Здравейте,Пуснах такава тема и в Алфа форума, но ме посъветваха да пиша и тук.Отскоро съм в отбора на Alfa Romeo 145-иците и вече имам проблем с паленето - преди няколко дни забелязах, че понякога пали малко по-трудно (повече време върти на стартер), в понеделник запали от втория път, а вчера (сряда) сутринта въобще не запали - само си върти стартерът и мирише на нафта.Снощи я закачих към компютър и с Fiat ECU Scan (благодарности на pr_00f за кабела и инструкциите) и свалих няколко графики при опити за палене. Прикачам ги.Доколкото разбрах всички показания са в нормата. Изчистих грешката за fuel rail pressure и повече не се е появявала. Напрежението на акумулатора според FES пада много под желаните стойности, но след графиките замерихме с мултицет напрежението на клемите по време на опит за палене и то беше 10.8V. Aко не е на контакт, е 12.4V.Акумулаторът е купуван тази година (Banner, 75 Ah), масло, филтри и водна помпа са сменяни преди около два месеца. Датчикът на коляновия вал е сменян преди около година от предния собственик.Последваха няколко телефонни консултации с Bo и pr_00f и засега май е заподозрян EGR клапанът - не е запушван според стария собствник.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Непалещо 1.9 JTD
Collapse
X
-
Re: Непалещо 1.9 JTD
piperka07 написа:Здравейте,Пуснах такава тема и в Алфа форума, но ме посъветваха да пиша и тук.Отскоро съм в отбора на Alfa Romeo 145-иците и вече имам проблем с паленето - преди няколко дни забелязах, че понякога пали малко по-трудно (повече време върти на стартер), в понеделник запали от втория път, а вчера (сряда) сутринта въобще не запали - само си върти стартерът и мирише на нафта.Снощи я закачих към компютър и с Fiat ECU Scan (благодарности на pr_00f за кабела и инструкциите) и свалих няколко графики при опити за палене. Прикачам ги.Доколкото разбрах всички показания са в нормата. Изчистих грешката за fuel rail pressure и повече не се е появявала. Напрежението на акумулатора според FES пада много под желаните стойности, но след графиките замерихме с мултицет напрежението на клемите по време на опит за палене и то беше 10.8V. Aко не е на контакт, е 12.4V.Акумулаторът е купуван тази година (Banner, 75 Ah), масло, филтри и водна помпа са сменяни преди около два месеца. Датчикът на коляновия вал е сменян преди около година от предния собственик.Последваха няколко телефонни консултации с Bo и pr_00f и засега май е заподозрян EGR клапанът - не е запушван според стария собствник.
Коментар
-
Момци, Благодаря за мненията, но бих искал да внеса малко яснота докато чакам колегата да подаде нови данни от снощи.Грешките който са били записани не са се появявали повече след като са били изчистени.Така че ако имаше проблем с датчиците на валовете и липса на синхронизация и за това компа не отваря дюзите, то би следвало грешката да цъфне отново.Мен първоначално ме съмняваше захранването на помпата за ниско налягане, но е явно че тя си качва гориво и налягане в рейла има доволно.Съмнявах се и за голям пад на напррежението.... поне така излиза на диагностика, но мерено с относително точен мултицет е в норми.
Коментар
-
В алфа форума се нищеше точно подобна тема преди време.Пак така ту излизаше грешка за синхронизацията, ту не, ама после се оказа че тази грешка не я набива на стартер, а само при запалила кола ако се появи проблема.И наистина както специалиста казва - проблема се реши с подмяна на датчика на разпределителния вал.Ако се интересувате - ще изровя темата - беше в раздела за 156.Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Ами ако е е проблем изрови я.Възможно е и да е така. Единственото което ме притеснява че колегата каза че му мирише на не изгоряло гориво..... ама то той толкова и разбира деИначе от прецакан ЕГР си мисля, че може да изгасне но чак пък да не може да запали.Чудех дали не е възможно да е проблем с доставката на въздуха.... Сетих се тука за едни бравота дето си засмукваха изолацията на капака на двигателя
Казал съм му на колегата да пробва да запали колата с откачен маркуч въздуха ( директно да го откачи там където влиза в двигателя)Ама довечера чак ще имаме резултат.
Коментар
-
Ето я темата: http://clubalfaromeo.com/forum/showt...55Лошото е че е скъпичко решението...За палене с откачени въздуховоди - едва ли е добра идея, при положение че това означава прескчане на дебитомер, турбо и т.н. Едва ли ще е вярна картинката.Засмукват тия Бравота, на които собствениците слагат от най евтините филтри - без метална оплетка.От ЕГР според мене нито ще загасне, нито ще откаже да пали - просто ще пуши и няма да върви. А е нормално да му мирише на сурова нафта - от много въртене я хвърля в генерацията.Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
piperka07 написа:Малко тъп въпрос - как да проверя масата на купето и двигателя?Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Днес опитах да запаля с извадена тръба за входящ въздух - пак неуспех.По съвет на BO пробвах да държа на стартер поне 10 секунди, за да видя дали ще регистрира пак грешката за синхронизацията на валовете, но успех никакъв.Проверих и Total Fuel Quantity - 40mg/i при опит за палене.Тази вечер ще закача акумулатора на зарядно, защото вече със сигурност е отслабен. Ошкурих клемата за минуса, тази за + е меко казано недостъпна, а и май гайката и е замазана. Утре ще пробвам пак да запаля и ако се окаже, че въпреки мултицета проблемът е бил в акумулатора, ще се гръмнаP.S. Колко кондензатора има 1.9 JTD? С FES мога да следя напрежението на 2, но за първи ми дава 73V, a за втори - 0.
Alfa Romeo 145 '00, 1.9 JTD
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар