Знам,че има доста писано по тази тема но смятам и аз да напиша две,три изречения защото пеоцедурата е доста рискова когато не обръщате внимание на индикатора на таблото дълго време.Почти 3 години я карам с предопреждението за грешка в подгрева и вчера реших да видя какъв е проблема.За да имате достъп до свещите се свалят ел. клапан на ЕГР и смесителя за обратното гориво.Махнах и мап сензора и тръбите за рециркулацията на изгорелите газове.Можете да расхлабите и тръбата за антифриза монтирана на колектора.Сложих едно малко трупче за да стои отделена от него.Премерих съпротивлението м/у отделните пинове на захранващия кабел и масата.Съпротивленията бяха от 0,9ома на първи до 1.7ома на четвърти цилиндри.Оригиналните свещи за Стило са с 0,9ома съпротивление и са марка БОШ с номер 0 250 202 036.Аз бях купил абсолютно същите от магазина на Стамболийски 155.Започна се с отвиването и мъките.При напъна свещите пружинираха и скърцаха направо зловещо особено на втори цилиндър.Трябва плавно да увеличавате силата на отвиване защото вероятноста да се скъсат е голяма.Както и да е успях да ги отвия без проблеми но с голяма доза шубе.След това ги замерих наново с мултицета и се оказа,че работят но дават различно съпротивление.1-0,6 ома,2-0,7ома,1-0,8 ома.Новите свещи и четирите даваха точно 0,9 ома.След това една по една ги закачих на акумулатора и върховете им ставаха червени но някак мудно.Новите свещи загряваха доста по бързо.За тях използвах и грес на БЕРУ за по лесен демонтаж.Напръсках всички букси с контактен шпрей и ги включих на свещите.Замерих отново съпротивлението заедно с кабелите.На всички цилиндри даде точно 1 ом без никакви отклонения.Релето също го замерих и си даваше нормално напрежение.Зглобих всичко и нещата си дойдоха на място.Не беше необходимо да се чистят никакви грешки.Повече не се появи на таблото.Написах всичко това именно заради факта,че някои колеги казваха,че трябва да се изтрие грешката иначе винаги ще я показва на таблото.Няма такова нещо или не са догледали всичко или свещите не са били с еднакви параметри.КОГАТО СЕ ПОВРЕДИ НЯКОЯ СВЕЩ НЕ ЧАКАЙТЕ А СМЕНЕТЕ ВЕДНАГА ОТ СЪЩАТА МАРКА КОЯТО ДАВА ЗАВОДА ПРОИЗВОДИТЕЛ.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на подгревни свещи на Стило 115
Collapse
X
-
Aз колега не съм специалист по електрото и затова що се отнася до електрониката спазвам единствено това което иска производителя.При Стилото системата е БОШ и затова даже и датчика за задна скорост го смених със БОШ.Никога не ми се е налагало да чистя каквито и грешки да е имало.Радиото на колата го правиха в един сервиз в Младост и докато не му сложиха оригинален чип на Филипс компютъра отказваше да го познае поне така казаха техниците.Предполагам и за другите компоненти от електрониката е същото,но само предполагам.Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP
Коментар
-
Да имаше и малко снимки щеше да е супер!Ако има друга тема за смяна на свещи на стило и има снимков материал дайте линк моля.Fiat Stilo Multi Wagon 1.9 JTD 115hp 2004 г.
Fiat Stilo Multi Wagon 1.9 JTD 115hp 2005 г. - за части
Коментар
-
Особено внимание трябва с пластмасовия контейнер за обратна нафта, често се пукат или чупят щуцерите, това първо и второ няма абсолютно никакъв проблем да се ползват свещи на различни производители.Грешката трява да се изтрие, поне на Стило с новото табло, а за фейслифтовете е почти на 99.9% сигурно.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар