Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с Браво JTD - не върви - РЕШЕНО

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с Браво JTD - не върви - РЕШЕНО

    Проблема е следния. Усетих, че колата не върви и отидох при колега, който има същата. След като я покара, свалихме буксата на дебитомера, и колата започна да върви усезаемо повече, все едно е сложен чип. Също така забелязах, че е скъсано маркучето от турбото към гейта, но утре ще го сменя. Дали дебитомера е заминал, или на друго място да търся проблема? Като е включен колата е доста мудна, особено на 5-та скорост едвам набира.

    #2
    Най сигурната проверка е да си размените дебитомерите с колегата си - ако неговата спре, работата е ясна Само обаче ако са еднакви колите и еднакви дебитомерите - и то не само номерата отстрани на дебитомера, но и този на датчика.Макар че ако мотора е същия, може твоя дебитомер някога да е сменян и да не е точно какъвто е бил... темата е дълга.Маркучето го възстанови първо! От това може да почне да ти пренадува ако сложиш свестен дебитомер. Твоя сега отчита грешно и може би затова не си го усетил до сега.Иначе 2000г Браво мисля е 105 коня, което означава че няма променлива геометрия.
    Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

    Коментар


      #3
      Маркучето днес ще го оправя. Иначе на диагностика дали ще покаже ако е дебитомера?

      Коментар


        #4
        delete написа:
        Маркучето днес ще го оправя. Иначе на диагностика дали ще покаже ако е дебитомера?
        Едва ли. Диагностика ще хване скапан дебитомер само ако е прекъснал.Единствения начин е лог с лаптоп в движение като се задават следните параметри: искан въздух, реален въздух, положение на газта ( педала ), напрежение подавано от дебитомераПосле може да се направи и един лог с: положение на педал ана газта, обороти на двг, искан бууст, реален буустИ тогава вече се гледат графиките и се преценя дали дебитомера работи като хората.Реално най важното е да подава напрежение доближаващо се или подминаващо 5 волта при голямо натоварване на мотора - значи отчита вярно. Ако не вдига повече от 2-3 волта може да се пробва с почистване. Хубаво е лога да се направи по възможност и с дебитомер от другата кола.Но пак не е сигурно защотото при мене например дебитомера отчита доста ниски стойности, а колата си върви идеално.Правих замянка с на емзо дебитомера на Италфеста ( същия е ) - отчита абсолютно по същия начин, а неговата кола - по друг начин...Най вероятно е въпрос на интерпретиране стойностите при мене - допускам че е заради ремапа.Пиша ги всичките тия неща, но все пак това че работи по-добре с откачен дебитомер в повечето случаи означава че е за подмняна, но е добре да се провери всичко, защото все пак е скъпа част.
        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

        Коментар


          #5
          И според мен е от скапан дебитомер. При мен като купих колата беше спъната до неузнаваемост. С откачен дебитомер живна и след като го смених и чипнах колата вече се кара съвсем по друг начин. Кадърен диагностик може да хване дали дебитомера е в час.
          Ситроен Ксантия HDI-110 +++
          Фиат Брава ELX 1,9JTD-105 +++
          Рено Лагуна 1 фаза 2 - 1,6 16v K4M

          Коментар


            #6
            Иди при някой , който се занимава с чипове и мапване, и му кажи да ти махне софтуерно дебитомера , и хем по евтино хем вечно решение ще остане
            Punto JTD
            http://prikachi.com/images/505/4734505h.jpg

            Коментар


              #7
              jimi69 написа:
              Иди при някой , който се занимава с чипове и мапване, и му кажи да ти махне софтуерно дебитомера , и хем по евтино хем вечно решение ще остане
              Да да....
              Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

              Коментар


                #8
                jimi69 написа:
                Иди при някой , който се занимава с чипове и мапване, и му кажи да ти махне софтуерно дебитомера , и хем по евтино хем вечно решение ще остане
                Няма ли да почне да харчи повече колата така Май предпочитам да си купя нов дебитомер, но за момента ще потърся друг за проба Иначе маркучето го смених, но трябва ли нещо да се обезвъздушава или така да си карам?

                Коментар


                  #9
                  tomsan написа:
                  jimi69 написа:
                  Иди при някой , който се занимава с чипове и мапване, и му кажи да ти махне софтуерно дебитомера , и хем по евтино хем вечно решение ще остане
                  Да да....
                  Ами звънни във Маднес Мотор Спорт и питай, няма да спорим сега.Маркучето колега е вакум, карай спокойно виж да нямаш други нацепени и ги смени ако имаш
                  Punto JTD
                  http://prikachi.com/images/505/4734505h.jpg

                  Коментар


                    #10
                    Леле мале Първо дебитомерът няма как да даде напрежение повече от 5 волта.Защо?За домашно.Той и 4.5 не може Дебитомерът може да се "махне" софтуерно,без проблем,ама няма голям смисъл от това.Ако не бачка коректно просто си флат-ваш смоук лимитъра до небесата и си патрон.Мъркучлето е с вакуум ако е jtd100, на jtd105 е налягане Не разбрах колегата с кой мотор е.

                    Коментар


                      #11
                      janyboy написа:
                      Леле мале Първо дебитомерът няма как да даде напрежение повече от 5 волта.Защо?За домашно.Той и 4.5 не може Дебитомерът може да се "махне" софтуерно,без проблем,ама няма голям смисъл от това.Ако не бачка коректно просто си флат-ваш смоук лимитъра до небесата и си патрон.Мъркучлето е с вакуум ако е jtd100, на jtd105 е налягане Не разбрах колегата с кой мотор е.
                      JTD 105 е мотора

                      Коментар


                        #12
                        delete написа:
                        jimi69 написа:
                        Иди при някой , който се занимава с чипове и мапване, и му кажи да ти махне софтуерно дебитомера , и хем по евтино хем вечно решение ще остане
                        Няма ли да почне да харчи повече колата така Май предпочитам да си купя нов дебитомер, но за момента ще потърся друг за проба Иначе маркучето го смених, но трябва ли нещо да се обезвъздушава или така да си карам?
                        Дебитомера като му откачиш захранването е достатъчно да вкараш колата в режим, който няма да навреди нищо и колата няма да има максималната мощност, каквато щеше да има с работещ дебитомер. Но поне няма да е много спъната, като със закачен неработещ дебитомер. Не ти трябва хакер, за да ти махне захранването на дебитомера. Колата няма да гори по-вече, но поне ще става за каране.
                        Ситроен Ксантия HDI-110 +++
                        Фиат Брава ELX 1,9JTD-105 +++
                        Рено Лагуна 1 фаза 2 - 1,6 16v K4M

                        Коментар


                          #13
                          janyboy написа:
                          Леле мале Първо дебитомерът няма как да даде напрежение повече от 5 волта.Защо?За домашно.Той и 4.5 не може Дебитомерът може да се "махне" софтуерно,без проблем,ама няма голям смисъл от това.Ако не бачка коректно просто си флат-ваш смоук лимитъра до небесата и си патрон.Мъркучлето е с вакуум ако е jtd100, на jtd105 е налягане Не разбрах колегата с кой мотор е.
                          Прав си - повече от 5 не може да покаже - толкова му е работното напрежение, но 4,5 - при пикови моменти - да, че и нагоре. Мога да три пратя 2 лога -мой и на емзо в който дебитомерите ни минават 4,5 волта за кратко.Друг въпрос имам към тебе - защо Стилото интерпретира 4 волта като 867,5mg/i, а 156цата - 320-330mg/i ? И графиката на Intake Air Quantity винаги ми е много под Desired Air Intake Quantity? А колата си се дръжи отлично.
                          Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                          Коментар


                            #14
                            Добре колеги, последно да разбирам, че направо съм си за нов дебитомер? Четох, че е най-добре да си взема пак на Бош и че в Ауто+ били евтини, дали още ги има на тези цени, защото на мен ми обявиха цена от 250 лв за нов Бош.

                            Коментар


                              #15
                              Yavor написа:
                              Прав си - повече от 5 не може да покаже - толкова му е работното напрежение, но 4,5 - при пикови моменти - да, че и нагоре. Мога да три пратя 2 лога -мой и на емзо в който дебитомерите ни минават 4,5 волта за кратко.Друг въпрос имам към тебе - защо Стилото интерпретира 4 волта като 867,5mg/i, а 156цата - 320-330mg/i ? И графиката на Intake Air Quantity винаги ми е много под Desired Air Intake Quantity? А колата си се дръжи отлично.
                              Първо говоря за jtd105 мотора.За неговия дебитомер по документация на Бош макс дебита от 480 кг/ч е при 4.45В.Е с тая турбинка няма как да се получи това.Аз съм я надул моята на 1.2 бара и ми дава макс 4.3В.А това с некорекните данни при някои коли си е мистика.На някои пък е другата аномалия - прекалено високи стойности.
                              delete написа:
                              Добре колеги, последно да разбирам, че направо съм си за нов дебитомер? Четох, че е най-добре да си взема пак на Бош и че в Ауто+ били евтини, дали още ги има на тези цени, защото на мен ми обявиха цена от 250 лв за нов Бош.
                              Е,чак пък направо.Направи няколко лога за всеки случай.А ако не ти се занимава и имаш кинти си взимай нов дебиломер - Бош,аз не знам вече да има по-евтин Бош от 240-250лв.

                              Коментар

                              Working...
                              X