Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Неработеща ГНП на 1,9 JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Неработеща ГНП на 1,9 JTD

    Колеги, помогнете със съвет: Колата е АР 147 1,9 JTD 115 кс. 2001г. От две-три седмици почна трудно да пали, докато оня ден напълно отказа и при продължително въртене. Вързах я на домашния ФЕС и показа налягане на нафтата 1,8 бара, при задание около 300, викам си - умряла е ГНП-то, това явно е налягането на горивоподкачващата помпичка в резервоара. Откачих маркуча към "водния" филтър и на контакт оттам доволно си тече, но с ниско налягане. На борда нищо червено не свети. От четене и питане разбрах, че ГНП-то е BOSCH COMMON RAIL PUMP CP1. Минах през Бош-сервиза в Пловдив и на прима виста викат - най-вероятно е електронният блок - имали го за 375лв., ама си иска проверка де. Та въпросът ми е, мога ли сам в домашния гараж да й поставя по-точна диагноза, какво и как се прецаква най-често на тези помпи, подлежат ли на рециклиране и къде евентуално в Пловдив правят това на прилични цени?
    Fiat Croma 2.4 Mjet 200hp
    Fiat Croma 1.9 Mjet 150hp
    Alfa Romeo 147 JTD - бивша

    #2
    Все ми се струва, че е от регулатора на помпата - намира се точно на гърба й. Лесно можеш да го свалиш.
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    Коментар


      #3
      Правиш ли разлика между налягане и дебит? Как го прецени че е ниско?
      http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
      Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
      FIAT БРАВО 1.2 16v
      ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
      FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

      Коментар


        #4
        infineon написа:
        Правиш ли разлика между налягане и дебит? Как го прецени че е ниско?
        Във водоснабдяването двете понятия ( колкото и да са различни, като значение) са взаимно обвързани... В нафтоснабдяването може да е различно.
        A17DTС/S
        Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

        Коментар


          #5
          Снабдяващата помпа в резервоара не е необходимо да прави голямо налягане.Също можеш да видиш с ФЕС като въртиш на стартер дали отчита обороти на двигателя, за да изключим проблем с датчика на коляновият вал, въпреки малката вероятност. Това го казвам да не би софтуерно да е обвързано ако няма обороти да не се задейства регулатора на помпата и да не вдига налягане, това са си мои размисли не съм пробвал на практика да откача датчика и да въртя да видя какво става.
          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

          Коментар


            #6
            ilko-gd написа:
            Все ми се струва, че е от регулатора на помпата - намира се точно на гърба й. Лесно можеш да го свалиш.
            Тенкс - оказа се точно проблемен регулатор, вече е сменен и паленето е от раз, колата се набира плавно и мощно!И понеже тръгна, нищо друго не съм пипал и проверявал, на принципа - щом работи, не се пипа! А пък дебитът си е в пряка зависимост от налягането и сечението - физика за 7-ми клас
            Fiat Croma 2.4 Mjet 200hp
            Fiat Croma 1.9 Mjet 150hp
            Alfa Romeo 147 JTD - бивша

            Коментар

            Working...
            X