 мотор, то гледай да е 140 или 150к.с. т.е. евро3 мотор.
Коментар
-
Виж сега, всеки си хвали неговото. Аз пък съм карал и не само карал и двата мотора в повечето им разновидности.Ако искаш да купиш на готово 150 коня - ок, само това виждам като причина за покупката на 2.4.1.9 115 с ремап е предостатъчен за купето на Либра/Алфа156, разни фиатски 2.0 20в мотори ги прави на луди калинки.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
emzo написа:Виж сега, всеки си хвали неговото. Аз пък съм карал и не само карал и двата мотора в повечето им разновидности.Ако искаш да купиш на готово 150 коня - ок, само това виждам като причина за покупката на 2.4.1.9 115 с ремап е предостатъчен за купето на Либра/Алфа156, разни фиатски 2.0 20в мотори ги прави на луди калинки.I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар